Pokud má autor pod pojmem "čistý elektromobil" na mysli vůz pouze na elektrickou energii, tak tím prvním vozem Toyoty je Mirai. Ano, vodíková Mirai je elektromobil.
...a bude to nakoniec praobycajna Li-S. Ono casto to marketingove 'revolucne' znamena ze aplikujeme nieco, co je uz davno zname. Ale nechajme sa prekvapit.
I ty, Toyoto? Měl bych tu námět pro autorevue na článek "Proč jsou bateriové elektromobily globální nesmysl l.p. 2020." Ve kterém by mohl být porovnán pohon vozidel spalovací vs. elektromobil na baterky, aby bylo vidět proč. Ale to je asi tak nějak utopie. Na spřáteleném "webu" se člověk dozví, že: "Při městském popojíždění vás v čistě elektrickém režimu potěší dynamika vozu, který velmi hbitě reaguje až do rychlosti nad 50 km/h. Avšak s nulovou spotřebou paliva můžete jezdit i mimo město, a dokonce i po dálnici." Chápu "elektřina" není palivo a prýští zadarmo ze země. Ach jo. Fyzika dostává na řiť.:-(P.S. Citace je vytržena z kontextu a je o úžasném hybridu.
Na spratelenem webu jsem zmineny clanek take cetl. Rovnez jsem se podivoval predstave redaktora, ze elektrina je zdarma. Netusil jsem, ze automobilove radaktory v CR delaji Rakusane. :-P
Je zajímavý že o plovodičový akumulátor toho Google moc neví. Čím to asi bude, že by někdo zaměňoval technická řešení a marketingové názvy nebo spletl překlad?
Další střevo, který si myslí, že gůgl je centrální mozek lidstva. Kdybys uměl číst, dočetl by ses, že: Polovodičový akumulátor je nejnovější "vynález", a jako vynález ho tedy nemohl doposud nikdo znát a popsat na gůglu.
A máme tu další díl o revolučních bateriích co na tom, že nikdo ještě neviděl ani ty předchozí:-D
Co je na tom "čistého", když 80% elektřiny na světě pochází z uhlí? Pojedu "čistě", ale moje auto bude smrdět jinde.
Ze by odklon toho špatného, co lidi dýchají právě z místa s vysokou hustotou "plic"?Poslední větou sis vlastně sám odpověděl.
Mrkni na Francii, Svedsko, Rakousko, Norsko, Japonsko a na soucasne trendy. V techhle zemich (a brzy i u nas) urcite nejezdi a nebudou jezdit na vetsinovou uhelnou africkou/asijskou energii ;-)
opravdu 80%? opravdu :-Da i kdyby, ze stejne elektriny se rafinuje ropa na paliva, takze ikdys jedes neciste, tak tvoje auto ma i druhy vejfuk stejne i v te elektrarne, bez ni bys nemel zadne palivo ;-)
Prosvištíme si pár dat. V roce 2014 lidstvo vygenerovalo/spotřebovalo 23.816 TWh elektrické energie. Uhlovodíky měli podíl na výrobě z 66,7%, vodní + obnovitelné zdroje 22,7%, jádro 10,6%. Celkově lidstvo v roce 2014 potřebovalo ovšem 155.481 TWh energie. Zde je podíl následující 81,1% pan uhlovodík, biopaliva 10,3%; jádro 4,8% a obnovitelné + vodní zdroje 3,8%. Takže mým "osobním kamarádem dne" je pan uhlovodík. Ropa samotná pak činí cca 31,3 % tj.48.800 TWh :-(.Někdo si už dal tu práci a po "nějaké" úvaze vygeneroval následující závěr: Pokud se zítra probudíme (08/2017) a osobní vozidla budou elektroauta na baterky, tak na jejich roční provoz padne cca "+ 1 Temelín" tj. cca 15 TWh energie ročně. Což je fajn a není to moc. Ale jádro bude také "fuj". Tak si můžeme pomoci. Vidím tu třeba fotovoltaika se ziskem 3600GJ/ha plochy jinými slovy 100kWh (0,36GJ/m2) elektrické energie z 1 m2 solárního panelu ročně. A to raději vzdám, protože tam mám asi někde chybu, protože ta plocha je naprosto neskutečná. Nebo je zdroj té informace špatný:-/. A tato energie se musí "prosít" přes "akumulátory", které nemáme ani omylem.Ten argument, který použil Musk o tom že nebudeme rafinovat ropu je sice skvělý. Ale můžeme na něj mrknout. Někde "elektrykáři" tvrdí že na 1 UK galon padne 4,5kWh elektrické energie. WOW, Jestli se nemýlím, tak v tom případě 1 litr benzínu vyrobím za 1 kWh elektrické energie. Fuj. Fuj. Fuj. Ale moment! Ovšem 1 litr benzínu představuje 8,89 kWh energie v extra kompaktním balení o hmotnosti cca 700g. Takže zase nic. Ze strany "elektrykářů" je to jenom vlastní branka. Bohužel. Elektromotory jsou prostě skvělá věc, jen musí být na kabelu. To je celé. Takže v současném stavu techniky nemáme řešení jak levně uložit energii. Nic víc nic méně. Čekáme na dalšího p.Newtona popř. spíše Einsteina. Musíme doufat, že tu už někde běhá jinak se vracíme do středověku.:-(
Tech 8,89 kWh energie jste schopen ve spalovacim motoru vyuzit jen z casti, efektivne na pohon vyuzijete tak mozna 1/3 v zime sice vyuzijete cast zbytku i na topeni, ale celkove to nebude az tak zasadni posun. Jinak s myslenkou jako takovou se da jiste souhlasit.Uvaha, kterou elektromobiliste radi zminuji v souvislosti s energetickou narocnosti rafinace paliva je trosku mylna v tom, ze to casto prezentuji jako spotrebu elektricke energie, nicmene rafinerie potrebuji hlavne teplo. Menit teplo na elektrinu samozrejme umime, ale je to proces relativne neefektivni. Dale se lze setkat s vyuzivanim zastaralych dat o rafineriich, protoze novych se lze casto jen obtizne dopatrat a v nekterych pripadech i s tim, ze se tak trochu zanedba, ze rafinerie vyrabi i jine produkty, nez je benzin a nafta, i kdyz to snad nebude tento pripad, na to je ten odhad dost nizky.
Ano, využijeme pouze 1/3, ale i tak je to výmluvné. "Elektrykáři" obecně, ale takovéto detaily ignorují. Rádi operují s účinností elektromotoru jako takového. Která je samozřejmě fajn. Ztráty při výrobě, přenosu a nabíjení/vybíjení aku atd. se tak nějak "zdrcávají" a mizí po cestě a je naopak vypíchnuta "tragičnost" spalovacího motoru. Ve výsledku to momentálně vypadá tak, že uhlovodíky pálíme pro srandu králíkům a pro ohřev planety. Ale tak tomu bohužel není. A řezání větve na které sedíme mi prostě nepřijde jako dobrý nápad. Někdy se používají výrazy jako že doba páry, doba spalovacích motorů a pak elektrická budoucnost na baterky. A takové drobnosti, že páru využíváme dodnes prostě mizí v kontextu...
Právě proto že to bude smrdět jinde a ne lidem pod nosem? A po městě s o dost větší efetivitou, takže když budeš stát na červenou ve městě tak nebudeš lidem jdoucím po přechodě zakládat na rakovinu, měl by sis zjistit rozdíl mezi lokální a globální ekologií...
Když ti to nějaký hovado s vyndaným DPF foukne přímo pod nos tak to bude určitě rozdíl když budeš mít 20 km za městem dobře odsířenou elektrárnu.
Na to jsi musel vstudovat hodně vysokou školu, alespoň tak 20 pater.http://www.denik.cz/ze_sveta/ovzdusi-zneciste... ... http://www.elektrina.cz/uhelne-elektrarny-v-cr-zp... ...
To sorry, ale 23000 evropanů ročně a to ještě podle nějaké studie. Kolik myslíš, že zabije vše okolo provozu aut - prach PM10, formaldehydy, NOxy atd atd...Bude jednodušší vyčistit 100 komínů uhelných elektráren v Evropě(a většinou už jsou), než 200 milionů výfuků aut, no ne? A bude to určitě i levnější.
Na emisich PM10 se vyfuk auta podili jen velmi malou merou, vetsim zdrojem je opotrebeni pneumatik, opotrebeni brzd, opotrebeni povrchu vozovky a hlavni problem neni to, ze auta prach tvori, ale to, ze jej viri. Elektromobily zrovna v teto oblasti prinaseji jen nepatrne zlepseni. Pokud byste chtel s timto bojovat, tak jedine zakazem aut ve mestech bez ohledu na pouzity pohon.Navic stejne jako u mnohych jinych latek se na emisich PM10, ale i mensich castic doprava podili jen mensinove. Kdyz vynechame prirozene zdroje, tak nam jako hlavni poblem zustane pravdepodobne vytapeni budov.
Je to sice i několik let staré, ale asi stále platící. Dobře si to přečti.http://arnika.org/soubory/dokumenty/toxicke... ... http://arnika.org/nejvetsi-znecistovatele-z... ... https://zpravy.aktualne.cz/domaci/za-poslednich-dese... ... http://www.technickytydenik.cz/rubriky/denni-zpravodajst... ...
Jasne. Jen by mne zajimalo, kdy se znecisteni ovzdusi zacne resit skutecne a konecne skonci ta politicka fraska buzerace obcanu za ucelem dosazeni "vetsiho dobra".Doprava jako celek se podili na znecisteni ovzdusi cca 17%. Zbytek ma na svedomi prumysl, z cehoz pripada na 100 nejvetsich prumyslovych spolecnosti sveta vetsinovy podil. A i presto, ze se to vi, stale se nedari tech "100 kominu" nejak vycistit.Takze, i kdybychom se veskere dopravy zcela vzdali (a ne jen presli na e-mobilitu), zasadni zlepseni kvality ovzdusi rozhode nenastane.
Netusim, o jakem znecisteni hovorite, ale musi to byt neco hodne specifickeho, pokud jej zpusobuje jen doprava a prumysl u vetsiny mne znamych sledovanych skodlivin v ovzdusi se za dulezite zdroje povazuji treba i topeni, vyroba elektriny nebo napriklad stavebni cinnost.
Ale napsal to docela jasně, že doprava, auta, nejsou hlavní znečisťovatel, ale je to průmysl a elektrárny, případně jak uvádíš domácí spalovači. Tedy, že ty komíny, "100", nejdou jen tak vyčistit a to je skutečnost. To znamená, že i kdyby neexistovala silniční doprava, tak nedojde k zásadnímu zlepšení kvality ovzduší. Stačí ti tento překlad?
A hele, schizofrenik Mírek tu zase snaží odlehčit vejfukům spalováků svejma schizofréniema B-]
Ještě dodatek, zkus si zjistit, jak "čisté jsou ty komíny" a potom něco k tomu napiš. Žádné nejsou čisté a čisté nikdy nebudou. Vždy je to o splnění nějakých limitů, které někdo stanovil, ale nikdy to čisté nebude a stále to bude jeden z největších znečisťovatelů ovzduší. Není vůbec problém zjistit největší znečisťovatelé ovzduší a na prvních místech najdeš tepelné elektrárny a teplárny. Navíc si Venca myslí, že stačí jen odsíření, to mě tedy pobavil.
Ale já neřešil, že něco někoho a jakém množství zabije, jen jsem poukázal na to, že je blbost psát, že je lepší "smrděrt" kousek vedle, než dýchat zplodiny někoho, kdo vyřezal filtr pevných částic. Ty elektrárny splňují současné limity exhalací, ale ten, kdo vyřeže filtr, je minimálně bezohledný idiot a nedá se proto použít jako měřítko pro obhajobu čehokoliv.To je potom zajímavé, že lidi v širokém okolí elektráren na fosilní paliva nemají zrovna čistý vzduch, padají jim tam kyselé deště, trpí zdravotními problémy více, než lidé, kde elektrárny nemají.... Proč se potom obouváš do studie, která to jen potvrzuje. Trošku laciný přístup.
To je přece princip blahobytu. Aby se jedna rodina měla skvěle, musí se desítky jiných mít bídně. Takže samozřejmě - auto bude smrdět jinde, tak jako je otrávená voda jinde a děti ve fabrice jinde.Ale jinak, ve zemích, kde taková auta začnou jezdit, se už nevyrábí elektřina z uhlí většinově a v době nástupu elektromobility bude většina energie pocházet z obnovitelných zdrojů.
Sezona v plným proudu... Jak je to dlouho, co Toyota ohlásila odklon od baterií k vodíku? Možná zastírací manévr...;-)
Výskum a vývoj nejakej novej technológie je hlavne otázkou peňazí, resp. veľkých peňazí. Takže teraz, keď sa do vývoja nových typov batérií dávajú desiatky miliárd dolárov, nebude dlho trvať, kým sa na trhu objavia úplne nové a zaujímavé riešenia. Vždy to tak doteraz bolo s každou technológiou a elektromobily nemajú dôvod byť žiadnou výnimkou.
Hmm, to jsou mi zase rozumy z hospodskeho parlamentu. B-]Ony asi dosud baterie nebyly potreba a tak se do jejich vyvoje vlastne neinvestovalo. Pan si asi neumi predstavit, ze k vyvoji cehokoliv technickeho je mimo penez potreba take inteligence a predevsim fyzikalni proveditelnost. Vyvoj baterii trva jiz snad od dob Galvaniho, pricemz dosud se na nejakou zazracnou technologii neprislo. Mozna, ze ono to nebude az tak jednoduche a uz vubec ne zrejme.A kdyz se i neco vyvine, lec neni to levnejsi nez doposud pouzivane reseni, magaeri to zariznou.
do vyvoje baterii se investovalo da se rict minimum, destiky milionu dolaru nebyli nic v porovnani s tim jake investice zazivaji bateriove technologie poslednich asi 10 letjinak nejdrazsi casti vyvoje neni samotny vyvoj baterie, ale nasledne zkoumani jak je levne vyrabet ve vetsim mnozstvi, to bejva nejvetsi uskali vetsiny novych produktu a to nejen v oblasti baterii, vyrobit se i dnes daji baterie lepsi nez jake nejlepsi maji vyrobci v nabidkach, ale jejich vyrobni cena diky slozitosti vyroby proste neni vhodna k tomu aby se vyrabeli masove, takove baterie se pouzivaji kuprikladu pri letech do vesmiru, nebo jsou na ponorkach, ci je testuje a pouziva arkada k ruznym ucelum, zakaznik by asi takovou baterii chtel taky, ale asi by nebyl ochotny za ni zaplatitki treba 5-10x tolik co za bezne dostupnou baterii kdys by vedel ze je treba jen 2x lepsi v jistych parametrech
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.