Toyota Corolla Axio a Corolla Fielder představeny jako hybridy

Automobilka Toyota na svůj domácí trh uvedla hybridní verze tamních modelů Corolla v karosářských verzích sedan a kombi.

Tyto modely nesou v Japonsku označení Toyota Corolla Axio (sedan) a Corolla Fielder (kombi) a emblémy „Synergy Blue“ jasně odkazují na zástavbu nové hybridní pohonné soustavy. V Evropě aktuální generace modelu Toyota Corolla hybridem zatím nedisponuje, ovšem hatchback/kombi Toyota Auris ano. Japonské novinky mají oproti němu slabší spalovací i elektrický motor, vynikat mají ale ještě nižší průměrnou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Toyota Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid

Na první pohled se vozy Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid od standardních verzí s konvenčními motory liší kromě zmíněných nápisů hlavně upravenou maskou chladiče a možností připlatit si za bleděmodré lakování Light Blue Metallic. Uvnitř je již změn více a za zmínku stojí hlavně specifické čalounění, modrá hlavice voliče převodovky, upravený přístrojový štít nebo ionizátor upravující kvalitu vzduchu při vstupu do útrob karoserie.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: tah na branku má, ale sportovec to není

O pohon verzí Corolla Axio Hybrid a Corolla Fielder Hybrid se stará hybridní pohonná soustava převzatá z menšího, ale i u nás známého modelu Toyota Yaris Hybrid. Jejím srdcem je tedy zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm, jemuž sekunduje synchronní elektromotor o výkonu 61 koní (45 kW) a točivém momentu 169 Nm. Převodovka bude opět samočinná, bezstupňová e-CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav si všimneme také v interiéru vozů, ale jde opět jen o detaily

Oba vozy mají dle platné japonské metodiky JC08 dosahovat průměrné spotřeby 3,0 l/100 km, zatímco evropský Auris HSD se silnější soustavou vykazuje podle evropských směrnic průměru 3,8 l/100 km. S ohledem na větší hmotnost danou hlavně zástavbou těžké baterie bylo upraveno nastavení podvozku, jenž má podle představitelů Toyoty zajišťovat vynikající jízdní komfort a stabilitu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 259 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků