Toyota Corolla: facelift už po dvou letech

V modelovém roce 2004 přichází s novou Corollou motor 1.4 D-D4, upravený vzhled, lepší odhlučnění interiéru, bohatší základní výbava a vylepšená varianta T-Sport. Corolla se tak stala ještě atraktivnější.
Toyota Corolla: facelift už po dvou letech

Na konci roku 2001 představila Toyota novou Corollu, kterou poprvé přizpůsobila speciálně evropským zákazníkům (takto navrhnutý model se teprve přizpůsobil potřebám zákazníků na celém světě). Ačkoliv automobilka uvádí, že s prodejem Corolly nemá problém a je spokojena, podrobila Corollu více než kosmetickým změnám. Facelift přichází po dvou a půl letech na trhu, což není nikterak pozdě, spíše naopak. Co se tedy změnilo?

  • Upravený design, který vychází z nových modelů a vyhovuje současnému pojetí
  • Volba ze tří zážehových a dvou vznětových motorů včetně nového 1.4 D-4D
  • Nová převodovka
  • Zlepšené odhlučnění, eliminace vibrací od motoru a to především u vznětových jednotek
  • Bohatší základní výbava
  • Nová a zlepšená sportovní varianta (T-Sport a Sport)

Vnější vzhled

Upravený design zahrnuje prvky jiných modelů a přibližuje Corollu současnému pojetí. Corolla se stala podle výrobce dynamičtějí, robustnější a zadní část svalnatější. Nejvíce změn zaznamenal hatchback, který má upravenou kapotu, nárazníky, mřížku chladiče i přední  a zadní světlomety. U verze sedan se změnily zadní světlomety. Pro všechny varianty je připraveno pět nových barev. Bezpečnostní stránku posíllí u všech verzi jako standardní nebo volitelný prvek výbavy systémy VSC, TCS a BA, nový systém ohlašování nezapnutých pásů, bezpečnosti přispějí i větší vnější zpětná zrcátka.

Hezčí interiér

V interiéru naleznou zákazníci nový volant, pro verze 1.6 VVT-i a 2.0 D bude dostupný tempomat, ohlášeny jsou rovněž kvalitnější materiály na palubní desce, nová generace navigace a konečně i bohatší záklaní výbava. Zlepšené odhlučnění pomůže eliminovat nežádoucí zvuky v interiéru a vibrace. Do standardní výbavy se probojuje klimatizace a okenní airbagy, scházet již nebude ani podélné i výškově nastavitelný volant.

Nový motor

Jednou z nejvýznamnějších novinek faceliftu je nový motor. Vznětová jednotka s objemem 1.4 litru nahradí dvoulitr s výkonem 66 kW. Nový motor disponuje stejným výkonem, přičemž jeho hlavní výhodou bude nízká spotřeba a nižší hmotnost - pouze 108 kg. (u nás tedy zařazení v nižší kategorii povinného ručení). Motor poskytuje výkon 66 kW/90 k při 3800 ot./min. a narozdíl od jednotky se stejným objemem v Yarisu točivý moment 190 N.m. 

  Nová 1.4 D-4D 90 k Současná 2.0 D-4D 90 k
Výkon KW/k 66/90 při 3800 ot./min 66/90 při 4000 ot./min.
Maximální rychlost (km/h) 180 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13.3 (M/T) / 14.5 (M-MT) 12VI
Kombinovaná spotřeba (l/100km) 4.9 (M/T) / 4.8 (M-MT) 5VII
Úroveň emisí EURO IV EURO III
Váha motoru (kg) 108 180

Více sportu

V rámci faceliftu Toyota pozměnila verzi T-Sport a vytvořila novou variantu Sport. T-Sport nyní obsahuje více sportovních doplňků v interiéru, hlavně však sportovní tlumiče a nové pružiny, čímž došlo ke snížení podvozku o 20 mm a zlepšení jízdních vlastností. Kromě toho automobilka upravila převodovku, takže má nyní přesnější chod a přináší lepší požitek z jízdy. Proti standardu má verze T-Sport také strmější řízení (tři proti tři a půl otáčkám).

Toyota se rozhodla vytvořit i druhou sportovní variantu určenou všem řidičům, kteří chtějí automobil se sportovním vzhledem, ale přitom příznivou cenou (a nemohou si tedy dovolit variantu T-Sport) - to se týká zejména mladých řidičů . Verze Sport vychází z výbavy Terra a vzezřením zevnějšku a částečně i vnitřku vozu se podobá variantě T-Sport. Uvnitř bude k nalezení kůží potažený volant a hlavice řadicí páky či prvky s imitací karbonu.

Tato speciální sportovní výbava bude nabízena pouze ve spojení s karoserií typu hatchback a bude ji možné spojit s jakýmkoliv motorem kromě 1.8 VVTL-i.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků