Toyota Corolla facelift: nezmar v novém

Po standardním hatchbacku Toyota Auris se modernizace dočkalo i jeho čtyřdveřové provedení nesoucí stále klasické jméno Corolla.

Toto legendární jméno patří v automobilovém průmyslu k legendám, a jak se zdá, ani jeho postupné nahrazování Aurisem jej však z povědomí jen tak nevymaže. Vždyť jen v Evropě se během loňského roku prodalo na 62 000 vozů Corolla, což tomuto modelu přineslo titul vůbec nejlépe prodávaného sedanu třídy C. A na letošek si právě pro Corollu u Toyoty přichystali menší „lifting”.

Podobně jako v případě Aurisu, ani u Corolly žádné velké změny nečekejte, jedná se spíše o drobné retuše karoserie a interiéru. V otázce techniky se modifikace omezují snad jen na „šikovnější“ palubní elektroniku a skutečnost, že nyní již všechny nabízené pohonné jednotky odpovídají firemnímu heslu Optimal Drive a plní emisní normu Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled tak na Corolle zaznamenáme především přepracovanou příď s nově tvarovanými světlomety, maskou a nárazníkem s širokou mřížkou kryjící otvor pro přívod vzduchu k chladičům. Podobné je to i na opačném konci karoserie s modifikovanými, omlazenými svítilnami, nárazníkem a prostorem pro poznávací značku, jež v úhrnu Corolle přináší optický dojem širšího vozu. Decentní proměnu završují nová škála litých ráfků a nová sklopná zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači. Dostupných bude devět barevných odstínů, mezi nimiž přibyly nové odstíny modré a červené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na interiéru nové Corolly se konstruktéři Toyoty soustředili především na zvýšení dojmu kvality. Volant je vespod plochý a jeho věnec nabyl na své tloušťce, na palubní desce, dveřích a volantu v závislosti na stupni výbavy přibyly části imitující matný hliník. Změnily se potahové materiáy sedadel, mezi nimiž se nově objevuje také Alcantara, nový je kombinovaný přístrojový štít s proměným odstínem podsvitu a na multifunkčním klíči se objevilo zvláštní tlačítko pro dálkové odjišťování víka zavazadlového prostoru. Vylepšená audiosoustava obdržela zdířky USB a AUX a možnost propojení s telefonem skrze Bluetooth. Nové středové zpětné zrcátko Gentex kromě automatického zatmavování může také zobrazovat signál z couvací kamery.

Na výběr jsou známé zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, milovníci nafty mohou volit z dieselů D-4D dodávaných v objemech 1,4 a 2,0 l.

Inovovaná Corolla se pochopitelně začne prodávat ještě letos, v ceníku neočekáváme žádné změny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla 2010
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků