Toyota chystá svůj první čistý elektromobil. Má přijít s revoluční baterií!

Toyota je nejspíš nejzkušenější a nejúspěšnější výrobce hybridů na trhu. Ale s plně elektrickým vozem ještě otálí a jeho představení plánuje až na rok 2022. Co však bude používat za technologii a jakou bude mít podobu, zůstává tajemstvím.

Toyota se ohledně svého chysteného elektromobilu snaží stále vytvářet mlhu a nic neprozrazovat, ale deník Chunichi Shibun uvádí, že budoucí EV od Toyoty bude používat pokročilé polovodičové baterie, které se vyznačují tím, že se dají dobít během pár minut.

Toyota Yaris GRMN bude limitována počtem 400 kusů pro Evropu

Toyota Yaris GRMN bude limitována počtem 400 kusů pro Evropu

Automobilka k tomu však odmítla pro Reuters vydat prohlášení.

Pokud je to pravda a Toyota skutečně použije tuhý, polovodičový akumulátor, bude to znamenat odklon od dosud nejhojněji používaných lithium-iontových baterií. Vyhodou pokročilé technologie polovodičů je to, že jako pevné mají i větší hustotu energie a dobíjí se za podstatně kratší dobu. 

Nejcennější automobilovým výrobcem světa je opět Toyota

Nejcennější automobilovým výrobcem světa je opět Toyota

Podle dostupných informací na těchto bateriích už pracuje také Hyundai a již velmi pokročila v jejich vývoji, takže uvidíme, kdo z gigantů asijského automobilového průmyslu přijde na trh s průlomovou technologií jako první.

Prohlédněte si fotogalerii plug-in hybridní Toyoty Prius:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků