Toyota chce svět naučit lakovat auta. Nová technologie slibuje téměř 100% krytí

29 komentářů

Lenka
20. srpna • 23:42

Jak podle vašich zkušeností nejlépe u auta chránit lak? Co je na to nejlepší?

Gagarin235
16. března • 8:53

Počkat .. ale VW a dokonce i Škoda používají statický náboj při lakování už roky ... Karoserie se před touto fází nabíjí opačným nábojem, právě aby to fungovalo co nejlíp.

bzzz
16. března • 10:14

Ale pak to strikaj klasickym rozprasovacem?

Robert
18. března • 9:40

Ano, dnes nejpoužívanější jsou elektrostatické pistole s rozprašovačem (velmi podobné těm nejrozšířenšjím konvenčním pistolím) a z velké části rotační zvonky, které ale stále využívají stlačený vzduch jako tvarovací vzduchy.
Airless (bez vzduchu) technologie se požívá běžně, snižuje se tím aerosol a nevyžádané proudění vzduchu, které vzniká u klasické pneumatické pistole.
Toyota spojuje airless a rotační zvonky - ale i tahle technolgie již byla dříve vynalezena, jen není tolik rozšířená.
Howgh!

bzzz
18. března • 13:02

Danke schoen ;-)

Julo
15. března • 19:57

Na atomy, to co za picovinu

p
15. března • 20:14

Strauss a R ti to vysvetlí, sice z chemie a logiky propadli, ale porad jim nic nedochází

Strauss
15. března • 22:59

ještě v kontextu látky se podívej na nanočástice a jejich vztah k molekulám a třeba ti to dojde až si po sobě přečteš tvoji definici látky

Strauss
15. března • 22:48

to je možné, ale na rozdíl od p nešíříme neznalosti definic a když něčemu nerozumíme, tak se zeptáme a nikoho neosočujeme jako p toho redaktora
je lepší dát odkaz, než dělat ze sebe všeználka, který nepochopí, že ten článek zdaleka nevypovídá všechno a detailně správně, že se jedná jen o rámcovou informaci úrovně Autorevue.
kdo chce více, čte a sbírá informace jinde, což pochopí i každý propadlík, ale bohužel ne všeználek p

Julo
15. března • 20:02

El. statika sa používa desaťročia nič nové

vana
15. března • 15:58

Toyota dnes vynalezla elektrostatické nanášení barev, které se v průmyslu běžně používá mnoho desítek let ?
A opravdu barvu rozbíjí až na atomy ? To budou mít ztráty 100%

wonn
15. března • 19:05

Taky jsem si při čtení říkal, že tohle už přece dlouho funguje, tak o co jde :) ale asi tu technologii vylepšili a zmenšili ztráty... což je fajn.

Karel
16. března • 12:08

V Zetoru tu technologii (statická elektřina) používali v začátku 70. let. Tuším, že to bylo na unifikované řadě 3. (Cristal). Jak se to osvědčilo, to nevím.

bzzz
15. března • 17:04

Z oficialni zpravy:Electrostatic atomization technology is used in beauty treatment devices and other instruments that spray fine amounts of liquid; here, we applied it to vehicle body painting.

mpolan
15. března • 17:09

Takže Toyota nic nevynalezla, ani se ničím nechlubí, akorát pissálek z toho zase dělá senzaci. Jako tradičně celá zdejší novinářská špína.

P
15. března • 13:37

Bože do čehos to duši dal! Proč takoví ignoranti mají potřebu motat lidem hlavy nesmyslama? Na atomy?! Které? Asi železa ne? Základem vetšiny látek je molekula, pane pisálku! A to platí i pro barvy

R
15. března • 15:29

P
"Z hlediska chemie pohlížíme na látku jako na soubor stavebních částic (atomů, molekul nebo iontů), které se nacházejí v určitém skupenském stavu…"https://obalky.kosmas.cz/ArticleFiles/197777/auto_... ... , kritizovat umíš, ale víš toho málo, koukej studovat a neopruzuj tady. Příště se vyjadřuj přesněji ty pane pisálku.

p
15. března • 17:50

Kdybys pouzil hlavu a taky umel cist, tak pisou, ze barva bude rozprasena na atomy. Takze zkus znova a lepe, googlit nestaci, ani kdyz mysleni boli

Strauss
15. března • 18:37

P na rozdíl od R nemá co bolet a ještě P neumí googlit.

bzzz
15. března • 13:54

atomizer ~ rozprasovac (Tady bude mozna zakopan ten 'anglicky' pes.)https://global.toyota/en/newsroom/corporate/315... ...

p
15. března • 17:54

Souhlas, to bude ono. Jeste aby R to pochopilo, ze soubor atomu neni jednotlive atomy, ale prave ty molekuly :-)))

Strauss
15. března • 18:34

P napsal: "Základem vetšiny látek je molekula, pane pisálku!"
R napsal: "Z hlediska chemie pohlížíme na látku jako na soubor stavebních částic (atomů, molekul nebo iontů), které se nacházejí v určitém skupenském stavu…"
-----------
Ještě aby to pochopilo P....

p
15. března • 20:16

A co tedy mam chapat? Kdyz neco rozprasim na atomy, kde zustanou molekuly? Fakt jsem zvedav co ti duni v makovici

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Strauss
15. března • 22:40

Přečti si v učebnici definici látky a potom po sobě definici látky, kterou jsi zmínil ty. Potom dostuduj literaturu popisující nanášení nátěrových hmot a třeba něco o statické elektřině a polarizaci aerosolů (rozprášených látek) a s tím související nanášení nátěrových hmot stříkáním , atd. Ten článek není o rozprašování atomů, jak to chápeš ty.

MilanS
15. března • 10:32

Když se podívám na starší Carina E a jiné, tak mají lak oprýskaný. Nové malé Toyoty šetří tím, že nemají zevnitř dolakovanou výduť pro rezervní kolo ze strany kufru. Proto se domnívám, že Toyota přestože auta staví maximálně spolehlivá, tak zde bude snaha ušetřit, aby barva lépe přilnula a mohlo se jí použít méně, nebo tak něco.

Jozef
15. března • 13:45

Porovnaj minuloročný test laku Mazda3 & Toyota Corolla.

petr r. (petrumr)
15. března • 12:35

ty opryskaný laky jsou z důvodu přelakování po bouračkách. Já jsem měl carinu a ten lak na tu dobu výroby byl slušný, nejvíce chyb se udělá u metalízy, že se vrchní lak bere od jinýho výrobce a nestříká mokrý na mokrý.

Rejpal
15. března • 10:55

Ekonomie a ekologie spolu jdou většinou ruku v ruce. Z dlouhodobého hlediska to platí vždy.Takže výsledek tohoto snažení je, že se ušetří 40% drahoceného materiálu, o 80% se sníží množství nebezpečného odpadu a po nákladové stránce díky tomu firma ušetří 30% (ta technologie přeci jen něco stojí).

bzzz
15. března • 10:52

... během lakování tak dochází ke ztrátě až 40 % materiálu. Technologie, se kterou přišla Toyota, slibuje až 95% krytí ...

Doporučujeme

Články odjinud