Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

V evropských nárazových testech úspěšná Toyota Corolla v sérii přísnějších zkoušek amerického IIHS dopadla o poznání hůř. Ovšem není se čemu divit…
Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

Trvale rostoucí bezpečnost sériových automobilů vede instituce, které je podrobují bezpečnostním zkouškám včetně crashtestů, k úpravám metodiky a jejímu zpřísňování. Evropský institut Euro NCAP představil novou metodiku před dvěma roky, ale tím nekončí: nově podle Euro NCAP mají auta sama brzdit. V podobné situaci jsou ale také zkušebny v USA.

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Novou metodiku (zatím má běžet paralelně s tou stávající) zkouší také americký pojišťovací institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podle jejích tvůrců má přesněji odpovídat reálným podmínkám při skutečných nehodách v běžném provozu. A čím se tyto nárazové testy IIHS liší od těch evropských?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla po nárazových testech IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pro IIHS i Euro NCAP jsou společné rychlosti střetu 40 mph, tedy 64 km/h. Zatímco v Evropě je překážka deformovatelná, v USA je pevná, navíc u Euro NCAP do ní vůz naráží 40 % své čelní plochy, přičemž při nových zkouškách IIHS jen plochou 25 %. Lze tedy předpokládat, že rozdíly budou značné, což příklad aktuální generace sedanu Toyota Corolla potvrzuje.

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

V evropské zkoušce Euro NCAP Corolla obstála na výbornou a pět hvězdiček si zasloužila prakticky bez ztráty kytičky, u IIHS ale prakticky propadla. Jak lze pozorovat z přiloženého videa, hlava figuríny na místě řidiče výrazně vybočila stranou, sklouzla po čelním airbagu a zaklínila se mezi něj, hlavový airbag a deformující se dveře.

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Podobně nelichotivě dopadla pochopitelně také další auta zkoušená tímto způsobem. Tento příklad ukazuje, jak ošemetné může být orientovat se jen podle nějakých hvězdiček…

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků