Toyota Corolla Verso D4-D: král economy run

(test) Nabídnou zákazníkovi něco opravdu ojedinělého je dnes téměř nemožné. Verso však jednu takovou vlastnost má...
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exteriér, Interiér, Variabilita
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Corollou
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Rodinné vozy získaly po celém světě velkou oblibu. Modifikací oblíbené Corolly (byť je otázkou, do jaké míry se jedná o technickou spřízněnost a do jaké míry o touhu automobilky dát tehdy novému vozu známé jméno) získala Toyota vůz tohoto segmentu. Představovat dlouze tento vůz nemá již smysl, protože silnice brázdí poměrně dlouho. Faceliftované Verso jsme navíc testovali již téměř před dvěma roky a to také s naftovým motorem D-4D. Ovšem tehdy vůz disponoval starším motorem s výkonem "jen" 85 kW, proti dnešním 100 kW.

Tip: Test Corolly Verso s motorem D-4D o výkonu 85 kW si můžete přečíst zde

Zaměříme se tedy hlavně na to, jak se Verso za tuto dobu změnilo a jaký je modifikovaný naftový agregát proti tomu staršímu. 

Kde je ta Corolla?

Stačí měnit úhel pohledu a Corolla se mění z většího kombi až na typické MPV. Každá strana působí jinak a celkově je design velmi dobře sladěný. Klasická koncepce se sice nedá obejít, ale detaily dotvoří celkový pohled. Verso se tak může zařadit mezi téměř neokoukatelné vozy s atraktivním designem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Corolla Verso patří spíše k menším MPV vozům. Vnější rozměry to potvrzují. Verso měří na délku 4 455 mm, na šířku 1 770 mm, na výšku 1 625 mm a rozvor má délku 2 750 mm. Mezi svými konkurenty se sice nijak netratí, ovšem ani je výrazně nepřerůstá. Zdánlivě kompaktní rozměry však skrývají solidní vnitřní prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední části vozu dominují velké světlomety ve tvaru trojúhelníku. Jsou hluboko zapuštěny také do blatníků. Při čelním pohledu se zdají menší a navíc dobře doplňují styl vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V japonských rodinných vozech si našly místo zcela originální zadní světlomety. Nejen Corolla Verso, ale mj. i Mazda5 působí, jako by si majitel zašel do nějakého "tuning shopu" a koupil si nové zadní lampy. Vše je ovšem originální a přímo z továrny. Netradiční zadní světla se objevily u Toyoty již v minulých generací Lexusů a jak je vidět, ani rodinnější Verso na tom není jinak. Určitě působivé, ovšem se zbytkem vozu trochu nekompatibilní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Praktické ližiny jsou dnes již nedílnou součástí téměř všech MPV vozů. Stříbrné lakování výborně kontrastuje s barvou vozu. Stejně tak i integrované třetí brzdové světlo do rámu zadního okna, nebo vnější zpětná zrcátka na stopkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér

I když není Corolla Verso na pohled velkým vozem, v interiéru nabízí poměrně solidní prostor. To vše doplňuje kvalitní zpracování a tak trochu "ulítlé" dekorativní doplňky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Řadička je umístěna na středovém panelu a je tak velmi blízko po ruce. Dobrý tvar, umístění a dobrá povrchová úprava zaslouží pochvalu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nikdy asi nepochopím, proč některé automobilky osadí interiér dětinsy vyhlížejícímu prvky. Stříbrné dekorování středového panelu vůbec neladí se zbytkem vozu, ovšem ještě to je stále v mezích běžného. Ovšem orámování displejů a barevnost přístrojového panelu, to už je trochu moc. Citroen a Toyota jsou někdy k nepochopení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota se startuje pomocí tlačítka, ovšem bez zasunutého klíče to stejně nepůjde. Ovládaní vnějších zpětných zrcátek naleznete vlevo od volantu, což je dnes již téměř ojedinělé umístění. Daleko častěji se tyto ovládače umísťují na dveře. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Cestující vzadu mají k dispozici trojici nezávislých sedaček a v testované výbavě nechybělo ani DVD s obrazovkami v opěrkách hlavy. Pokud často vozíte děti a nevíte jak je zabavit, je toto výborné řešení, které Toyota nabízí jako tovární úpravu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedačky jako celek jsou velmi příjemné i na delší cesty, ovšem mají pár drobností, které pochvalu nedostanou. První z nich je krátký sedák, při své výšce poskytoval malou podporu a nepomohla ani změna nastavení. To samé platí pro bederní podporu. Samotná tvrdost a boční vedení je dostačující i na dlouhé cestování.

Malým negativem je dvojice loketních opěrek. ty jsou příliš krátké a navíc jsou velmi úzké. Pro pohodlné opření ruky jsem tak využíval spíše opěrku spolujezdce, než svoji, protože poskládat loket hned vedle výrazného bočního vedení je pro větší postavu prakticky neřešitelné. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Samozřejmostí jsou drobné odkládací a úložné prostory. Přestože je Verso klasickým MPV, není jich zrovna mnoho. Drobnosti si najdou místo na klasických místech ve dveřích a před spolujezdcem, k tomu se přidává malá schránka nad středovým panelem a box mezi předními sedadly. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pět a sedm

Přes poměrně malé rozměry nabízí Verso sedm míst ve třech řadách. Třetí řada sedadel je integrována do podlahy zavazadlového prostoru. Manipulace s nimi je velmi jednoduchá a jejich sestavení trvá pár vteřin.

Zde je ovšem třeba upřímně říci, že třetí řada je spiše nouzová. Pokud máte v úmyslu převést pasažéry na každém sedadle, budou si zaručeně stěžovat na nedostatek místa. Rozměry vozu jsou, bohužel, nekompromisní. Jejich přítomnost však nijak nevadí a určitě se mohou někdy hodit, minimálně dětem poslouží výborně.

Druhou řadu tvoří tři nezávislé sedačky, které lze různým způsobem posunovat, sklápět a tím nastavit interiér dle potřeby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exteriér, Interiér, Variabilita
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Corollou
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků