Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Hned tři speciály japonské automobilky budou v letošním roce na startovním roštu závodu 24 hodin Le Mans. Oficiálně to potvrdila sama Toyota.

Teprve nedávno automobilka Audi oznámila odchod z kategorie LMP1 šampionátu WEC a mnozí se báli, že závody již nebudou tak napínavé. To alespoň zčásti napraví Toyota. Japonská automobilka totiž od letošního roku nasadí na startovní rošt hned tři své prototypy.

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Není žádným překvapením, že očekávání Toyoty jsou vysoké. Vždyť posádka jejich vozu přišla o vítězství v loňské čtyřiadvacetihodinovce Le Mans v posledních minutách kvůli mechanické poruše. Tým slibuje, že modely TS050 budou letos ještě vyladěnější. Poprvé se hybridně poháněný speciál představí během květnového závodu v belgickém Spa.

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Lídrem třetí posádky bude závodník Stephane Sarrazin, jeho dva kolegové budou oznámeni později. Druhou posádku tvoří Jose Maria Lopez, Mike Conway a Kamui Kobayashi a třetí tým se skládá ze Sebastiena Buemiho, Anthonyho Davidsona a Kazuki Nakajimy - bývalých jezdců F1.

„Snažíme se na všechno co možná nejlépe připravit a jsme odhodlaní zvítězit,“ komentoval nasazení třetího vozu do vybraných závodů šampionátu WEC Toshio Sato, prezident týmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků