Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Toyota dala vale jménu Auris a nová generace kompaktního modelu opět ponese legendární jméno Corolla. Na autosalonu v Paříži poprvé uvidíme praktičtější provedení Touring Sports.

Ještě na letošním autosalonu v Ženevě jsme o nové generaci kompaktního hatchbacku od Toyoty mluvili jako o Aurisu, minulý týden však došlo ke zvratu a návratu jména Corolla na evropský trh (pod jménem Corolla se vůz prodával v Americe). Z historického hlediska je to vítaná změna, našince ale bude jistě zajímat také přepravní kapacita. A proto přichází praktičtější verze Touring Sports.

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Vůz uvidíme už na říjnovém autosalonu v Paříži a národ chalupářů se bude snažit nalákat na základní objem kufru 598 litrů. V nižší střední třídě jeden z nejlepších. Toyota však zároveň slibuje i největší prostor pro nohy zadních cestujících, a sice díky rozvoru náprav 2700 milimetrů (o 61 mm více než u hatchbacku). Tohle byla zatím doména Škody Octavia Combi, která má rozvor 2686 milimetrů a základní objem kufru 610 litrů.

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stejně jako hatchback vůz využívá modulární platformu TNGA, na které vyjíždí i nový Lexus ES ze segmentu vyšší střední třídy. Až tak flexibilní nová základna je. Vpředu najdeme zavěšení McPherson, vzadu multilink, a vůbec poprvé je kompaktní Toyota vybavena adaptivními tlumiči.

Podle očekávání Corolla kašle na naftové motory. Základem nabídky je přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW, druhou možnost představuje hybridní ústrojí se základem v atmosférické osmnáctistovce (90 kW), a na vrcholu najdeme druhý hybrid, tentokrát s benzinovým dvoulitrem a výkonem 132 kW. Oba hybridy budou kombinovány s hybridní planetovou převodovkou e-CVT.

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Toyota hovoří o nové Corolle Touring Sports jako o samostatném modelu, nikoliv odvozenině od hatchbacku. Design je hodně výrazný, což může být výhodou i nevýhodou zároveň. Uvidíme, jak jej přijmou konzervativní Češi.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků