Toyota chce svět naučit lakovat auta. Nová technologie slibuje téměř 100% krytí

Toyota vsadila u lakování automobilů na fyziku a vědu. S novou technologií se chystá do celého světa.

Automobilka Toyota pokračuje ve své roli pionýra v ekologii a přináší novou technologii lakování karoserií svých automobilů. Ačkoli se to totiž na první pohled nemusí zdát, když na nás Toyota chrlí v poslední době jedno sportovní auto za druhým, jde i nadále o tu zelenou automobilku se zástupem hybridů v nabídce.

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Byla to Toyota, kdo naučil svět jezdit v hybridních automobilech a nyní jej chce naučit i lakovat auta. Její nově vyvinutá technologie lakování totiž nefunguje na bázi vzduchu, ale díky statické elektřině.

Klasická lakovací pistole funguje díky stlačenému vzduchu, který lak rozprašuje na dané místo. Během tohoto procesu se ale ne všechna barva dostane na potřebná místa a během lakování tak dochází ke ztrátě až 40 % materiálu. Technologie, se kterou přišla Toyota, slibuje až 95% krytí. Celé to funguje tak, že barva se v pistoli rozmetá v hlavici na atomy, které se pak přilepí na karoserii díky statické elektřině.

Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Toyota tento krok učinila v rámci slibu stálého snižování emisí, kdy se chce dostat do roku 2050 na absolutní nulu. Nová technologie lakování má pomoct snížit emise při výrobě o sedm procent. Toyota ji zavedla ve dvou svých manufakturách v Japonsku - Takaoka a Tsutsumi. V budoucnu se rozšíří i do dalších výroben.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků