Toyota Corolla facelift: nezmar v novém

Po standardním hatchbacku Toyota Auris se modernizace dočkalo i jeho čtyřdveřové provedení nesoucí stále klasické jméno Corolla.

Toto legendární jméno patří v automobilovém průmyslu k legendám, a jak se zdá, ani jeho postupné nahrazování Aurisem jej však z povědomí jen tak nevymaže. Vždyť jen v Evropě se během loňského roku prodalo na 62 000 vozů Corolla, což tomuto modelu přineslo titul vůbec nejlépe prodávaného sedanu třídy C. A na letošek si právě pro Corollu u Toyoty přichystali menší „lifting”.

Podobně jako v případě Aurisu, ani u Corolly žádné velké změny nečekejte, jedná se spíše o drobné retuše karoserie a interiéru. V otázce techniky se modifikace omezují snad jen na „šikovnější“ palubní elektroniku a skutečnost, že nyní již všechny nabízené pohonné jednotky odpovídají firemnímu heslu Optimal Drive a plní emisní normu Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled tak na Corolle zaznamenáme především přepracovanou příď s nově tvarovanými světlomety, maskou a nárazníkem s širokou mřížkou kryjící otvor pro přívod vzduchu k chladičům. Podobné je to i na opačném konci karoserie s modifikovanými, omlazenými svítilnami, nárazníkem a prostorem pro poznávací značku, jež v úhrnu Corolle přináší optický dojem širšího vozu. Decentní proměnu završují nová škála litých ráfků a nová sklopná zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači. Dostupných bude devět barevných odstínů, mezi nimiž přibyly nové odstíny modré a červené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na interiéru nové Corolly se konstruktéři Toyoty soustředili především na zvýšení dojmu kvality. Volant je vespod plochý a jeho věnec nabyl na své tloušťce, na palubní desce, dveřích a volantu v závislosti na stupni výbavy přibyly části imitující matný hliník. Změnily se potahové materiáy sedadel, mezi nimiž se nově objevuje také Alcantara, nový je kombinovaný přístrojový štít s proměným odstínem podsvitu a na multifunkčním klíči se objevilo zvláštní tlačítko pro dálkové odjišťování víka zavazadlového prostoru. Vylepšená audiosoustava obdržela zdířky USB a AUX a možnost propojení s telefonem skrze Bluetooth. Nové středové zpětné zrcátko Gentex kromě automatického zatmavování může také zobrazovat signál z couvací kamery.

Na výběr jsou známé zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, milovníci nafty mohou volit z dieselů D-4D dodávaných v objemech 1,4 a 2,0 l.

Inovovaná Corolla se pochopitelně začne prodávat ještě letos, v ceníku neočekáváme žádné změny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 268 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků