Toyota Corolla Axio a Corolla Fielder představeny jako hybridy

Automobilka Toyota na svůj domácí trh uvedla hybridní verze tamních modelů Corolla v karosářských verzích sedan a kombi.

Tyto modely nesou v Japonsku označení Toyota Corolla Axio (sedan) a Corolla Fielder (kombi) a emblémy „Synergy Blue“ jasně odkazují na zástavbu nové hybridní pohonné soustavy. V Evropě aktuální generace modelu Toyota Corolla hybridem zatím nedisponuje, ovšem hatchback/kombi Toyota Auris ano. Japonské novinky mají oproti němu slabší spalovací i elektrický motor, vynikat mají ale ještě nižší průměrnou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Toyota Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid

Na první pohled se vozy Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid od standardních verzí s konvenčními motory liší kromě zmíněných nápisů hlavně upravenou maskou chladiče a možností připlatit si za bleděmodré lakování Light Blue Metallic. Uvnitř je již změn více a za zmínku stojí hlavně specifické čalounění, modrá hlavice voliče převodovky, upravený přístrojový štít nebo ionizátor upravující kvalitu vzduchu při vstupu do útrob karoserie.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

O pohon verzí Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid se stará hybridní pohonná soustava převzatá z menšího, ale i u nás známého modelu Toyota Yaris Hybrid. Jejím srdcem je tedy zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm, jemuž sekunduje synchronní elektromotor o výkonu 61 koní (45 kW) a točivém momentu 169 Nm. Převodovka bude opět samočinná, bezstupňová e-CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav si všimneme také v interiéru vozů, ale jde opět jen o detaily

Oba vozy mají dle platné japonské metodiky JC08 dosahovat průměrné spotřeby 3,0 l/100 km, zatímco evropský Auris HSD se silnější soustavou vykazuje podle evropských směrnic průměru 3,8 l/100 km. S ohledem na větší hmotnost danou hlavně zástavbou těžké baterie bylo upraveno nastavení podvozku, jenž má podle představitelů Toyoty zajišťovat vynikající jízdní komfort a stabilitu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků