Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

Asi som slepý, ale ja som žiadne zaklinenie vodičovej hlavy medzi volant a jeho dvere nevidel. A že mu hlava trochu ušla bokom? Možno bola figurína zle posadená.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, tak zní verdikt IIHS Asi nejlépe je to vidět v čase 0:35.

Odpovědět  |   | 
wind  |  07. 10. 2013 20:51

"Podobně nelichotivě dopadla pochopitelně také další auta zkoušená tímto způsobem. Tento příklad ukazuje, jak ošemetné může být orientovat se jen podle nějakých hvězdiček… "
Bravo autorevue, tak "ferovy " nadpis clanku som uz dlho necital. Ak vas bude toyota zalovat, dajte vediet. Potesim sa.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  09. 10. 2013 10:51

Presne tak, ten nadpis posila Toyotu mezi vraky, bud nestastne nebo dobre promyslene, asi odveta ze se stala opet nejhodnotnejsi znackou autoprumyslu narozdil od koncernu "uznavanych uberwagenu"....

Odpovědět  |   | 
Řidič  |  07. 10. 2013 21:11

A které auto dopadlo lépe, když dostane čenichovku na levé kolo, a podběh! Co tam mělo být, traverza?? Nebo světlo z neprůstřelného skla?
Svůj závěr jsem si udělal, v podběhu ani v kole žádná bezpečnostní výztuha není a to u žádného auta. Takže by dopadly +- všechny stejně!

Odpovědět  |   | 
Martab  |  07. 10. 2013 21:16

Právě že některé dopadli lépe
http://www.youtube.com/watch...
http://www.youtube.com/watch...
ale zas je potřeba dodat, že jsou i ti co dopadli hůře
http://www.youtube.com/watch...
http://www.youtube.com/watch...
a další

Odpovědět  |   | 
ybalgin  |  07. 10. 2013 21:16

Nebuď tak pesimistický, tadyhle to konstruktéři zvládli:
http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
marcelo  |  08. 10. 2013 09:34

Jak to má vypadat ukazuje výsledek Volva S60:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/vo... ...

Jak to nemá vypadat ukazuje výsledek Audi A4:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/au... ...

Výsledky "Small overlap front".

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 10. 2013 00:01

Nejsem žádným obdivovatelem japonských značek, naopak tento koncentrát plagiátů vůbec nemusím konzumovat, nicméně v tomto případě se musím výrobce zastat. Toto je typická zvůle samozvaných hodnotitelů ať už se jemnují jakkoliv. Vždy je možno změnit podmínky hodnocení tak, že z podstaty zkoušek neobstojí nikdo. Toto je příklad úřednické zvůle.
Přesně toto zmenšení překrytí přehážky z 40% na 20% je tento případ. Automobil je dle nějakých požadavků konmstruován a samozřejmě je vybráno zabezpečení proti nejčastěji se vyskytujícím kolizím. Zde se vycházelo z toho, že překrytí 100%-40% pokrývá největší počet nastalých kolizí. Menší překrytí se sice nedá vyloučit, ale je jich statisticky málo a náklady na zajištění by v konstrukci automobilu znamenaly neúměrné náklady a zvýšení hmotnosti vozu. Navíc střet s 20% překrytím do pevné nedeformovatelné překážky znamená nikoli střet s automobilem, což je deformovatelná překážka, ale např. s konstrukcí mostu apod. Toyota je v tom zcela nevině, tady se jedná jednoznačně o úřednickou zvůli.
Abych to dopřesnil nějakým příkladem .... pokud by se překrytí zmenšilo z blahovůle úředníka např. na 10%, pak neexistuje žádný vyráběný automobil , který by vyhověl. Energie je příliš velká a deformovatelná část karosérie v tomto případě bočnice nemá šanci ji absorbovat, došlo by k odstřižení celé bočnice od vozidla.

Odpovědět  |   | 
PET  |  08. 10. 2013 06:01

Vedla ako jedla. Zeli....blbost za blbostou...statisticky sa vela nehod konci prave mensim prekytim. Z dovodu, ze vodic sa snazi zrazke predist a to aj vtedy ked zrazke pride tak ci tak. Ak by sa nesnazil vodic vtedy manevrovat, tak pride k celnemu stretu, kde u novych aut je to vcelku bezpecne vyriesene a posadka ma vacsiu sancu na prezitie. Ale v takom kratkom case av akom nehoda prebieha sa vodic snazi zrazke predist a dost casto potom prichadza k takemuto malemu prekrytiu a tam su uz na prezitite nizsie sance. Ak by to bola hlupost, tak neprejde ani jedno auto. Ale ono ich prejde s moznostou na prezitie dost. Napriklad Subaru, ktore s toho vyslo zatial najlepsie, co znamena, ze to vyrobcovia vedia... http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
marcelo  |  08. 10. 2013 09:23

Tento test IIHS simuluje náraz do stromu nebo betonového sloupu s 20% překrytím, v žádném případě nejde o simulaci srážky dvou aut, protože to by pak musela být překážka deformovatelná a ne pevná. Teď je otázkou kolik % nehod končí nárazem do stromu nebo betonového sloupu.
Asi by to chtělo rozšířit test ještě o náraz do deformovatelné překážky s 20% překrytím

Odpovědět  |   | 
Kert  |  08. 10. 2013 12:31

Je to bezpředmětné protože v podstatě všichni co obstojí se od překážky odrazí. Všichni se rozmačkají na sr...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 10. 2013 13:40

Jak už píšu nahoře, není problém definovat náraz tak, že nevyhoví nikdo. Stačí tvrzení, že se to nedá vyloučit, což je samozřejmě relevantní.
Je to stejná lumpárna, jako oteplování, tisk peněz firmou FED ..... tady nějaká samozvaná firma diktuje podmínky zkoušek....
Co takhle zásah meteoritem, taky možné a výsledek devastující.... Vyhoví nějaké auto...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 10. 2013 21:21

Nemyslím si, že jde o simulaci nárazu do sloupu, stromu. Pokud se jedná o srážku dvou aut , tak neplatí nic o deformovatelné překážce a to minimálně v 50% srážek. Srážka dvou stejných aut, tedy Corolla - Corolla, jedoucích stejnou rychlostí (65 km/hod), dopadne stejně, jako náraz do pevné nedeformovatelné překážky. Deformační zóna každého auta spotřebuje svou energii při nárazu, nepomůže tím "protivníkovi". Pokud se potká Corolla s větším autem, schválně to přeženu, např s nákladním, tak je to mnohem destruktivnější pro Corollu, než jen uvedena pevná překážka, ale pro náklaďák je to v tomto případě výhodnější. Lépe dopadne, jen když se potká s "méněcenným protivníkem". To znamená, že pro jedno auto je to vždy, při takovéto srážce, mnohem horší. Takto dopadnou v porovnání všechna auta. Takže tento test je naprosto v pořádku.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  17. 10. 2013 09:01

Konecne to nekdo pochopil! Ted to prosim jeste vysvetlit tem "odbornikum" z EuroNcapu. Je docela ostuda ze nas Amerika predbehla v urovni narazovych testu, a to pouzitim selskeho rozumu. Hlavne ze podle ENcapu musi auta sama brzdit. A za dva roky neprojdou ani auta co nebudou umet sama ridit?? Ooo jak nadcasove. Cimdal vic mi ta EUropa pripomina kocourkov.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  08. 10. 2013 15:44

Ne, zde se vycházelo zkrátka z toho, že se testuje (testoval) pouze 40% náraz. 20% překrytí bylo zvoleno právě proto, že odpovídá velké části reálných čelních střetů (většina lidí se před nehodou pokouší uhnout) a dopadá dost špatně. Až tak brutální náklady by to zjevně vyžadovat nemuselo - ne každý vůz v tomto testu dopadl špatně (takže i výše zmíněné kecy o žalobě od Toyoty jsou mimo).

Odpovědět  |   | 
oon  |  26. 03. 2014 18:51

stačí jedna vec: nedokončené predbiehanie (vaše alebo toho protiidúceho) a čelná zrážka s kamiónom/autobusom/dodávkou. jedna z najnebezpečnejších kolíznych situácií, a bohužiaľ na našich (iste aj vašich) cestách prvej triedy stále častá.
detto náraz zozadu do stojaceho vozidla a nezvládnutý pokus o vyhnutie sa.
detto zídenie z cesty a náraz do stromu tam, kde nie je jarok (priekopa) pri ceste.

štatisticky najviac je "ťukancov" v malej rýchlosti v meste, má to ale znamenať, že na iné nárazy nechcem naše autá pripraviť? nepotrebujem sa zabiť v aute, ktoré má v NCAP 5 hviezdičiek len preto, lebo nejaký exot neodhadol vzdialenosť pri predbiehaní...

Odpovědět  |   | 
ota  |  08. 10. 2013 08:58

som z toho volajaky zmeteny

... Zatímco v Evropě je překážka neformovatelná, v USA je pevná...

Odpovědět  |   | 
marcelo  |  08. 10. 2013 09:19

Má tam být "D"eformovatelná.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, máte pravdu, děkuji, opraveno. Automatické opravy ve Wordu...

Odpovědět  |   | 
Dagosta  |  08. 10. 2013 14:38

Redaktor AutoRevue musí pužívat automatické opravy ve Wordu ?
Jaké máte vzdělání ? Kuchař ?

Odpovědět  |   | 

To nemyslíte vážně, že ne...? Pokud jste někdy ve Wordu psal, určitě jste si všimnul, že standardní prvek automatické opravy účinně opravuje překlepy. Pokud ale nějaké slovo nezná, upraví si je po svém, a někdy to pak při konečné korektuře člověku uteče. A to byl i tento případ. A co to má co dělat se vzděláním...?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 10. 2013 21:25

No zkoušel, jestli se tady najde ještě někdo s nižším vzděláním, než má on.

Odpovědět  |   | 
james  |  08. 10. 2013 22:53

Odpovědět  |   | 
veto  |  08. 10. 2013 23:41

tak prezila ta figurina, alebo nie???

Odpovědět  |   | 
Nothing  |  09. 10. 2013 09:15

Videl jsem stejný test pro nový ford mustang cabrio a celní rám okna figurýne zatlouk hlavu do sedacky. Ale chtel bych videt v US testech eMBecko.

Odpovědět  |   | 
strejda od piva  |  09. 10. 2013 13:40

Myslím,že by si Autorevue.cz v životě nedovolilo napsat stejný článek o Škoda Octavie ani kdyby to byla 1000x pravda,že ano

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A