Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

33 komentářů

Josef
12. července • 19:11

Rád bych vás požádal o vaši zkušenost s přestavbou vozu Toyota Corolla Verso na N1, resp. s vlastní cenou za nové vozidlo. Při koupi u autorizovaného prodejce jsem uhradil kupní cenu co by za osobní 7místný vůz s požadavkem na N1. Po přestavbě logicky došlo k demontáži posledních dvou sedadel(6a7místa), včetně bezp.pasů atd. Vyjmuté sedačky a díly jsem již neobdržel s vysvětlením, že se jedná o nařízení příslušného ministerstva. I tak mi nejde do hlavy, že nemám to, co jsem fakticky předem zaplatil. Děkuji.

Půjdech
11. října • 13:24

"Pokud hledáte v MPV skutečný komfort na úkor jízdních vlastností a jistoty, najdou se na trhu jistě lepší vozy, než je Verso" - které konkrétně? Něco takového se shoduje s mojí představou mého příštího vozu, tak se ptám... dík!

Dalík
12. října • 13:31

Jde o to, co považuješ za pohodlí, jestli útulný interiér a měkké sedačky nebo vyvážený podvozek, který jen nehoupe. Míval jsem 1. generaci COrolly Verso, skoro 5 let sloužila bez problémů, ale podvozek nic moc, na krátkých nerovnostech se auto otřásalo jak sbíječka a na příčných zas houpalo. Navíc jsem nyní toho názoru, že za peníze, které tato midi MPV stojí je lépe koupit buď výborně vybavené kombi nižší třídy nebo normálně vybavené kombi stř. třídy. Já sice potřebuju vysoký kufr, ale při cestách s rodinou se všechno v Corolle muselo naskládat na sebe, protože tahle malá MPV mají kufr celkem krátký. Proto doporučuju delší MPV - Zafira, Mazda5, Grandis, S-max. Tam máš za sebou mobilní jeskyni.

Radek Ondrášík
11. října • 15:36

Pokud hledáte skutečný komfort vyhnul bych se zmíněnému Versu, Hondě FRV, Opelu Zafira a nejspíš i Renaultu Scénic. Naopak bych směřoval spíše k větším MPV jako je Citroen C8, Renault Espace.Bohužel menší MPV jsou obecně tvrdší a méně pohodlné, než ty velké.

matuS
12. října • 8:54

s tymto suhlasim, hoci francuzske auta by som oblukom obisiel.
Ale myslim, ze este by za skusku stala Mazda 5, to velke Mitsubishi (bohuzial si nepamatam nazov, zeby Grandis?) a este je tu toyota avensis verso, ale neviem ci sa v CR-SR predava, ale to uz je dostatocne velke.Inac tieto male MPV, to je taka moda, mne tie auta o moc praktickejsie ani nepridu, neviem co tym ziskam ze mam nad hlavou 20cm priestoru...

Radek Ondrášík
12. října • 9:01

Ano, na Mazdu5 jsem si nevzpomenul omlouvám se, přitom sem ji také testoval ;-)http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=7248

fahrman
11. října • 8:50

... ted mam na mysli kvalitu zpracovani interieru ... kdyz jsem v Corolle verso travil dva dny, strasne me pri teto porizovaci cene vadily levne knofliky auoradia a PP ... viklaly se a vrzaly - v tomhle je klasicka Corolla vyborna - pevna tlacitka s kratkym a jistym stiskem ... display, ktery je na dnesni pomery uz zastaraly je ale v obou stejny ...co se objemu kufru tyka, bylo to po presednuti z Corolly combi zklamani ... ale tak je to u vetsiny MPV - misto je tvoreno pro posadku a fci kombiku nenahradi

matuS
12. října • 9:11

neviem ake to auto bolo stare, ale ja som zatial taketo veci nespozoroval. A dufam, ze casom ani nevzniknu.
Verso je veru poriadne drahe, ale je to kus auta a mne sa paci - nakoniec, ved som ho ja vybral :)

ladin
11. října • 6:53

Tohle auto ale s benzínovou 1,8 si koupil nedávno můj šéf. Přesedl do něj z Mazdy Premacy. Po vyzkoušení mám z Toyoty dost rozporuplné pocity. Je sice perfektně odhlučněna, zpracována (kvalita) a má dobrou spotřebu, ale to je tak vše co mě oslovilo. Podvozek je uskákaný jak malém hatchbagu a když v tom autě sedím připadám si jak v tanku. Výhled na semafory a taky vzad to je tedy něco hrozného. Hodně je cítit i hmotnost auta, která degraduje podle autora článku sportovnější podvozek. Ke spotřebě, při běžném ježdění po čechách s relativním dodržováním rychlostních limitů se vejde do 7 litrů naturalu na 100 km.
Celkově - tohle auto bych si pro jeho nepohodlnost nekoupil i kdybych na něj měl.

matuS
11. října • 7:30

zhodou okolnosti aj my mame vo firme toto benzinove verso a nepohodlne mi nepride, takze je to evidentne subjektivny pocit, tak ako odhlucnenie, pretoze mne zasa pride motor v otackach nad 3.000 prilis hlucny.
Zly vyhlad je dnes asi zo vsetkych aut.Podvozok je naozaj tvrdsi, na druhu stranu sa s tym ale daju aj krasne vyberat zakruty - u tychto vysokych aut sa stabilny a prijemny podvozok asi urobit neda.
A potvrdzujem aj uspornost benzinoveho agregatu - v mestskej premavke okolo 7,5, jazda po dialnici 130km/h prinesie spotrebu pod okolo 6,5

petrumr
10. října • 18:48

co tady pletete auta s konzervama,je rozdíl jet v corolle a jet někam na výlet než trávit čas v servisu nebo mět auto v garáži pod 5 zámkama .Tenhle test není pro vyznavače německé konstrukční školy,tohle bylo o autě.:-))

Samuel
10. října • 8:15

velmi také fandím rozumné ekonomické jízdě, před stylem brzda a plyn a neustálý zbytečný spěch, který často končí tragédii. Kdo nechce spěchat, ať si ráno přivstane o 15 min a jede v klidu ! Bohužel jiná kategorie jsou řidiči, kteří si potřebují za volantem něco dokázat - to jsou ti nejhorší a nejnebezpečnější !!! Jestli mě nějaká ženská nechce - vykašlu se na ní a jedu si v klidu svou EKONOMY RUN :-D

MV
10. října • 13:01

S touranem 2,0TDI DSG nemám problém jezdit při souvislé jízdě po dálnici na limitu kolem 5,2l/100km a dlouhodobě se i s městem vejdu do 5,4. Spotřeba Corolly je dobrá, ale jako extrém hospodárnosti to tedy nevnímám.

wilz
11. září • 20:42

No to ma zaujíma, lebo Touran je môj favorit, aj keď ani tá Verso nemusí byť zlá. A aké sú skúsenosti s DSG ? Lebo som vychovaný na američanoch a automat je zaručene lepší ako mechanická prevodovka. A ďalšie skúsenosti ?

Radek Ondrášík
10. října • 13:12

Ta spotřeba je extrémně dobrá a na tom trvám. Věřím, že v běžném provozu to není až takový zázrak, ale nalože Touran 4 dospělými osobami, naložte kufr po střechu a jeďte na výlet do Beskyd, vemte si to z Rožnova do Hrozenkova přes kopce, pak to vezměte do Jeseníků, ty projeďte a to vše pri rychlostech na hranici povoleného maxima a pak řekněte jaké spotřeby jste dosáhl - těch 5,6 při tom rychlostním průměru je opravdu bezkonkurenční.Jinak pro představu s Leonem 2,0 TDI sice s manuálem, jsem na dané trati (jezdím tam častěji) dosáhl asi o 1 l vyšší spotřeby a to jsem jel prázdný ve dvou lidech ve zhruba stejném tempu.

MV
10. října • 13:43

Trvat na tom můžete, v tom vám nikdo nebrání. Rychlosti na uvedené trase na limitu se rozumí 90km/h předpokládám....
Nejel jsem s autem naloženým lidmi a bagáží na trase Starý Hrozenkov - Beskydy, jel jsem s autem naloženým pěti lidmi a Bagáží na trase Praha - Paříž a zpět, v Německu mezi 130 a 170km/h, ve Francii a v Česku tempomat 130km/h a i s nějakým tím popojížděním po Paříži jsem měl průměrnou spotřebu 5,5. Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km.Jak to děláte, že jedete s leonem 2,0TDI za 6,5, tomu nerozumím, ptejte se vlastní pravé nohy, bude to někde od kolena dolů.

Smx
10. října • 14:09

"Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km."- měl by jste okamžitě navštívit autorizovaný servis a v rámci záruky si nechat vyměnit PP..
:-D- nebo to bude tachometrem.. :-D- při rychlostech 160, 180 nebo dokonce 210 km/h si ten motor prostě svoje vezme, i kdyby ho ve VW očaroval samotný ředitel pro marketing.. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MV
10. října • 15:28

Hmm, vtipné. Kdo někdy jel v běžném provozu po dálnici, ten tuší, že nikdy nejde jet stálou rychlostí. Jsou tam i další auta a řidiči, takže pokud je volno, jedete v SRN na volné dálnici 160-180, místy sešlápnete plyn na zem a jedete tachometrových 210 km/h, mimochodem v autě je Patriot GPS a ten do knihy jízd zaznamenal 206km/h, takže rychloměr ani palubní počítač měnit nemusím. A pak jsou místa, kde jedete 120, 100, místy i 80 nebo méně. Výsledkem je průměrná rychlost a průměrná spotřeba. A mezi námi, při oněch tachometrových plusminus 210kmh ukazuje palubní počítač spotřebu někde kolem 12-13l.

Smx
10. října • 18:21

"Přesun Praha - Kiel s těžkou nohou a čtyřmi lidmi při rychlostech mezi 160-180km/h a místyaž doraz 210km/h znamenal průměrnou spotřebu za celou trasu 6,8l/100km."- asi jsem si to špatně přečetl - to jste měl napsat rovnou, že jste jel celou dobu 90km/h.. :-D

MV
11. října • 13:10

Jasně, a z těch čtyř pasažérů tři tlačili. Z ze záznamu patriotu tedy doplňuji, že jízda Praha - ČS OMV Letňany - Kiel Ringstrasse, čs Shell byla celkem 688,6km, čistá doba jízdy byla 5hodin 41 minut a tedy průměrná rychlost 121,055km/h. Přestávky na cestě, které patriot registruje jako vypnuté zapalování byly celkem 21minut. V Kielu jsem, tankoval před naloděním na trajekt plnou nádrž až po hrdlo, stejně jako při odjezdu z Prahy, a na dokladu je uvedeno 46,7 litru.Pak už to zvládne i školní kalkulačka.

Smx
11. října • 13:39

"Jasně, a z těch čtyř pasažérů tři tlačili." - to by vysvětlilo mnohé.. :-D

jogurt
12. října • 10:56

No to měli při 120km/h průměru jazyky na vestě

Radek Ondrášík
10. října • 13:57

Odzkoušel jsem až na pár modelů téměř vše, co dnešní trh MPV nabízí a prostě nic s podobně dobrou spotřebou jsem nezažil. Auta zásadně porovnávám jen sám u sebe, tedy co se týká spotřeby, pokud jezdím s jedním autem za 6 a s druhým za 7 můžu říci, že to druhé bude mít spotřebu obecně větší. Proč? Protože mám stále stejný styl jízdy a to je důležité.Srovnávat spotřebu napříč řidiči nejde, protože každý jede jinou trasu, má jiný styl řazení, brzdění, přidávání plynu atd. Ovšem pokud stejný řidič dosáhne s autem A nižší spotřeby než s autem B je velká pravděpodobnost, že i jiný řidič bude mít s autem A obecně nižší spotřebu než s autem B jenom v jiném rozmezí.Jinak jak jsem psal v testu, dálniční rychlost na D1 ukázala 6,1 l na 100 km, což zhrub odpovídá tomu, co píšete vy a výletu do Paříže. "Jinak se s vámi nechci přít, o TDI je obecně známo, že jsou to králové spotřeby, výkonu a téměř pokaždé se pod testem jakékoli naftové konkurence objěví někdo, komu při 200 km/h motor dokonce vrací naftu do nádrže..."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nanni
11. října • 22:50

No,kolegové, já ma Corollu 1,4 D4D a v létě jezdím dlouhodobě za 4,9 , v zimě pak asi za 5,5, přičemž rychlostní limity příliš nedodržuji. Když mám pedál na podlaze a jedu na 5, tedy nejvyšší rychl.stupeň, tak si to prostě víc než 12,7 l /100 nevezme. Jinak motor je neuvěřitelně tichý, slyšel jsem brumlat pochvalované HDI Peugeot 407 a to se mi subjektivně, hlavně na volnoběh , zdálo horší. Také Honda Civic 2,2 CDTI je výrazně hlučnější, ale ne jako TDI.

x12345678
15. října • 12:40

To je v pořádku, motory D4D jsou obecně OK, jenže srovnáváš nesrovnatelné. Řeč tu byla o Corolle Verso a následně o Touranu tdi 16V. Hmotnost obou těchto vozů je úplně jinde, než hmotnost corolly a čelní plocha rovněž. A to jsou podstatné vlivy na konečnou spotřebu.

Tom
9. října • 21:28

V clanku se autor rozplyva nad spotrebou, ale s 320D E91 pri 1600kg prazdne vahy mam trvale 5,9, a to jedu nektere useky trasy Mnichov - Frankfurt co se do to vejde, tzn. 225 tempomat a stejne mam pak v prumeru lehce nad 6. V realu ale jet cele hodiny tak rychle, protoze je moc aut ...

Atlis
10. října • 15:22

No ty vole, tak to by som chcel vidiet... Toyota Avensis D-4D 116k, dve osoby, plne nalozeny kufor z Berlina do Mnichova pri rychlostiach od 180 - 200kmh a podla potreby menej (na plne gule celu trasu neprejdes to je jasne) som mal celkovu priemerku 7,5 litra... Asi mas zazracne auto... Pri 225kmh ti to sosa tak 15l nafty, si asi tu jednotku pred 5,9 prehliadol alebo sa ti zle funguje displej na PP... :-D:-P;-)

Smx
10. října • 9:47

A teď ještě tu a červené karkulce.. V 320D je vynikající motor, ale fyziku neoblafneš - při 200 si bude brát +-13 litrů nafty úplně s přehledem a při 225 to bude daleko víc.. ;-)

Tom
10. října • 20:41

Ach jo, asi tu nikdo neumi cist. Nahore jasne pisu "prumerna spotraba", tzn. beru vzdy okolo 55l a to se stava po 900km, cili lehce pres 6. PP ukazuje 5.9... Okamzita pri tech 225 je asi 13, ale jak jsem take psal, bohuzel nelze tak jet trval.

Hans
10. října • 10:24

Tolik to zas nebude, při 200km/hod mám s 270CDI necelých 10l/100km. Nic méně spotřeba 6 litrů při 225km/hod jak píše "borec" nahoře je z kategorie perpetum mobile......!!!

leones
10. října • 9:31

Spotreba se mi moc nezda. Mam rok stary A 180 CDI a spotrebu 6,4; 50 % mesto, 50% dalnice.

Radek Ondrášík
9. října • 21:30

Protože je to spotřeba extrémně dobrá. Srovnejte to s jinými MPV a pak pochopíte. Vaše spotřeba 320D je téměř z říše snů, ovšem je to zcela jiné auto. Srovnávejme tedy srovnatelné...Navíc těsně nad 6 l při 225 km/h není zase žádný zázrak. Chiptuningová TDI společnost jistě bude brzy kontrovat spotřebou 4l při 250 km/h... ;-)

Pepe
10. října • 8:12

Přesně tak, na MPV spotřeba velmi dobrá, na TDI neuvěřitelně vysoká!

Doporučujeme

Články odjinud