Toyota Corolla Verso: omlazení přichází

Japonská Toyota připravila pro letošní léto omlazení oblíbeného rodinného modelu Corolla Verso. Jaké novinky nás čekají?

Toyota uvedla Corollu Verso na trh teprve v roce 2004 a již přichází drobný facelift. Ten přináší drobné změny designu, drobné změny pod kapotou a také nové prvky výbavy.

Tip: Velký test Corolly Verso D-4D naleznete zde.

Design

Již na první pohled upoutá zcela nový nárazník. Ten má nejen nové tvary, ale je také trochu delší. Díky němu vzrostla délka Versa o 10 mm. Součástí nové přední partie jsou i světlomety s dynamičtějším tvarováním.

Pokud si navíc Verso vyberete s motorem D-D4 180 Clean Power, získáte kouřové provedení krytů a pozadí předních a zadních světlometů.

Také na zadní části vozu se odehrály drobné změny. Nový je chromovaný rámeček pro registrační značku a zcela nové jsou i obdélníkové ukazatele směru.

Co se týká změn provedení příplatkových prvků, tak největší rozdíl se odehraje v nabídce kol z lehké slitiny, kam přibudou zcela nové modely. V interiéru pak potěší i nové verze látkového čalounění.

Výbavy

Mimo dnes již celkem obvyklé prvky komfortní výbavy jako jsou klimatizace, DVD centra s LCD panely v opěradlech sedadel, až devět airbagů, elektronické stabilizační systémy a další, přichází Toyota i s řadou zajímavých inovací.

Systém navigace je poslední generací jednotky s dobře čitelným displejem o 32 tis. barvách a použitím barevného kódování „ve stylu Michelin“ pro silnice a další dopravní informace, které bude většině řidičů povědomé. Systém nabízí hlasovou nápovědu v 10 evropských jazycích a podporuje dopravní informace  RDS-TMC.

Používání systému mapové navigace je usnadněno začleněním ovládacích prvků pro telefon i hlasovou volbu přímo do volantu společně s ovládáním pro audio. Spínač pro telefon slouží k ovládání mobilního telefonu kompatibilního s Bluetooth a spínač pro hlasovou volbu ovládá funkci rozpoznávání hlasu pro systém navigace.

Vylepšením prošel jak přední pomocný monitor pro zatáčení i zadní monitor parkovacího asistenta. Díky vylepšením jsou pomocné monitory ještě užitečnější a snazší na použití.

Přední pomocný monitor pro zatáčení umožňuje řidiči nahlédnout do míst před vozem mimo zorné pole, například na křižovatkách se špatným výhledem nebo při otáčení ve stísněných prostorách. Monitor může řidiče varovat před blížícím se vozem, cyklistou nebo chodcem.

Kamera pro monitorování situace před vozem nyní umožňuje prostorové zobrazování pro nepřímé sledování situace nalevo nebo napravo i v oblasti dole před vozem. Řidič tak může být upozorněn na objekty, které se mohou nacházet v mrtvém úhlu bezprostředně před automobilem. Plošné a prostorové zobrazování lze přepnout dotekem tlačítka na obrazovce. Současně byl rozšířen zorný úhel kamery pro lepší rozhled do stran.

Zadní monitor parkovacího asistenta ukazující směr vozu při parkování byl modernizován lepším provedením displeje a funkcí nápovědy.

Motory

Velká novinka čeká pod kapotou. Toyota totiž zavedla pro naftový motor 2,2 D-4D 135 nový filtr pevných částic DPF v kombinaci s oxidačním katalyzátorem. Základní naftový motor tak svou čistotou doplní vrcholnou motorizaci D-4D 180 Clean Power.

Částicový filtr DPF kombinovaný s oxidačním katalyzátorem nejen snižuje emise uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO),  ale zároveň výrazně snižuje obsah pevných částic (PM). Konstrukce katalyzátoru DPF je založena na průtoku skrz stěnu, kdy jsou výfukové plyny tlačeny skrz malé póry v substrátu katalyzátoru a kde se zachycuje převážná část pevných částic.

Na rozdíl od jiných filtrů pevných částic je katalyzátor DPF firmy Toyota „samočisticí“, tedy bezúdržbový po celou dobu životnosti vozu. Vstříknutím paliva do výfukového systému se v katalyzátoru DPF řízeným způsobem zvýší teplota, tím se tuhé částice ve filtru spálí, a tak uvolní póry. K tomuto je zapotřebí pátá vstřikovací jednotka paliva, která je umístěna ve sběrném výfukovém potrubí.

Mezi další vylepšení pohonné jednotky 2,2 D-4D 135 patří osazení keramických žhavicích svíček s vyšší provozní teplotou oproti tradičním svíčkám. Zlepšuje se tak průběh studeného startu a zároveň snižuje tzv. bílý kouř.

Obtok vzduchu osazený v systému recirkulace výfukových plynů (EGR) umožňuje, aby stlačené výfukové plyny při nižším zatížení motoru tekly i mimo chladič EGR, protože v daném režimu chlazení není zapotřebí. To přispívá za daných podmínek k vyššímu výkonu a snížení emisí.

Nová pohonná jednotka 2,2 D-4D 135 s filtrem DPF nabízí stejné výkonové parametry jako motor osazený běžným katalyzátorem – maximální výkon 100 kW (136 k) při 3600 ot/min a krouticí moment 310 N.m v rozsahu 1800 až 2800 ot/min.

Vozy Corolla Verso se budou i nadále dodávat se dvěma vysoce účinnými zážehovými motory VVT-i (zkr. Variable Valve Timing - Intelligent), které nabízí vynikající parametry spotřeby paliva a současně i dynamický projev. Tyto jednotky jsou vybaveny pokrokovým elektronickým ovládáním plynu (bez mechanické vazby), což se podílí na vyšším požitku z jízdy i nižší spotřebě paliva.

Zážehová jednotka 1,8-l VVT-i nabízí výkon 129 k DIN a krouticí moment 170 N.m; vysoce účinná zážehová jednotka 1,6-l VVT-i pak dává výkon 110 k DIN.

Pro zážehové motory 1,8 l je k dispozici pětirychlostní ruční převodovka Multi-Mode, která nabízí pohodlné „bezespojkové“ automatické řazení, případně sekvenční řazení v ručním režimu. Nově byla doplněna varovná kontrolka upozorňující na případné přehřívání systému spojky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla Verso facelift
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků