Toyota Corolla Axio a Corolla Fielder představeny jako hybridy

Automobilka Toyota na svůj domácí trh uvedla hybridní verze tamních modelů Corolla v karosářských verzích sedan a kombi.

Tyto modely nesou v Japonsku označení Toyota Corolla Axio (sedan) a Corolla Fielder (kombi) a emblémy „Synergy Blue“ jasně odkazují na zástavbu nové hybridní pohonné soustavy. V Evropě aktuální generace modelu Toyota Corolla hybridem zatím nedisponuje, ovšem hatchback/kombi Toyota Auris ano. Japonské novinky mají oproti němu slabší spalovací i elektrický motor, vynikat mají ale ještě nižší průměrnou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Toyota Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid

Na první pohled se vozy Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid od standardních verzí s konvenčními motory liší kromě zmíněných nápisů hlavně upravenou maskou chladiče a možností připlatit si za bleděmodré lakování Light Blue Metallic. Uvnitř je již změn více a za zmínku stojí hlavně specifické čalounění, modrá hlavice voliče převodovky, upravený přístrojový štít nebo ionizátor upravující kvalitu vzduchu při vstupu do útrob karoserie.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

O pohon verzí Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid se stará hybridní pohonná soustava převzatá z menšího, ale i u nás známého modelu Toyota Yaris Hybrid. Jejím srdcem je tedy zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm, jemuž sekunduje synchronní elektromotor o výkonu 61 koní (45 kW) a točivém momentu 169 Nm. Převodovka bude opět samočinná, bezstupňová e-CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav si všimneme také v interiéru vozů, ale jde opět jen o detaily

Oba vozy mají dle platné japonské metodiky JC08 dosahovat průměrné spotřeby 3,0 l/100 km, zatímco evropský Auris HSD se silnější soustavou vykazuje podle evropských směrnic průměru 3,8 l/100 km. S ohledem na větší hmotnost danou hlavně zástavbou těžké baterie bylo upraveno nastavení podvozku, jenž má podle představitelů Toyoty zajišťovat vynikající jízdní komfort a stabilitu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků