Toyota Corolla: Neukradneš, nepoškrábeš, nepředjedeš, neodtáhneš

Tak takhle to nějak vše nedávno začalo. Mnozí z nás neměli ani tu nejmenší představu, co to vlastně znamená. Teď už je to ale všechno jasné – nová Toyota Corolla na našem trhu.
Toyota Corolla: Neukradneš, nepoškrábeš, nepředjedeš, neodtáhneš
No uvidíme, jestli to, co jsme viděli na různých bilbordech, tento automobil splní. Ale s jistotou můžeme už teď říct, že “neukradneš a nepoškrábeš“ nám žádný nový automobil zaručit nemůže a tak jenom můžeme doufat. Každopádně můžeme být rádi, že se nám nižší střední třída rozrůstá jako houby po Klepněte pro větší obrázekdešti.

Pokaždé, když nějaká automobilka představuje nový vůz, uspořádá pro novináře tak zvaný Launch. Jedná se vlastně třeba i o celodenní prezentaci jejich novinky s řadou zajímavých překvapení. Ne jinak tomu bylo i v případě automobilky Toyota, která minulý týden uvedla na trh již devátou generaci oblíbeného modelu Corolla. Ta by měla navázat na úspěchy předešlých generací. Zdá se to neuvěřitelné, ale Toyota Corolla se vyrábí již 36 let a za svůj dosavadní život spatřilo světlo světa 30.000.000 vozů tohoto označení.

Ale pojďme se vrátit k našemu Launchi, který bych vám chtěl více přiblížit. Vše to začalo po deváté hodině ráno u jednoho z pražských dealerů. Zde se sešli všichni pozvaní novináři a ve dvojicích si zde vyzvedli jeden z představovaných automobilů. Jednalo se převážně o pětidveřová a třídveřová provedení doplněná o Toyotu Corollu Verso, což je novinka zasahující do kategorie MPV.

Následovala jízda na závodní okruh v Mostě, kde byl připraven zajímavý program a doplněn tiskovou konferencí s předními představiteli společnosti Toyota Motor Czech, kde byl zároveň představen i nový president pro Českou republiku Hitoshi Ikoma a odehrávala se na hradě Hněvín. Odtud je nádherný výhled na kraj. Po dobrém obědě a přesunu zpátky na autodrom, následovaly zkušební jízdy. Ty byly rozděleny na tři části. Vše to začalo jízdou po okruhu s vyhýbacím manévrem a losím testem. Jako druhá přišla na řadu zkouška na speciálním kluzném povrchu se zataženou ruční brzdou a kontrolou ovladatelnosti vozu ve smyku. Na konec přišla na řadu jízda Klepněte pro větší obrázekzručnosti. Ta se skládala ze slalomu a parkování.

Vše samozřejmě probíhalo za dozoru odborníků ze Školy smyku a mezi nezničitelnými kužely. Prezentaci nové Corolly doplnilo i stručné představení starších sestřiček, které zde byly zastoupeny i ve skutečných exemplářích. Za celou dobu zkušebních jízd si každý vyzkoušel všechny ze zatím představených variant a motorů. V nabídce je zatím motor 1,4 VVT-i (71 kW), 1,6 VVT-i (81 kW) a vznětový 2,0 D-4D. Ten bude zastoupen ve dvou výkonových variantách a to 66 kW a 81 kW. K tomu se přidá i zážehový motor 1,8 VVT-i s 99 kW.

Pro verzi “sport“, která stejně jako wagon (combi) a sedan přijde na trh později, bude připraven motor 1,8 VVTL-i se 141 kW. Jedná se o motor, který má jak proměnlivé časování ventilů, tak i inteligentní nastavení zdvihu.

Skoro až za tmy následovala jízda zpátky do Prahy. Ta byla převážně klidná a přesná. Toyota Corolla je velmi dobře ovladatelný vůz a to i v kritických situacích a nabízí dobré jízdní vlastnosti a snadnou obsluhu. Perfektně propracovaný interiér, který nabízí příjemné plasty a správné zpracování nám dělal dobrou společnost. Středová část palubní desky je řešena podobně, jako v nové Laguně a v lepší výbavě je doplněna o Optitronové osvětlení přístrojů. To můžeme znát na příklad z Mercedesu třídy S. V praxi to vypadá tak, že dokud nezasuneme klíček do spínací skříňky a neotočíme s ním, nemůžeme ukazatele rychloměru, otáčkoměru a tak podobně vůbec vidět (po té se vše Klepněte pro větší obrázekrozzáří bílou barvou).Vše to bohužel rušil velký hluk od motorů. Ten byl dokonce takový, že pokud jsme po dálnici jeli rychlostí 120 km/h, připadalo nám, že máme zařazen čtvrtý převodový stupeň, i když tam už dávno byla pětka.

Špatná vizitka pro tak dobré motory, které jsou jinak velmi pružné a úsporné. Možná by to vše vyřešilo o něco účinnější odhlučnění. Trochu nás mrzel i špatný chod řadící páky ve verzích Verso, kde jsme mnohdy ani nemohli nalézt ten správný rychlostní stupeň. Ať tak nebo tak, jen těžko jsme se v Praze s novou Corollou loučili. Řekl bych, že ve třídě vozů kam Corolla spadá, se začnou dít neuvěřitelné věci a karty se začnou pořádně hýbat. Toyota Corolla deváté generace má totiž dobré předpoklady, navázat na úspěchy nejspolehlivějšího automobilu na světě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků