Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Toyota dala vale jménu Auris a nová generace kompaktního modelu opět ponese legendární jméno Corolla. Na autosalonu v Paříži poprvé uvidíme praktičtější provedení Touring Sports.

Ještě na letošním autosalonu v Ženevě jsme o nové generaci kompaktního hatchbacku od Toyoty mluvili jako o Aurisu, minulý týden však došlo ke zvratu a návratu jména Corolla na evropský trh (pod jménem Corolla se vůz prodával v Americe). Z historického hlediska je to vítaná změna, našince ale bude jistě zajímat také přepravní kapacita. A proto přichází praktičtější verze Touring Sports.

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Vůz uvidíme už na říjnovém autosalonu v Paříži a národ chalupářů se bude snažit nalákat na základní objem kufru 598 litrů. V nižší střední třídě jeden z nejlepších. Toyota však zároveň slibuje i největší prostor pro nohy zadních cestujících, a sice díky rozvoru náprav 2700 milimetrů (o 61 mm více než u hatchbacku). Tohle byla zatím doména Škody Octavia Combi, která má rozvor 2686 milimetrů a základní objem kufru 610 litrů.

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stejně jako hatchback vůz využívá modulární platformu TNGA, na které vyjíždí i nový Lexus ES ze segmentu vyšší střední třídy. Až tak flexibilní nová základna je. Vpředu najdeme zavěšení McPherson, vzadu multilink, a vůbec poprvé je kompaktní Toyota vybavena adaptivními tlumiči.

Podle očekávání Corolla kašle na naftové motory. Základem nabídky je přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW, druhou možnost představuje hybridní ústrojí se základem v atmosférické osmnáctistovce (90 kW), a na vrcholu najdeme druhý hybrid, tentokrát s benzinovým dvoulitrem a výkonem 132 kW. Oba hybridy budou kombinovány s hybridní planetovou převodovkou e-CVT.

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Toyota hovoří o nové Corolle Touring Sports jako o samostatném modelu, nikoliv odvozenině od hatchbacku. Design je hodně výrazný, což může být výhodou i nevýhodou zároveň. Uvidíme, jak jej přijmou konzervativní Češi.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků