Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

Tom  |  09. 10. 2006 21:28

V clanku se autor rozplyva nad spotrebou, ale s 320D E91 pri 1600kg prazdne vahy mam trvale 5,9, a to jedu nektere useky trasy Mnichov - Frankfurt co se do to vejde, tzn. 225 tempomat a stejne mam pak v prumeru lehce nad 6. V realu ale jet cele hodiny tak rychle, protoze je moc aut ...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  09. 10. 2006 21:30

Protože je to spotřeba extrémně dobrá. Srovnejte to s jinými MPV a pak pochopíte. Vaše spotřeba 320D je téměř z říše snů, ovšem je to zcela jiné auto. Srovnávejme tedy srovnatelné...

Navíc těsně nad 6 l při 225 km/h není zase žádný zázrak. Chiptuningová TDI společnost jistě bude brzy kontrovat spotřebou 4l při 250 km/h...

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  10. 10. 2006 08:12

Přesně tak, na MPV spotřeba velmi dobrá, na TDI neuvěřitelně vysoká!

Odpovědět  |   | 
leones  |  10. 10. 2006 09:31

Spotreba se mi moc nezda. Mam rok stary A 180 CDI a spotrebu 6,4; 50 % mesto, 50% dalnice.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  10. 10. 2006 09:47

A teď ještě tu a červené karkulce.. V 320D je vynikající motor, ale fyziku neoblafneš - při 200 si bude brát +-13 litrů nafty úplně s přehledem a při 225 to bude daleko víc..

Odpovědět  |   | 
Hans  |  10. 10. 2006 10:24

Tolik to zas nebude, při 200km/hod mám s 270CDI necelých 10l/100km. Nic méně spotřeba 6 litrů při 225km/hod jak píše "borec" nahoře je z kategorie perpetum mobile......!!!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  10. 10. 2006 20:41

Ach jo, asi tu nikdo neumi cist. Nahore jasne pisu "prumerna spotraba", tzn. beru vzdy okolo 55l a to se stava po 900km, cili lehce pres 6. PP ukazuje 5.9... Okamzita pri tech 225 je asi 13, ale jak jsem take psal, bohuzel nelze tak jet trval.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  10. 10. 2006 15:22

No ty vole, tak to by som chcel vidiet... Toyota Avensis D-4D 116k, dve osoby, plne nalozeny kufor z Berlina do Mnichova pri rychlostiach od 180 - 200kmh a podla potreby menej (na plne gule celu trasu neprejdes to je jasne) som mal celkovu priemerku 7,5 litra... Asi mas zazracne auto... Pri 225kmh ti to sosa tak 15l nafty, si asi tu jednotku pred 5,9 prehliadol alebo sa ti zle funguje displej na PP...

Odpovědět  |   | 
Samuel  |  10. 10. 2006 08:15

velmi také fandím rozumné ekonomické jízdě, před stylem brzda a plyn a neustálý zbytečný spěch, který často končí tragédii. Kdo nechce spěchat, ať si ráno přivstane o 15 min a jede v klidu ! Bohužel jiná kategorie jsou řidiči, kteří si potřebují za volantem něco dokázat - to jsou ti nejhorší a nejnebezpečnější !!! Jestli mě nějaká ženská nechce - vykašlu se na ní a jedu si v klidu svou EKONOMY RUN

Odpovědět  |   | 
MV  |  10. 10. 2006 13:01

S touranem 2,0TDI DSG nemám problém jezdit při souvislé jízdě po dálnici na limitu kolem 5,2l/100km a dlouhodobě se i s městem vejdu do 5,4. Spotřeba Corolly je dobrá, ale jako extrém hospodárnosti to tedy nevnímám.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 10. 2006 13:12

Ta spotřeba je extrémně dobrá a na tom trvám. Věřím, že v běžném provozu to není až takový zázrak, ale nalože Touran 4 dospělými osobami, naložte kufr po střechu a jeďte na výlet do Beskyd, vemte si to z Rožnova do Hrozenkova přes kopce, pak to vezměte do Jeseníků, ty projeďte a to vše pri rychlostech na hranici povoleného maxima a pak řekněte jaké spotřeby jste dosáhl - těch 5,6 při tom rychlostním průměru je opravdu bezkonkurenční.

Jinak pro představu s Leonem 2,0 TDI sice s manuálem, jsem na dané trati (jezdím tam častěji) dosáhl asi o 1 l vyšší spotřeby a to jsem jel prázdný ve dvou lidech ve zhruba stejném tempu.

Odpovědět  |   | 
MV  |  10. 10. 2006 13:43

Trvat na tom můžete, v tom vám nikdo nebrání. Rychlosti na uvedené trase na limitu se rozumí 90km/h předpokládám....
Nejel jsem s autem naloženým lidmi a bagáží na trase Starý Hrozenkov - Beskydy, jel jsem s autem naloženým pěti lidmi a Bagáží na trase Praha - Paříž a zpět, v Německu mezi 130 a 170km/h, ve Francii a v Česku tempomat 130km/h a i s nějakým tím popojížděním po Paříži jsem měl průměrnou spotřebu 5,5.

Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km.

Jak to děláte, že jedete s leonem 2,0TDI za 6,5, tomu nerozumím, ptejte se vlastní pravé nohy, bude to někde od kolena dolů.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 10. 2006 13:57

Odzkoušel jsem až na pár modelů téměř vše, co dnešní trh MPV nabízí a prostě nic s podobně dobrou spotřebou jsem nezažil. Auta zásadně porovnávám jen sám u sebe, tedy co se týká spotřeby, pokud jezdím s jedním autem za 6 a s druhým za 7 můžu říci, že to druhé bude mít spotřebu obecně větší. Proč? Protože mám stále stejný styl jízdy a to je důležité.

Srovnávat spotřebu napříč řidiči nejde, protože každý jede jinou trasu, má jiný styl řazení, brzdění, přidávání plynu atd. Ovšem pokud stejný řidič dosáhne s autem A nižší spotřeby než s autem B je velká pravděpodobnost, že i jiný řidič bude mít s autem A obecně nižší spotřebu než s autem B jenom v jiném rozmezí.

Jinak jak jsem psal v testu, dálniční rychlost na D1 ukázala 6,1 l na 100 km, což zhrub odpovídá tomu, co píšete vy a výletu do Paříže.

"Jinak se s vámi nechci přít, o TDI je obecně známo, že jsou to králové spotřeby, výkonu a téměř pokaždé se pod testem jakékoli naftové konkurence objěví někdo, komu při 200 km/h motor dokonce vrací naftu do nádrže..."

Odpovědět  |   | 
nanni  |  11. 10. 2006 22:50

No,kolegové, já ma Corollu 1,4 D4D a v létě jezdím dlouhodobě za 4,9 , v zimě pak asi za 5,5, přičemž rychlostní limity příliš nedodržuji. Když mám pedál na podlaze a jedu na 5, tedy nejvyšší rychl.stupeň, tak si to prostě víc než 12,7 l /100 nevezme. Jinak motor je neuvěřitelně tichý, slyšel jsem brumlat pochvalované HDI Peugeot 407 a to se mi subjektivně, hlavně na volnoběh , zdálo horší. Také Honda Civic 2,2 CDTI je výrazně hlučnější, ale ne jako TDI.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 10. 2006 12:40

To je v pořádku, motory D4D jsou obecně OK, jenže srovnáváš nesrovnatelné. Řeč tu byla o Corolle Verso a následně o Touranu tdi 16V. Hmotnost obou těchto vozů je úplně jinde, než hmotnost corolly a čelní plocha rovněž. A to jsou podstatné vlivy na konečnou spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  10. 10. 2006 14:09

"Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km."

- měl by jste okamžitě navštívit autorizovaný servis a v rámci záruky si nechat vyměnit PP..

- nebo to bude tachometrem..

- při rychlostech 160, 180 nebo dokonce 210 km/h si ten motor prostě svoje vezme, i kdyby ho ve VW očaroval samotný ředitel pro marketing..

Odpovědět  |   | 
MV  |  10. 10. 2006 15:28

Hmm, vtipné. Kdo někdy jel v běžném provozu po dálnici, ten tuší, že nikdy nejde jet stálou rychlostí. Jsou tam i další auta a řidiči, takže pokud je volno, jedete v SRN na volné dálnici 160-180, místy sešlápnete plyn na zem a jedete tachometrových 210 km/h, mimochodem v autě je Patriot GPS a ten do knihy jízd zaznamenal 206km/h, takže rychloměr ani palubní počítač měnit nemusím. A pak jsou místa, kde jedete 120, 100, místy i 80 nebo méně. Výsledkem je průměrná rychlost a průměrná spotřeba. A mezi námi, při oněch tachometrových plusminus 210kmh ukazuje palubní počítač spotřebu někde kolem 12-13l.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  10. 10. 2006 18:21

"Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km."

- asi jsem si to špatně přečetl - to jste měl napsat rovnou, že jste jel celou dobu 90km/h..

Odpovědět  |   | 
MV  |  11. 10. 2006 13:10

Jasně, a z těch čtyř pasažérů tři tlačili. Z ze záznamu patriotu tedy doplňuji, že jízda Praha - ČS OMV Letňany - Kiel Ringstrasse, čs Shell byla celkem 688,6km, čistá doba jízdy byla 5hodin 41 minut a tedy průměrná rychlost 121,055km/h. Přestávky na cestě, které patriot registruje jako vypnuté zapalování byly celkem 21minut. V Kielu jsem, tankoval před naloděním na trajekt plnou nádrž až po hrdlo, stejně jako při odjezdu z Prahy, a na dokladu je uvedeno 46,7 litru.

Pak už to zvládne i školní kalkulačka.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  11. 10. 2006 13:39

"Jasně, a z těch čtyř pasažérů tři tlačili."

- to by vysvětlilo mnohé..

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  12. 10. 2006 10:56

No to měli při 120km/h průměru jazyky na vestě

Odpovědět  |   | 
wilz  |  11. 09. 2007 20:42

No to ma zaujíma, lebo Touran je môj favorit, aj keď ani tá Verso nemusí byť zlá. A aké sú skúsenosti s DSG ? Lebo som vychovaný na američanoch a automat je zaručene lepší ako mechanická prevodovka. A ďalšie skúsenosti ?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 10. 2006 18:48

co tady pletete auta s konzervama,je rozdíl jet v corolle a jet někam na výlet než trávit čas v servisu nebo mět auto v garáži pod 5 zámkama .Tenhle test není pro vyznavače německé konstrukční školy,tohle bylo o autě.

Odpovědět  |   | 
ladin  |  11. 10. 2006 06:53

Tohle auto ale s benzínovou 1,8 si koupil nedávno můj šéf. Přesedl do něj z Mazdy Premacy. Po vyzkoušení mám z Toyoty dost rozporuplné pocity. Je sice perfektně odhlučněna, zpracována (kvalita) a má dobrou spotřebu, ale to je tak vše co mě oslovilo. Podvozek je uskákaný jak malém hatchbagu a když v tom autě sedím připadám si jak v tanku. Výhled na semafory a taky vzad to je tedy něco hrozného. Hodně je cítit i hmotnost auta, která degraduje podle autora článku sportovnější podvozek. Ke spotřebě, při běžném ježdění po čechách s relativním dodržováním rychlostních limitů se vejde do 7 litrů naturalu na 100 km.
Celkově - tohle auto bych si pro jeho nepohodlnost nekoupil i kdybych na něj měl.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  11. 10. 2006 07:30

zhodou okolnosti aj my mame vo firme toto benzinove verso a nepohodlne mi nepride, takze je to evidentne subjektivny pocit, tak ako odhlucnenie, pretoze mne zasa pride motor v otackach nad 3.000 prilis hlucny.
Zly vyhlad je dnes asi zo vsetkych aut.

Podvozok je naozaj tvrdsi, na druhu stranu sa s tym ale daju aj krasne vyberat zakruty - u tychto vysokych aut sa stabilny a prijemny podvozok asi urobit neda.
A potvrdzujem aj uspornost benzinoveho agregatu - v mestskej premavke okolo 7,5, jazda po dialnici 130km/h prinesie spotrebu pod okolo 6,5

Odpovědět  |   | 
fahrman  |  11. 10. 2006 08:50

... ted mam na mysli kvalitu zpracovani interieru ... kdyz jsem v Corolle verso travil dva dny, strasne me pri teto porizovaci cene vadily levne knofliky auoradia a PP ... viklaly se a vrzaly - v tomhle je klasicka Corolla vyborna - pevna tlacitka s kratkym a jistym stiskem ... display, ktery je na dnesni pomery uz zastaraly je ale v obou stejny ...

co se objemu kufru tyka, bylo to po presednuti z Corolly combi zklamani ... ale tak je to u vetsiny MPV - misto je tvoreno pro posadku a fci kombiku nenahradi

Odpovědět  |   | 
matuS  |  12. 10. 2006 09:11

neviem ake to auto bolo stare, ale ja som zatial taketo veci nespozoroval. A dufam, ze casom ani nevzniknu.
Verso je veru poriadne drahe, ale je to kus auta a mne sa paci - nakoniec, ved som ho ja vybral :)

Odpovědět  |   | 
Půjdech  |  11. 10. 2006 13:24

"Pokud hledáte v MPV skutečný komfort na úkor jízdních vlastností a jistoty, najdou se na trhu jistě lepší vozy, než je Verso" - které konkrétně? Něco takového se shoduje s mojí představou mého příštího vozu, tak se ptám... dík!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 10. 2006 15:36

Pokud hledáte skutečný komfort vyhnul bych se zmíněnému Versu, Hondě FRV, Opelu Zafira a nejspíš i Renaultu Scénic. Naopak bych směřoval spíše k větším MPV jako je Citroen C8, Renault Espace.

Bohužel menší MPV jsou obecně tvrdší a méně pohodlné, než ty velké.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  12. 10. 2006 08:54

s tymto suhlasim, hoci francuzske auta by som oblukom obisiel.
Ale myslim, ze este by za skusku stala Mazda 5, to velke Mitsubishi (bohuzial si nepamatam nazov, zeby Grandis?) a este je tu toyota avensis verso, ale neviem ci sa v CR-SR predava, ale to uz je dostatocne velke.

Inac tieto male MPV, to je taka moda, mne tie auta o moc praktickejsie ani nepridu, neviem co tym ziskam ze mam nad hlavou 20cm priestoru...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  12. 10. 2006 09:01

Ano, na Mazdu5 jsem si nevzpomenul omlouvám se, přitom sem ji také testoval

http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=7248

Odpovědět  |   | 
Dalík  |  12. 10. 2006 13:31

Jde o to, co považuješ za pohodlí, jestli útulný interiér a měkké sedačky nebo vyvážený podvozek, který jen nehoupe. Míval jsem 1. generaci COrolly Verso, skoro 5 let sloužila bez problémů, ale podvozek nic moc, na krátkých nerovnostech se auto otřásalo jak sbíječka a na příčných zas houpalo. Navíc jsem nyní toho názoru, že za peníze, které tato midi MPV stojí je lépe koupit buď výborně vybavené kombi nižší třídy nebo normálně vybavené kombi stř. třídy. Já sice potřebuju vysoký kufr, ale při cestách s rodinou se všechno v Corolle muselo naskládat na sebe, protože tahle malá MPV mají kufr celkem krátký. Proto doporučuju delší MPV - Zafira, Mazda5, Grandis, S-max. Tam máš za sebou mobilní jeskyni.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  12. 07. 2007 19:11

Rád bych vás požádal o vaši zkušenost s přestavbou vozu Toyota Corolla Verso na N1, resp. s vlastní cenou za nové vozidlo. Při koupi u autorizovaného prodejce jsem uhradil kupní cenu co by za osobní 7místný vůz s požadavkem na N1. Po přestavbě logicky došlo k demontáži posledních dvou sedadel(6a7místa), včetně bezp.pasů atd. Vyjmuté sedačky a díly jsem již neobdržel s vysvětlením, že se jedná o nařízení příslušného ministerstva. I tak mi nejde do hlavy, že nemám to, co jsem fakticky předem zaplatil. Děkuji.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

dnes | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat