Toyota Century bez střechy poprvé v akci. Takto s ní dělal císař parádu na přehlídce

Dlouho se čekalo na okamžik, kdy se jediná Toyota Century ve verzi kabriolet na světě, ukáže na veřejnosti. Lepší příležitost ani být nemohla.

Prvního května letošního roku přijal císařský titul Naruhito Šinnó, 126. japonský císař. Magistr historie a autor pamětní knihy o svých studiích na Oxfordu převzal vládu po svém otci, který abdikoval 30. dubna. Nyní přišel čas na intronizaci, neboli uvedení na trůn, která zahrnuje průvod Tokiem. Tato akce se měla konat již v říjnu, ale zhatilo ji počasí.

První Toyota Century kabriolet je tady. Vznikla pro nejdůležitější osobu Japonska

První Toyota Century kabriolet je tady. Vznikla pro nejdůležitější osobu Japonska

Průvodní kolona byla dlouhá 400 metrů a zahrnovala 50 automobilů. Samotný císař se posadil do své unikátní Toyoty Century ve verzi kabriolet, která byla postavena přesně pro něj již v polovině září. Po jeho boku seděla jeho manželka Masako.

Upravená Toyota tak vystřídala dlouho sloužící Rolls-Royce Corniche III. O specifikaci Toyoty se ví opravdu málo. To, že automobilka nechce vyzradit v čem jezdí nejdůležitější muž Japonska, je pochopitelné. Výchozí model Century pro tamní trh má pod kapotou pětilitrový osmiválec s elektromotorem o celkovém výkonu 317 kW (431 koní). Jediná úprava, kterou známe, je vyvýšená zadní sedačka, aby bylo na císaře lépe vidět.

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Toyota Century je v Japonsku velmi oblíbené auto. Sice se jich ručně vyrobí jen padesát ročně, ale každá z nich stojí za to. Mezi další speciální kousky se řadí i variace GRMN, kterou si nechal postavit šéf automobilky Toyota. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků