Toyota Celica: působivá vizitka nejrychlejšího vozu z Goodwoodu

Nejrychlejším vozem na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se stala překvapivě Toyota Celica. Při své vítězné jízdě na trati dlouhé 1,6 míle za sebou nechala mnoho supersportů včetně moderních monopostů F1. Trať zvládla za 48,07 sekundy.

Klepněte pro větší obrázek

Za volantem seděl někdejší britský rallyový šampion Jonny Milner, který se také podílel na stavbě vozu. V předchozích ročnících na vítězství nedosáhl, proto tentokrát vůz posílil ještě o dalších 100 koní.

Speciál postavený na modelu Celica šesté generace byl extrémně lehký, vážil pouhých 1050 kilogramů. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti se pozice jezdce posunula vzad zhruba o 30 centimetrů a též se snížilo těžiště vozu zvednutím podběhů a horních úchytů zavěšení kol. K většímu přítlaku napomohla plochá podlaha a zadní difuzor.

Motor pocházel z Corolly ověnčené vítězstvím ve WRC. Byl nově vybaven kompresorovým přeplňováním Rotrex, které napomohlo zvýšit maximum výkonu přes 800 koní. Systém vstřikování oxidu dusného pomohl omezit prodlevu přeplňování s ohledem na co nejrychlejší akceleraci při rozjezdu.

Důležitou roli při přenosu mohutného výkonu na vozovku sehrály i extrémně měkké a hladké pneumatiky Michelin určené pro rallycrossové soutěže.

Klepněte pro větší obrázek

Technická specifikace

Typ motoru - Corolla WRC čtyřválec, 16 ventilů; zdvihový objem (ccm) - 1 998; turbodmychadlo - Garrett GT35/42; kompresor - Rotrex, poháněný řemenem; řízení motoru – Motec; kompresní poměr - 9,7 : 1; maximální výkon (k DIN při ot/min) - 700 / 5 700 s podporou přeplňování 2 atm. >800 s podporou oxidu dusného; objem palivové nádrže (l) - 15; hmotnost (kg) - 1050; převodovka - 5st. manuální Mactrack s třílamelovou spojkou Fensport; zavěšení kol (vpředu a vzadu) - tlumiče Reiger Corolla WRC s třícestným nastavením; brzdy - kotouče Corolla WRC s odvětráváním vpředu 343 mm, vzadu 295 mm, třmeny Alcon; kola - 18"
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků