Toyota Corolla sedan: usedlý člen rodiny (kompaktní test)

Toyota Corolla je momentálně jeden z nejmnohotvárnějších vozů na evropském a tedy i českém trhu. Má podobu tří- nebo pětidvéřového hatchbacku, sedanu. Celek doplňují kombi a verso, tedy kompaktní MPV. Naším testem už prošlo několik variant, dnes je na řadě sedan.
Toyota Corolla sedan: usedlý člen rodiny (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, vnitřní výbava, zpracování interiéru
  2. Pohonná jednotka, kvalita podvozku, závěr

Horoucí srdce

Motory jsou chloubou Toyoty. Výkonem, točivým momentem a až na výjimky i hospodárným provozem. Tou výjimkou máme na mysli motor v provedení T Sport, který si ovšem na úsporu otevřeně nehraje, naopak posiluje image vozu se sportovním charakterem.

Označení pohonné jednotky přídomkem VVT-i znamená proměnné časování ventilů s inteligencí. V tomto případě se mění otvírání sacích ventilů a také doba jejich otevření. Okamžik změny závislý na otáčkách reguluje elektronika. Motor má tak k dispozici dva režimy a jejich využitím sleduje co nejekonomičtější provoz.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedadla jsou přiměřeně pohodlná, před nimi by ale mohlo
být víc místa. --- Zavazadlový prostor má dostatečný prostor,
ale jako u většiny sedanů jen omezený přístup menším otvorem.

Na čtrnáctistovku má vůz obdivuhodnou akceleraci. My jsme naměřili při orientační zkoušce zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,6 s a největší rychlost 180 km/h. To vše při vcelku velmi přijatelné spotřebě. Ta se pochopitelně liší podle způsobu jízdy, ale závislost není až tak výrazná. V průměru se pohybuje lehce nad 7 l/100 km, ve městě a rychlé jízdě na dálnici je to o něco víc.

Ve srovnání s ostatními motory této kategorie musíme hodnotit agregát v Corolle velmi pozitivně. Právě tak můžeme hovořit i o převodech. Vůz řadí lehce a přesně, v tomto směru jsme shledali daleko lepší stav než tomu bylo u hatchbacků, jež jsme testovali hned po příchodu na trh v loňském roce.

Při jízdě usedlost mizí

Charakter podvozku, jeho tlumení a pérování a řízení, se celkové u pojetí vozu a jeho konzervativismu poněkud vymykají. Tady můžeme hovořit o tom, že heslo „potěšení z jízdy“, jímž operuje nejen Toyota, ale i jiní výrobci, se podařilo skutečně naplnit. Proti výsledkům testů, které jsme zveřejnili už dříve, se ani u sedanu nic výrazně nezměnilo.

Větší vnější rozměry (proti hatcbacku je sedan spolu s kombi o 20,5 cm delší) ovladatelnost určitě nezhoršily. Základní geometrie podvozku je stejná a trochu víc plechu, odstředivé síly a setrvačnosti tak znatelně, aby to řidič okamžitě ucítil, se neprojeví. Velmi dobré zůstávají i brzdy, vpředu i vzadu kotoučové.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Motor je jednou z nejcennějších deviz Corolly. --- Zezadu vypadá
sedan podstatně větší než ve skutečnosti je.

Toyota Corolla sedan poslední generace je skutečně vůz evropského charakteru, u kterého někdejší typicky japonské vlivy pro Evropany nepřijatelné, zmizely. V poslední době se značce daří nabízet i příznivé ceny, takže její konkurenceschopnost vůči ostatním na trhu vzrůstá. Však také její pozice v žebříčku úspěšnosti značek na české scéně stále upevňuje. Corolla sedan nenabízí takovou eleganci jako hatchback, ale její celková hodnota tím netrpí.

Předchozí kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, vnitřní výbava, zpracování interiéru
  2. Pohonná jednotka, kvalita podvozku, závěr
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků