Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Toyota dala vale jménu Auris a nová generace kompaktního modelu opět ponese legendární jméno Corolla. Na autosalonu v Paříži poprvé uvidíme praktičtější provedení Touring Sports.

Ještě na letošním autosalonu v Ženevě jsme o nové generaci kompaktního hatchbacku od Toyoty mluvili jako o Aurisu, minulý týden však došlo ke zvratu a návratu jména Corolla na evropský trh (pod jménem Corolla se vůz prodával v Americe). Z historického hlediska je to vítaná změna, našince ale bude jistě zajímat také přepravní kapacita. A proto přichází praktičtější verze Touring Sports.

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Nová Toyota Auris naživo: I jako ostrý hybrid s pádly pod volantem!

Vůz uvidíme už na říjnovém autosalonu v Paříži a národ chalupářů se bude snažit nalákat na základní objem kufru 598 litrů. V nižší střední třídě jeden z nejlepších. Toyota však zároveň slibuje i největší prostor pro nohy zadních cestujících, a sice díky rozvoru náprav 2700 milimetrů (o 61 mm více než u hatchbacku). Tohle byla zatím doména Škody Octavia Combi, která má rozvor 2686 milimetrů a základní objem kufru 610 litrů.

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stejně jako hatchback vůz využívá modulární platformu TNGA, na které vyjíždí i nový Lexus ES ze segmentu vyšší střední třídy. Až tak flexibilní nová základna je. Vpředu najdeme zavěšení McPherson, vzadu multilink, a vůbec poprvé je kompaktní Toyota vybavena adaptivními tlumiči.

Podle očekávání Corolla kašle na naftové motory. Základem nabídky je přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW, druhou možnost představuje hybridní ústrojí se základem v atmosférické osmnáctistovce (90 kW), a na vrcholu najdeme druhý hybrid, tentokrát s benzinovým dvoulitrem a výkonem 132 kW. Oba hybridy budou kombinovány s hybridní planetovou převodovkou e-CVT.

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

Toyota hovoří o nové Corolle Touring Sports jako o samostatném modelu, nikoliv odvozenině od hatchbacku. Design je hodně výrazný, což může být výhodou i nevýhodou zároveň. Uvidíme, jak jej přijmou konzervativní Češi.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků