Toyota corolla r.v. 1997 najeto 190.000kmv březnu 2014 mě poprvé měnily výfuk a lanovody k ruční brzdě už byli zarezlé jinak vše originál
Nějak nevím, co jste to tesotvali, ale mj. otáčkoměr tam samozřejmě je :) ty vaše fota jsem viděl prvně.
Ja mam tedy osmou generaci, kombi, vybava Terra, a v podstate vetsina tech vytek ke spatne vybave se vztahuji k tomu skutecne nejlevnejsimu typu, namatkou uvedu osvetleni kufru, central, stavitelna zrcatka, otackomer atd., vsechno v tech nikoli nejlevnejsich modelech je. Zkratka "dostanes, za co sis zaplatil", asi jako u vseho... jen muj ciste soukromy nazor, u tech Coroll je te muziky za ty penize opravdu hodne. Od te doby, co vlastnim Corollu, si ve me Toyota pravdepodobne ziskala zivotniho zakaznika.
Mám dotaz na toyota odborníky, uvedenou generaci corolly si koupil známý ojetou, import z japonska do belgie (uvedený motor, viz. níže, se v evropě neprodával), odkud ji on privezl jako ojetou. Má jít o kombi a motor 1.6 diesel s výkonem cca 130 koní, rok výroby auta je 2001. Je to možné? Ten výkon mi přijde jako hodně vysoký na tak malý objem a na to že to je 5 let staré auto. Na druhou stranu, nemám přehled co tam japonci montují, nikde jsem o takovém motoru nenašel informaci. Auto ale bylo proklepnuto toyota servisem (má v něm známé), který koupi více než doporučil, takže něco na tom asi bude. Díky za info, příp. odkazy.
Musim ta sklamat, ale nikdy som o niecom takom nepocul a myslim ze ide o omyl. dokonca ani neviem o tom ze by toyota mala 1.6 diesel v tom roku.a nerozumiem ze doviezol import z japonska do belgicka. to mu akoze nevadi volant na pravo???
Volant je na levé straně, důvod neznám, dá se to předělat. Vím, že i do anglie se dříve individuálně vozily předělané auta z evropy a vyšlo to levněji i s přehozením řízení.Ten motor může být teoreticky i 1,7, nevím jaký mají úzus označování, jestli např. objem 1601 počítají mezi 1,7 nebo 1,6, ale to je asi detail. Já jen, že o motoru s takovým objemem a výkonem v dieselu z té doby jsem ještě neslyšel, pokud třeba nepoužívají jinou metodiku na měření výkonu (čistý motorový výkon) apod. Dík za info.
Pokud vím, tak Corolla této generace měla 1,9D s výkonem 53 kW. Když nepočítám ostrou verzi, pak nejvýkonější byla 1,6 VVTi o výkonu 81 kW a to se jedná o benzínový motor. Notně pochybuji, že naftová Corolla té generace měla 1,6 naftu o 130 koních. Navíc z Japonska, kde se naftové vozy téměř neprodávají a v té době určitě ne.
Ačkoliv jsem k tomu byl sám skeptický, viděl jsem teď na vlastní oči technický průkaz uvedeného auta. Ma objem motoru 1.7 a skutečně je to diesel, ktery ma výkon 99kW v papirech.
Taky jsem nic lepsiho nez tu 1.9D s 53kW nenasel, diky za info.
No mozno to bude haluz :-/ 1.6diesel podla mojich info Toyota nemala. 130k na 1.6 by bolo aj tak velmi malo. A v nadpise pises 1.6HDI - to uz vobec.
1. ze by 130 koni na motor 1.6 diesel bylo malo si nemyslim, bezne maji takove vykony dvoulitry2. nejsem toyota znalec, ma to byt 1.6 diesel, HDI jsem pouzil asi nespravne...
Osobně jsem tuto generaci také vlastnil (3D s 1332 ccm motorem)a mimo výměnu oleje apod. jsem s ní neměl žádné problémy. Tedy zhruba ve 130tkm mírně prosakovalo servo řízení, ale oprava cca 500 Kč a někde okolo 100tkm odešly vzpěry zavazadelníku (cca 2000 Kč). Jinak nic.Co mi osobně hodně vadilo byly dvě věci:- vnitřní zpětné zrcátko nemělo přepnutí na noční režim. Mělo prostě jen jednu polohu a v noci tak měl člověk oslněné oči.- stěrače nemají proměnné stíraní. Tedy polohu, kdy např. setřou sklo co 2, 5, 10s. Mají buď nic a pak klasicky non-stop pomalý stěr. Pokud tedy jedete jen v oparu, mrholení, nebo po deští za autem a potřebujete okno setřít tak jednou za 5s tak musíte neustále ručně aktivovat setření.Až na tyto detaily to bylo fantastické auto se spotřebou okolo 5,5 l v kombinaci, což u sebe považuji za výbornou hodnotu, daly se s tím jezdit i dálky (pendloval jsem Ostrava-Brno i několikrát týdně) a vcelku to mělo komfortní sedačky.Jako ojetinku bych si to do města klidně koupil znovu...
neprepinatelne zrkadlo mam na Corolle rv1991, XL. kupovana v Tuzexe. Otec ma tiez rv1991, XL, ale zrkadlo je uz prepinatelne - auto bolo dovezene z Nemecka, alebo Rakuska.u mna to riesia cierne folie, ale suhlasim ze neprepinatelne zrkadlo je chore.stierace: ano. chcelo by to dazdovy senzor a vyhrievane spatne zrkadla.
Tak, tak, já měl taky 1991 XL kupovaná v Tuzexu a překlápění neměla. Ono vůbec ta tuzexová verze byla úžasně očesaná. Vnější zrcátka se nastavovala tlačením přímo na sklo 3-[
Fajn, ale já se bavím o roce 1998 a Corolle co je v testu, ne o te z roku 91 ;-) Nepotřebuji děšťové senzory, ale alespoň jednu přerušovanou rychlost bych již využil...
ja prerusovanu rychlost mam :-PE90, E100, E110 maju vela vela spolocneho.
vidim ze extremisticka vetva E11 slovenskeho toyotateam.sk neda dopustit na svojich milacikov :-D
estek spojke: E10 92 vyse 350tis. km a povodna spojka. Pravidelne na stavbu taha plny prives, ze sa nevladze ani rozbehnut. Smykaju gumy. A spojka je stale ok. Uvidim dokedy.Vahu vozika nedokazem odhadnut, asi kubik dva hliny, ci kamenia nieje problem. Ak niekdo zoderie spojku pri beznej jazde pri 160km je debil
tak AAA a má najeto 60t:-D:-D:-D já mám 240t a spojka aji výfuk je origoš,jen sem koupil palec,nebot je levnější jak na škodu 1203:-P.Ten hluk dělají ty micheliny,mám je taky a zkoušel jsem od kámoša firestonky a je to lepší.Já sem myslel,když mám E-10 tak kolikátou corollu mám?
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corollamas siedmu.akurat pozeram, ze spravne by sa mali volat E100, E110.
bolo by dobre spomenut oznacenie generacie testovanej corolly aj pojmom E11, ktorý vyjadruje r.v. 1997 az 2001. jeden kus mam aj ja. zial, kupil som burane auto, tak ma kvoli tomu niektore veci neposluchaju, ale na clanok reagovat mozem: testovana vybava je tragicka. vsetko, co vam chybalo v mojom aute je. aj osvetlenie kufra, aj delene sedadla, aj el. okna, otackomer atd. Indikacia rozsvietenych svetiel chyba, aj ked zvukova (po otvoreni dveri) pritomna je. dlhe dvere su naozaj problem v garazach, ale najma pri neviditelnych prekazkach (ja som ich skoro rozbil na jednej pri motoreste...nejaky debil tam dal okrasne balvany tak uzasne, ze som si skoro prevalil dvere pri otarani). motor je vyborny, a podvozok tiez. mam sice stare tlmice, ale i tak sedi na ceste neporovnatelne lepsie nez Fabia 1.2, s ktorou mam skusenosti. ale to je asi ina kategoria. odlepee gumy na svetlometoch som riesil kvalitnym lepidlom...zatial drzia. vzadu je malo miesta? no v mojom trojdveraku sa zatial vozili len chlapi nad 180 a pochvalovali si pohodlie a priestor. nezabudajte, je to male auto (pre ostatnych je tu avensis). dakujem za peknu recenziu, objektivna je (okrem tych plusov a minusov, to robil schizofrenik?). odporucam sa vsak odviezt aj v lepsie vybavenej E11-ke. ;)
- "Blíží se tak zánik jména, které se stalo jednou z nejúspěšnějších obchodních značek současnosti. " Nie, neblizi, na niektorych trhoch meno Corolla ostava aj nadalej- "ale také jako v Japonsku vyráběné pětidvéřové kombi Wagon (nahradilo model Corolla Tercel Wagon z roku 1988, který byl průkopníkem úzkých svislých zadních světel v koncových sloupcích karosérie)" Tercel NEBOL predchodca 8. generacie, nakolko sa vyrabalo aj kombi 7. generacie. Tercel je kategoria sama o sebe nakolko je to full time 4x4 (8. generacia mala tiez 4x4 kombi)- "Zkoušený vůz byl zřejmě po drobné čelní kolizi, o čemž svědčily nepřesně lícující maska chladiče nebo špatně přilepená těsnění kolem předních světel." Tesnenie okolo svetiel je klasicka zavada tychto okatych coroll, odpadava aj na neburanych kusochEste otazka, kto je "profesional" ktory pise + a - o aute???- "Mínusy: Vysoké ceny originálních náhradních dílů" Toto Vam ten odbornik povedal? ND stoja menej nez na fabiu... v druhovyrobe ani nevravim. To je STARY mytus o drahych ND na japonske vozi... - "Časté závady: Předčasně opotřebená spojka" Osobne poznam corolly 7mej a 8mej generacie ktore menili 1. krat spojku pri 160-180 000 km. to je malo?- v clanku pisete "Obě přední sedadla jsou i přes svoji omezenou stavitelnost pohodlná, sedáky i opěradla jsou dostatečně tuhé a rozměrné" a Vas profesional pise ako minus "Nepříliš pohodlná přední sedadla" zaujimave, tak mam verit Vam pan autor, alebo tomu profikovi??? Navyse G6 mala uzasne sportove sedadla...- "Časté závady: Vrzání plastů uvnitř vozu a Předčasná koroze výfukového potrubí" toto moze napisat asi fakt len "profik z aaa auta", lebo na inej ako buranej corolle som taketo zavady nevidel.PS: skoda ze ste sa nevenovali aj faceliftovanemu modelu od roku 2000Peterwww.toyotateam.sk
Souhlas naprosto se vším!! A i u bouraček plasty málo kdy vržou. Co se týká G6R, nejpovedenější model Corolly vůbec. Ať už to byla 1.3 jako G6, nebo 1.6 jako G6R. Jinak k těsnění světel... toto se opravovalo formou svolávací akce v rámci záruky, protože se ví, že toto je miniaturní nedostatek tohoto bombastického autíka, který má pouze designový význam. A firma Morette dělá projektorové světlomety na tento model Corolly. Tyto zcela odstraní problém s gumou a přidají Corollce na agresivnějším vzhledu, já je na G6R měl. No ale ten výfuk u zadní nápravy trochu trpí, co si budeme povídat;-) Spojka? Ve 250 000 km byla ještě v pohodě původní. Díly? Levnější než na evropské šmejdy. A druhovýroba ani nemluvě, za dvě třetiny origo ceny:-)) při stejné kvalitě.
Ja len k tej spojke:Ja som ju menil pri 240tis!
No to jsem se zase pobavil. S Corollou na věčné časy a nikdy jinak. :-D"Osobne poznam corolly 7mej a 8mej generacie ktore menili 1. krat spojku pri 160-180 000 km. to je malo?"Ano, je to málo na to jak je ta Corolla skvělá. Tohle jsem slyšel o spoustě jinejch značek a modelů aut. Co z toho vyplývá? Nic. B-]
no to som sa pobavil aj ja, pretoze to vyzera na prispevok odporcu corolly, ale ved kazdy mame nejakeho favorita. Niekto proste radsej VW, HTP, MPI, TDI ci HDI, traktor atd, niekto radsej Nippon. Ale myslim, ze objektivne treba povedat, ze vymena spojky pri 160 az 180tkm nie je ziadna zamienka na oznacenie poruchovosti ci predcasnej opotrebovanosti spojkovych suciastok. A veta "Ano, je to málo na to jak je ta Corolla skvělá" nepotrebuje komentár kvoli...
Ja este dodavam pan Autor, ze Vami testovana vybava je STD a nie Linea Terra. STD boli najchudobnejsie verzie o poznanie lacnejsie nez standardne vybavena LINEA TERRA. V ktorej vsetky veci, co ste spominali /cyklovac, nast.volant, otackomer, el.okna atd../, uz samozrejme boli. Posledna poznamka, kedze vsetko uz bolo povedane /spojka, "zavady", atd/, E11 sa vyrabali predovsetkym v Japonsku. U nas su k dispozicii auta, ktore maju vo VIN kode skratku JT hned na zaciatku, zopdovedajucu krajine povodu Japonsko a vyrobcovi Toyota. Len tolko.A.S.
A Coroly ZZE111 od 12/1999 už byly z UK a VIN začíná SB1************** To byly facelifty, které už měli VVTi motory.
K tej spojke: sotva mozem zovseobecnit na zaklade 2 skusenosti (ktore navyse nie su moje), ale viem o dvoch ludoch ktori mali so spojkami na Corolle problemy: jednen ju musel menit po 100tisic km (trochu predcasne opotrebovanie!), ten druhy dopadol este horsie - "odstrihla" sa mu pri rozbiehani lamela. Netvrdim ze je to pre Corollu typicka zavada, ale po tychto informaciach by som si na spojku daval pozor (keby som mal Corollu)...K tomu menu: no hej, niekde Corolla zostava, ale ako dlho? Ak sa tak vyrazne redukuje pocet trhov kde toto meno ponechali, da sa cakat ze sa naozaj blizi koniec...
Corolla 97 1,3 16V 55kW (starší model) 230 tis km původní spojka, bez problémů.
Taky jsem od jednoho známeho slyšel, že mu zlobila když za Yarise zapřáhl vozík.
Mě na Corolle 1.3 55kW r.v. 1991 vydržela spojka 246tis. a ještě zabírala bez problémů. Původní baterie vydržela 9 let stejně jako výfuk - asi jsem byl ditě štěstěny.
Dobrý den, děkuji za Vaše zajímavé připomínky. Dovolte mi na několik z nich reagovat. Drobnou čelní kolizi zkoušeného auta jsem odhadl nejen podle odpadávajících těsnění kolem světel, ale rovněž podle nepřesně lícující masky chladiče a několika dalších indicií. Při výčtu častějších závad čerpám ze zkušeností autorizovaných servisů i samotných majitelů. Skutečností je, že u tak spolehlivého vozu, jakým Corolla je, se častější potíže hledají hůře. Že víte o Corollách, kterým spojka vydržela skoro 200 tis. kilometrů nemusí ještě znamenat, že Corolly se spojkami problémy nemají. Co se sedadel týče, jde o velmi individuální záležitost. Mě osobně přišla přední sedadla pohodlná, s dostatečně dlouhými sedáky i opěradly a s přijatelným bočním vedením. Na druhou stranu nemají regulovatelnou tuhost bederní opěry. Použitá sedadla se verze od verze liší. Závěrem musím uznat, že mě Corolla ve většině ohledů příjemně překvapila. Děkuji, těším se na Vaše další příspěvky!
Ja som mal Corollu s gulatymi svetlami, najazdil som na nej 280 000 km a spojku som nemenil... Ti co pisu o minusoch tohto auta, nemaju ani predstavu co to dokaze... skutocne sa na corollu nechytaju ziadne automobily
Co se tyce spojky, je to velmi individualni zalezitost zavisla na zpusobu jizdy a ridici. Sam jsem nikdy u zadneho auta nemel problem se spojkou a dve auta jsem dokonce prodaval s najezdem lehce pres 300000 km s puvodni a zcela funkcni spojkou. Takze zrovna spojku bych si asi netroufl hodnotit, pokud by se nejednalo o vylozeny extrem.
www.xado-eu.czXADO - technologie pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek mechanismů a motorů bez jejich demontáže z režimu systematického provozu.
"Corolla osmé generace se stala průkopníkem umístění rádia v blízkosti zorného pole řidiče až na horní hraně palubní desky." - to měla už i moje bývalá Corolla šesté generace. ;-)
Ano ano, i já mám v AE92 rádio hned vedle budíků v zorným poli a ona už to měla i AE86 GTS s ještě zadním náhonem;-)
Dobrý den, v tom s Vámi nepolemizuji, faktem je, že Corolla patřila v tomto ohledu mezi první.
Píšete, že s tím přišel FIAT. Vzpomínám si že podobně šikovně měly vyřešené umístění radia i VW Scirocco, první Golf... Jinak co se týče spolehlivosti a benzínových motorů, těžko ke Corolle hledat konkurenta. U té zadní nápravy jste klidně mohl napsat to dnes modní slovo - víceprvková. Corolla ji měla už od 1988.
Nechci bejt vlezlej, nebo protivnej, ale už od 83' měla Corolla víceprvkovej závěs. Dvě příčný a jedno podélný rameno na každý straně zadní nápravy, k tomu ještě zkrutnej stabilizátor. Nejdokonalejší náprava, která kdy existovala a existuje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.