Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

V evropských nárazových testech úspěšná Toyota Corolla v sérii přísnějších zkoušek amerického IIHS dopadla o poznání hůř. Ovšem není se čemu divit…
Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

Trvale rostoucí bezpečnost sériových automobilů vede instituce, které je podrobují bezpečnostním zkouškám včetně crashtestů, k úpravám metodiky a jejímu zpřísňování. Evropský institut Euro NCAP představil novou metodiku před dvěma roky, ale tím nekončí: nově podle Euro NCAP mají auta sama brzdit. V podobné situaci jsou ale také zkušebny v USA.

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Novou metodiku (zatím má běžet paralelně s tou stávající) zkouší také americký pojišťovací institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podle jejích tvůrců má přesněji odpovídat reálným podmínkám při skutečných nehodách v běžném provozu. A čím se tyto nárazové testy IIHS liší od těch evropských?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla po nárazových testech IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pro IIHS i Euro NCAP jsou společné rychlosti střetu 40 mph, tedy 64 km/h. Zatímco v Evropě je překážka deformovatelná, v USA je pevná, navíc u Euro NCAP do ní vůz naráží 40 % své čelní plochy, přičemž při nových zkouškách IIHS jen plochou 25 %. Lze tedy předpokládat, že rozdíly budou značné, což příklad aktuální generace sedanu Toyota Corolla potvrzuje.

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

V evropské zkoušce Euro NCAP Corolla obstála na výbornou a pět hvězdiček si zasloužila prakticky bez ztráty kytičky, u IIHS ale prakticky propadla. Jak lze pozorovat z přiloženého videa, hlava figuríny na místě řidiče výrazně vybočila stranou, sklouzla po čelním airbagu a zaklínila se mezi něj, hlavový airbag a deformující se dveře.

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Podobně nelichotivě dopadla pochopitelně také další auta zkoušená tímto způsobem. Tento příklad ukazuje, jak ošemetné může být orientovat se jen podle nějakých hvězdiček…

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků