Toyota Corolla facelift: nezmar v novém

Po standardním hatchbacku Toyota Auris se modernizace dočkalo i jeho čtyřdveřové provedení nesoucí stále klasické jméno Corolla.

Toto legendární jméno patří v automobilovém průmyslu k legendám, a jak se zdá, ani jeho postupné nahrazování Aurisem jej však z povědomí jen tak nevymaže. Vždyť jen v Evropě se během loňského roku prodalo na 62 000 vozů Corolla, což tomuto modelu přineslo titul vůbec nejlépe prodávaného sedanu třídy C. A na letošek si právě pro Corollu u Toyoty přichystali menší „lifting”.

Podobně jako v případě Aurisu, ani u Corolly žádné velké změny nečekejte, jedná se spíše o drobné retuše karoserie a interiéru. V otázce techniky se modifikace omezují snad jen na „šikovnější“ palubní elektroniku a skutečnost, že nyní již všechny nabízené pohonné jednotky odpovídají firemnímu heslu Optimal Drive a plní emisní normu Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled tak na Corolle zaznamenáme především přepracovanou příď s nově tvarovanými světlomety, maskou a nárazníkem s širokou mřížkou kryjící otvor pro přívod vzduchu k chladičům. Podobné je to i na opačném konci karoserie s modifikovanými, omlazenými svítilnami, nárazníkem a prostorem pro poznávací značku, jež v úhrnu Corolle přináší optický dojem širšího vozu. Decentní proměnu završují nová škála litých ráfků a nová sklopná zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači. Dostupných bude devět barevných odstínů, mezi nimiž přibyly nové odstíny modré a červené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na interiéru nové Corolly se konstruktéři Toyoty soustředili především na zvýšení dojmu kvality. Volant je vespod plochý a jeho věnec nabyl na své tloušťce, na palubní desce, dveřích a volantu v závislosti na stupni výbavy přibyly části imitující matný hliník. Změnily se potahové materiáy sedadel, mezi nimiž se nově objevuje také Alcantara, nový je kombinovaný přístrojový štít s proměným odstínem podsvitu a na multifunkčním klíči se objevilo zvláštní tlačítko pro dálkové odjišťování víka zavazadlového prostoru. Vylepšená audiosoustava obdržela zdířky USB a AUX a možnost propojení s telefonem skrze Bluetooth. Nové středové zpětné zrcátko Gentex kromě automatického zatmavování může také zobrazovat signál z couvací kamery.

Na výběr jsou známé zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, milovníci nafty mohou volit z dieselů D-4D dodávaných v objemech 1,4 a 2,0 l.

Inovovaná Corolla se pochopitelně začne prodávat ještě letos, v ceníku neočekáváme žádné změny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla 2010
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků