Toyota Corolla Axio a Corolla Fielder představeny jako hybridy

Automobilka Toyota na svůj domácí trh uvedla hybridní verze tamních modelů Corolla v karosářských verzích sedan a kombi.

Tyto modely nesou v Japonsku označení Toyota Corolla Axio (sedan) a Corolla Fielder (kombi) a emblémy „Synergy Blue“ jasně odkazují na zástavbu nové hybridní pohonné soustavy. V Evropě aktuální generace modelu Toyota Corolla hybridem zatím nedisponuje, ovšem hatchback/kombi Toyota Auris ano. Japonské novinky mají oproti němu slabší spalovací i elektrický motor, vynikat mají ale ještě nižší průměrnou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Toyota Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid

Na první pohled se vozy Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid od standardních verzí s konvenčními motory liší kromě zmíněných nápisů hlavně upravenou maskou chladiče a možností připlatit si za bleděmodré lakování Light Blue Metallic. Uvnitř je již změn více a za zmínku stojí hlavně specifické čalounění, modrá hlavice voliče převodovky, upravený přístrojový štít nebo ionizátor upravující kvalitu vzduchu při vstupu do útrob karoserie.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

O pohon verzí Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid se stará hybridní pohonná soustava převzatá z menšího, ale i u nás známého modelu Toyota Yaris Hybrid. Jejím srdcem je tedy zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm, jemuž sekunduje synchronní elektromotor o výkonu 61 koní (45 kW) a točivém momentu 169 Nm. Převodovka bude opět samočinná, bezstupňová e-CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav si všimneme také v interiéru vozů, ale jde opět jen o detaily

Oba vozy mají dle platné japonské metodiky JC08 dosahovat průměrné spotřeby 3,0 l/100 km, zatímco evropský Auris HSD se silnější soustavou vykazuje podle evropských směrnic průměru 3,8 l/100 km. S ohledem na větší hmotnost danou hlavně zástavbou těžké baterie bylo upraveno nastavení podvozku, jenž má podle představitelů Toyoty zajišťovat vynikající jízdní komfort a stabilitu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků