Jak podle vašich zkušeností nejlépe u auta chránit lak? Co je na to nejlepší?
Počkat .. ale VW a dokonce i Škoda používají statický náboj při lakování už roky ... Karoserie se před touto fází nabíjí opačným nábojem, právě aby to fungovalo co nejlíp.
Ale pak to strikaj klasickym rozprasovacem?
Ano, dnes nejpoužívanější jsou elektrostatické pistole s rozprašovačem (velmi podobné těm nejrozšířenšjím konvenčním pistolím) a z velké části rotační zvonky, které ale stále využívají stlačený vzduch jako tvarovací vzduchy.Airless (bez vzduchu) technologie se požívá běžně, snižuje se tím aerosol a nevyžádané proudění vzduchu, které vzniká u klasické pneumatické pistole.Toyota spojuje airless a rotační zvonky - ale i tahle technolgie již byla dříve vynalezena, jen není tolik rozšířená.Howgh!
Danke schoen ;-)
Na atomy, to co za picovinu
Strauss a R ti to vysvetlí, sice z chemie a logiky propadli, ale porad jim nic nedochází
ještě v kontextu látky se podívej na nanočástice a jejich vztah k molekulám a třeba ti to dojde až si po sobě přečteš tvoji definici látky
to je možné, ale na rozdíl od p nešíříme neznalosti definic a když něčemu nerozumíme, tak se zeptáme a nikoho neosočujeme jako p toho redaktoraje lepší dát odkaz, než dělat ze sebe všeználka, který nepochopí, že ten článek zdaleka nevypovídá všechno a detailně správně, že se jedná jen o rámcovou informaci úrovně Autorevue.kdo chce více, čte a sbírá informace jinde, což pochopí i každý propadlík, ale bohužel ne všeználek p
El. statika sa používa desaťročia nič nové
Toyota dnes vynalezla elektrostatické nanášení barev, které se v průmyslu běžně používá mnoho desítek let ?A opravdu barvu rozbíjí až na atomy ? To budou mít ztráty 100%
Taky jsem si při čtení říkal, že tohle už přece dlouho funguje, tak o co jde :) ale asi tu technologii vylepšili a zmenšili ztráty... což je fajn.
V Zetoru tu technologii (statická elektřina) používali v začátku 70. let. Tuším, že to bylo na unifikované řadě 3. (Cristal). Jak se to osvědčilo, to nevím.
Z oficialni zpravy:Electrostatic atomization technology is used in beauty treatment devices and other instruments that spray fine amounts of liquid; here, we applied it to vehicle body painting.
Takže Toyota nic nevynalezla, ani se ničím nechlubí, akorát pissálek z toho zase dělá senzaci. Jako tradičně celá zdejší novinářská špína.
Bože do čehos to duši dal! Proč takoví ignoranti mají potřebu motat lidem hlavy nesmyslama? Na atomy?! Které? Asi železa ne? Základem vetšiny látek je molekula, pane pisálku! A to platí i pro barvy
P"Z hlediska chemie pohlížíme na látku jako na soubor stavebních částic (atomů, molekul nebo iontů), které se nacházejí v určitém skupenském stavu…"https://obalky.kosmas.cz/ArticleFiles/197777/auto_... ... , kritizovat umíš, ale víš toho málo, koukej studovat a neopruzuj tady. Příště se vyjadřuj přesněji ty pane pisálku.
Kdybys pouzil hlavu a taky umel cist, tak pisou, ze barva bude rozprasena na atomy. Takze zkus znova a lepe, googlit nestaci, ani kdyz mysleni boli
P na rozdíl od R nemá co bolet a ještě P neumí googlit.
atomizer ~ rozprasovac (Tady bude mozna zakopan ten 'anglicky' pes.)https://global.toyota/en/newsroom/corporate/315... ...
Souhlas, to bude ono. Jeste aby R to pochopilo, ze soubor atomu neni jednotlive atomy, ale prave ty molekuly :-)))
P napsal: "Základem vetšiny látek je molekula, pane pisálku!"R napsal: "Z hlediska chemie pohlížíme na látku jako na soubor stavebních částic (atomů, molekul nebo iontů), které se nacházejí v určitém skupenském stavu…"-----------Ještě aby to pochopilo P....
A co tedy mam chapat? Kdyz neco rozprasim na atomy, kde zustanou molekuly? Fakt jsem zvedav co ti duni v makovici
Přečti si v učebnici definici látky a potom po sobě definici látky, kterou jsi zmínil ty. Potom dostuduj literaturu popisující nanášení nátěrových hmot a třeba něco o statické elektřině a polarizaci aerosolů (rozprášených látek) a s tím související nanášení nátěrových hmot stříkáním , atd. Ten článek není o rozprašování atomů, jak to chápeš ty.
Když se podívám na starší Carina E a jiné, tak mají lak oprýskaný. Nové malé Toyoty šetří tím, že nemají zevnitř dolakovanou výduť pro rezervní kolo ze strany kufru. Proto se domnívám, že Toyota přestože auta staví maximálně spolehlivá, tak zde bude snaha ušetřit, aby barva lépe přilnula a mohlo se jí použít méně, nebo tak něco.
Porovnaj minuloročný test laku Mazda3 & Toyota Corolla.
ty opryskaný laky jsou z důvodu přelakování po bouračkách. Já jsem měl carinu a ten lak na tu dobu výroby byl slušný, nejvíce chyb se udělá u metalízy, že se vrchní lak bere od jinýho výrobce a nestříká mokrý na mokrý.
Ekonomie a ekologie spolu jdou většinou ruku v ruce. Z dlouhodobého hlediska to platí vždy.Takže výsledek tohoto snažení je, že se ušetří 40% drahoceného materiálu, o 80% se sníží množství nebezpečného odpadu a po nákladové stránce díky tomu firma ušetří 30% (ta technologie přeci jen něco stojí).
... během lakování tak dochází ke ztrátě až 40 % materiálu. Technologie, se kterou přišla Toyota, slibuje až 95% krytí ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.