Toyota Corolla sedan: usedlý člen rodiny (kompaktní test)

Toyota Corolla je momentálně jeden z nejmnohotvárnějších vozů na evropském a tedy i českém trhu. Má podobu tří- nebo pětidvéřového hatchbacku, sedanu. Celek doplňují kombi a verso, tedy kompaktní MPV. Naším testem už prošlo několik variant, dnes je na řadě sedan.
Toyota Corolla sedan: usedlý člen rodiny (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, vnitřní výbava, zpracování interiéru
  2. Pohonná jednotka, kvalita podvozku, závěr

Stejně jako u jiných značek a typů je sedan svými tvary tříprostorové karoserie vždycky výrazem určitého konzervativního pohledu na svět. Klasické linie mají ovšem jednu podstatnou výhodu – nechovají se jako kometa, která rychle vzplane a rychle zhasíná, ale jako stálice. Zůstávají od počátku nenápadné, ale vydrží dlouho. Jsou v přímém protikladu k některým extravagancím, takže sedany vyhledávají ti, kteří chtějí mít vůz nenápadný, ale dlouho esteticky přijatelný.

Ve srovnání s hatchbacky se většinou prodávají v menší míře, o tom svědčí třeba i statistika, kterou jsme přinesli nedávno v souvislosti s přehledem prodejů jednotlivých typů vozů za celý rok 2002. Bez takového vozu by ovšem nebyla modelová řada úplná.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elegantně střížený kabát. --- Jednoduchý, ale sympatický interiér.

Sázka na jednoduchost

Toyota své Corolly dodává v zásadě ve dvou stupních výbavy: základní se jmenuje Base a lepší Terra. V našem případě jsme během testu užívali Terru základní s motorem 1,4 VVT-i (71 kW/97 koní). Takový vůz je výrazem snahy o co nejpřístupnější automobil s ne úplně nejhorší výbavou.

Zvenku se označení stupně výbavy nikde na vozidle neobjevuje, takže rozlišovací znaky musíme hledat uvnitř. Nenajdeme klimatizaci, ale zato nechybí palubní počítač. To ovšem není známkou stupně výbavy, protože Toyota Corolla má takové zařízení standardně ve všech verzích. Počítač je velmi jednoduchý, ukazuje jen průměrnou spotřebu, okamžitou spotřebu a průměrnou rychlost. Údaje o dojezdu na palivo v nádrži nebo o spotřebovaných litrech, případně počtu ujetých kilometrů od posledního resetu, nenajdeme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na víceúčelovém displeji se zobrazují údaje o audiosoustavě
i z palubního počítače, rádio doplňuje přehrávač CD.
Přístrojová deska dostala klasické uspořádání.

Zato ovšem můžeme využít poměrně zajímavé nabídky: protože se vůz dodává i do zemí, kde nevyužívají metrické soustavy, lze přepnout místo km/h do režimu mph a spotřeby mpg, tedy kolik mílí ujede vůz na galon paliva – tak se udává spotřeba v USA. To samozřejmě není pro nás tak zajímavé, ale existuje tu i možnost přepnout na režim km/l. Dozvíme se tedy, kolik kdy spotřebujeme - v tomto případě benzinu - na jeden kilometr jízdy.

Údaje se zobrazují na víceúčelovém displeji společném s rádiem a společné je i ovládání na středovém panelu. Poněkud nešikovné a trochu i mimo dosah řidiče. Otáčivý ovladač je na pravé straně panelu, takže v mateřské zemi Japonsku by byl blízko volantu, v Evropě je tomu naopak.

V této jednoduché verzi Corolly nenajdeme ani ergonomicky výhodné ovládání audiosoustavy na volantu, takže je nutné se vždycky nejprve podívat kam sáhnout a pak přemístit ruku z volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řadicí páka s krátkým krokem umožňuje přesné vyhledání
jednotlivých stupňů. --- Elektrické ovládání mají jen okna
v předních dveřích, vnější zrcátka také.

Jinak je interiér prakticky shodný s hatchbackem, rozdíl vzhledový rozdíl je jen u varianty T Sport, která prošla naším testem vloni na podzim.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější vzhled, vnitřní výbava, zpracování interiéru
  2. Pohonná jednotka, kvalita podvozku, závěr
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků