Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Vedle hybridních pohonů je v nabídce také přeplňovaná dvanáctistovka. Chcete-li tu nejvýhodnější cenu, sáhněte po hatchbacku.

Legenda se vrací! Nějak tak by se dalo ve stručnosti okomentovat dnešní zveřejnění ceníku Toyoty Corolla pro Českou republiku. Nová generace přijíždí ve variantách hatchback, sedan i kombi, přičemž nabídka pohonných jednotek se u první a poslední zmíněné verze neliší. Sedan se musí spokojit s jedinou verzí hybridního systému ze dvou nabízených a namísto přeplňované dvanáctistovky spoléhá na atmosférickou šestnáctistovku Valvematic.

Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Corollu pořídíte nejlevněji v provedení Active s motorem 1.2 Turbo/85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Za 489.900 Kč dostanete hatchback na 16palcových litých kolech, s manuální klimatizací, audiem s CD přehrávačem, USB a bluetooth připojením a čtyřmi reproduktory, sedmi airbagy, omezovačem rychlosti, adaptivním tempomatem, systémy pro rozpoznávání dopravních značek či upozornění na opuštění jízdního pruhu, parabolickými bi-LED světlomety, automatickým přepínám dálkových světel či elektronickou parkovací brzdou.

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Stará versus nová. Jak dopadl crashtest dvou modelů Toyota Corolla?

Pro linii Active s motorem 1.2 Turbo a manuálem je v nabídce pouze jeden akční paket, a sice Business za 40.000 Kč. Zahrnuje kožený volant, přední diodové mlhovky, zadní parkovací kameru, dojezdovou rezervu, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládanou bederní opěrku řidiče či 15palcová ocelová kola. V podstatě totéž existuje i pro „menší“ z hybridů, avšak o 10.000 dráž a bez ocelových kol.

Linie Comfort startuje se základním motorem a manuálem na 514.900 korunách. Nad rámec linie Active dostanete třeba automatickou klimatizaci, přední diodové mlhovky, zadní loketní opěrku či infotainment Toyota Touch 2 s 8palcovým displejem.

Nejprodávanějším autem roku je tradičně Toyota Corolla

Nejprodávanějším autem roku je tradičně Toyota Corolla

Pokud by to nestačilo, sáhněte po paketu Tech za 35.000 Kč, který zahrnuje třeba vyhřívaná sedadla, elektricky ovládanou bederní opěrku řidiče, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, barevný displej TFT v přístrojovém štítu, parkovací senzory vpředu a vzadu či inteligentní parkovací asistent.

K paketu Tech si můžete za stejnou cenu naporoučet paket Style se 17palcovými koly, zatmavenými zadními okny, projektorovými LED světlomety s ostřikovači a ambientním osvětlením interiéru. Paket Style je však dostupný pouze pro 1.2 Turbo v kombinaci s převodovkou Multidrive S.

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Selection je poslední linie, kterou lze kombinovat se základním motorem, navíc chybí možnost volby automatu Multidrive S za 35.000 Kč. Rozdíl 100.000 Kč v porovnání s linií Comfort je dán bohatou výbavou, která zahrnuje třeba vyhřívaný volant a stěrače, startování tlačítkem, výdechy ventilace pro zadní sedadla, obložení interiéru imitující kůži, projektorové bi-LED světlomety, 18palcová kola, černé lakování střechy, čalounění sedadel koženkou, bezdrátové dobíjení telefonu či 7palcový displej v přístrojovém štítu. Chybí snad jenom navigace, která je pro všechny linie za příplatek 19.900 Kč. Pouze u verze Active se k ní váze i paket Business.

Toyota Corolla hatchback: Technická data a české ceny
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo AT 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/5200-5600 85/5200-5600 72/5200 112/6000
Toč. moment [N.m/min] 185/1500-4000 185/1500-4000 142/3600-5600 190/4400-5200
Převodovka 6M CVT e-CVT e-CVT
Spotřeba [l/100 km] 5,6-5,8 5,1-5,9 3,3-3,6 3,9
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 10,5 10,9 7,9
Cena Active [Kč] 489.900 524.900 559.900 -
Cena Comfort [Kč] 514.900 549.900 584.900 659.900
Cena Selection [Kč] 614.900 - 684.900 759.900
Cena Executive [Kč] - - 704.900 779.900
Souhrnný výkon: 1,8 hybrid - 90 kW, 2.0 hybrid - 132 kW. Příplatek za kombi činí 25.000 Kč

Vrcholná výbava Executive je dostupná pouze pro hybridy. Na 704.900 korunách začíná výkonově slabší se základem v benzinové osmnáctistovce a výkonem 90 kW, dvoulitr (132 kW) stojí nejméně 779.900 Kč. Jak je u Toyoty zvykem, převodovka je hybridní planetová, a protože se samotné spalovací motory s rezervou vejdou do limitu 135 kW a Corolla má tlačítko, kterým si „vynutíte“ jízdu na elektřinu, můžete v Praze parkovat zdarma na modrých zónách.

S výjimkou drobností, jako jsou třeba materiály v interiéru a 17palcová kola, se výbava příliš neliší od té zahrnuté v linii Selection. Rozdíl však hledejme v unikátních paketech šitých na míru hybridům. Paket VIP za 50.000 Kč zahrnuje kožené čalounění, vyhřívaná sedadla, adaptivní dálkové světlomety či 18palcová kola, paket JBL za 25.000 Kč má audio s osmi repráky a DAB, a pod názvem Skyview hledejte panoramatické střešní okno za 35.000 Kč.

Toyota Corolla Sedan Technická data a české ceny
Motor 1.6 Valvematic 1.6 Valvematic MDS 1.8 Hybrid
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 97/6400 97/6400 72/5200
Točivý moment [N.m/min] 160/4400 160/4400 1425600
Převodovka 6M CVT e-CVT
Spotřeba [l/100 km] 5,7-6,0 5,5-5,8 3,4-3,8
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 10,2 11,0
Cena Active [Kč] 499.900 534.900* 569.900
Cena Comfort [Kč] 524.900 559.900 594.900
Cena Executive [Kč] 644.900 679.900 714.900
*Pouze s paketem business, Souhrnný výkon 1,8 hybrid: 90 kW
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků