Toyota se nedávno pustila do vývoje nového motoru,  který přímo spaluje vodík . Značka tak prozkoumává další větev možné cesty vodíkového pohonu mimo již zavedené využití palivových článků  jako třeba v novém Mirai . Zdroj: Toyota

Toyota se nedávno pustila do vývoje nového motoru, který přímo spaluje vodík. Značka tak prozkoumává další větev možné cesty vodíkového pohonu mimo již zavedené využití palivových článků jako třeba v novém Mirai. | Zdroj: Toyota

První testy nového motoru již proběhly a my si ho teď můžeme na krátkém videu poslechnout. Zdroj: Toyota

První testy nového motoru již proběhly a my si ho teď můžeme na krátkém videu poslechnout. | Zdroj: Toyota

Japonská automobilka totiž motor testuje v závodní Corolle Sport, která půjde do ostré akce již zanedlouho ve 24hodinovém závodě podniku Super Taikyu Series na okruhu Fuji International Speedway. Zdroj: Toyota

Japonská automobilka totiž motor testuje v závodní Corolle Sport, která půjde do ostré akce již zanedlouho ve 24hodinovém závodě podniku Super Taikyu Series na okruhu Fuji International Speedway. | Zdroj: Toyota

Záběr odjíždějícího auta z boxů potvrzuje, že i vodík spalující závoďák zní prostě jako správný závoďák. Zdroj: Toyota

Záběr odjíždějícího auta z boxů potvrzuje, že i vodík spalující závoďák zní prostě jako správný závoďák. | Zdroj: Toyota

Vodíkový motor je přitom pouhým tříválcem, přesněji o objemu 1618 cm³. Jde vlastně o klasický pístový agregát, který ovšem díky upravenému palivovému vedení a systému vstřikování zvládá spalovat stlačený vodík ve směsi se vzduchem. Zdroj: Toyota

Vodíkový motor je přitom pouhým tříválcem, přesněji o objemu 1618 cm³. Jde vlastně o klasický pístový agregát, který ovšem díky upravenému palivovému vedení a systému vstřikování zvládá spalovat stlačený vodík ve směsi se vzduchem. | Zdroj: Toyota

Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) pak neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2. Zdroj: Toyota

Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) pak neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2. | Zdroj: Toyota

Příbuznost k normálnímu benzinovému motoru potvrdil i závodní pilot Hiroaki Ishiura za volantem vodíkové Corolly. Zdroj: Toyota

Příbuznost k normálnímu benzinovému motoru potvrdil i závodní pilot Hiroaki Ishiura za volantem vodíkové Corolly. | Zdroj: Toyota

„Není to tak velký rozdíl, jak jsem původně čekal. Chová se jako normální motor. Nevědět to, klidně bych si myslel, že jde o klasický benzinový motor,“ uvedl Ishiura po prvních jízdách. Zdroj: Toyota

„Není to tak velký rozdíl, jak jsem původně čekal. Chová se jako normální motor. Nevědět to, klidně bych si myslel, že jde o klasický benzinový motor,“ uvedl Ishiura po prvních jízdách. | Zdroj: Toyota

Toyota věří, že její dlouholeté know-how z vývoje vodíkových vozů, dnešní technické prostředky a následně testování v motorsportu by mohlo technologii vodíkových motorů posunout dále. Zdroj: Toyota

Toyota věří, že její dlouholeté know-how z vývoje vodíkových vozů, dnešní technické prostředky a následně testování v motorsportu by mohlo technologii vodíkových motorů posunout dále. | Zdroj: Toyota

Do běžné automobilové produkce se totiž motory přímo spalující vodík nikdy nerozšířily. V nejbližší době ale sériovou Toyotu s vodíkovým motorem nečekejme. Více v článku... Zdroj: Toyota

Do běžné automobilové produkce se totiž motory přímo spalující vodík nikdy nerozšířily. V nejbližší době ale sériovou Toyotu s vodíkovým motorem nečekejme. Více v článku... | Zdroj: Toyota

První testy nového motoru již proběhly a my si ho teď můžeme na krátkém videu poslechnout. Zdroj: Toyota
Japonská automobilka totiž motor testuje v závodní Corolle Sport, která půjde do ostré akce již zanedlouho ve 24hodinovém závodě podniku Super Taikyu Series na okruhu Fuji International Speedway. Zdroj: Toyota
Záběr odjíždějícího auta z boxů potvrzuje, že i vodík spalující závoďák zní prostě jako správný závoďák. Zdroj: Toyota
Vodíkový motor je přitom pouhým tříválcem, přesněji o objemu 1618 cm³. Jde vlastně o klasický pístový agregát, který ovšem díky upravenému palivovému vedení a systému vstřikování zvládá spalovat stlačený vodík ve směsi se vzduchem. Zdroj: Toyota
10
Fotogalerie

Toyota Corolla spalující vodík zní dobře. Od benzinového auta se příliš neliší, říká pilot

První pohled na závoďák spalující vodík je tady. A Toyota přidává další zajímavé informace.

Toyota se nedávno pustila do vývoje nového motoru, který přímo spaluje vodík. Značka tak prozkoumává další větev možné cesty vodíkového pohonu mimo již zavedené využití palivových článků jako třeba v novém Mirai. První testy nového motoru již proběhly a my si ho teď můžeme na krátkém videu poslechnout.

Japonská automobilka totiž motor testuje v závodní Corolle Sport, která půjde do ostré akce již zanedlouho ve 24hodinovém závodě podniku Super Taikyu Series na okruhu Fuji International Speedway. Záběr odjíždějícího auta z boxů potvrzuje, že i vodík spalující závoďák zní prostě jako správný závoďák.

Vodíkový motor je přitom pouhým tříválcem, přesněji o objemu 1618 cm³. Jde vlastně o klasický pístový agregát, který ovšem díky upravenému palivovému vedení a systému vstřikování zvládá spalovat stlačený vodík ve směsi se vzduchem. Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) pak neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2.

Příbuznost k normálnímu benzinovému motoru potvrdil i závodní pilot Hiroaki Ishiura za volantem vodíkové Corolly. „Není to tak velký rozdíl, jak jsem původně čekal. Chová se jako normální motor. Nevědět to, klidně bych si myslel, že jde o klasický benzinový motor,“ uvedl Ishiura po prvních jízdách.

Toyota věří, že její dlouholeté know-how z vývoje vodíkových vozů, dnešní technické prostředky a následně testování v motorsportu by mohlo technologii vodíkových motorů posunout dále. Do běžné automobilové produkce se totiž motory přímo spalující vodík nikdy nerozšířily. V nejbližší době ale sériovou Toyotu s vodíkovým motorem nečekejme. Automobilka si musí teprve ověřit, zda má tato větev vývoje v dnešní době smysl.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud