Toyota Celica: další legenda slaví, čtyřicítku

17 komentářů

xaw
21. srpna • 16:02

T23 jsem 4 roky mel, a ano, 104kw neni nijak moc, ale diky skvelemu podvozku a rizeni s ni byla zatracena zabava. A prevoz dvou horskych kol uvnitr nebyl nejmensi problem, takze krasne auto, ktere se krasne ovladalo a navic bylo i prakticke.

Radek.
21. srpna • 15:19

Fotek hafo, ale poslední generace (což rozhodně není FT-86) nějak chybí.
Diskutéři vybavení tak leda konzernem tady sice kvákají o nákupní kabele (co jiného je odjakživa Golf a jeho deriváty?) - ale kdo z Vás v ní skutečně jel - a víc než kolečko s 10 let vymláceným 90kW US-importem kolem bazaru?
Vyrábět se dodnes, klidně bych si na dojíždění koupil novou - díky nadčasovému designu na rozdíl od dnešní konfekce pořád vypadá skvěle, má vynikající podvozek - a ta 140kW Yamaha dokáže i bez turba(!) s jenom 1100 kilo těžkým autem sakra svižně zamávat...

Radek Ondrášík
21. srpna • 17:53

jak někde vidím pojem "nadčasový design" vždy si říkám, co to muselo být za hrůzu již ve své době, že to vypadá hrozně stále ;) jinak Celica byla vždy príma auto, pravda poslední generace už bylo krokem dost vedle. ale těch 140 kW zase tolik nemává, jako je to vlemi příjemné svezení, ale...

theolli70
21. srpna • 17:03

Já jsem jich měl 6 a ještě dvě Corolly AE86,jedna US verze druhá EU. Cellica byla skvělé auto až na vysokou spotřebu oleje a celkem problemovou životností motorů ale jinak super auto které mi zůstalo v srdíčku.

theolli70
21. srpna • 17:07

Jo a mimochodem,žádný koncernový mrd.ky se s tím nemohly rovnat v té době držel krok jen snad Kadett 2.0GSI,motoricky,interier měl katastrofální.

Radek Ondrášík
21. srpna • 17:51

Líbí se mi komplexy některých lidí, kteří vše srovnávají pouze s koncernem :) škoda, že jste tak omezen v rozhledu, protože konkurentů s daným výkonem a váhou bylo od půlky 90. let poměrně dost. Ono i ten koncern měl co nabídnout. Takové GTI s váhou 900 kilo a 103 kW umělo taky pořádně jezdit. Nebo takovo G60 s 1,8 kompresor ve verzích 118-154 kW při váze ani ne 1000 kg taky nebylo k zahození. To už nemluvě o nabídce francouzských vozů, které zde byly hlavně pro potřeby homologace v rallye, případně italských. Takže ono v evropské konkurenci toho bylo více než dost. Kadet byl jeden z dobrých 15 konkurentů, kteří byli naprosto rovnoceni.

Thor
21. srpna • 20:02

Že něco váží 900 kg a má výkon 103 kW, tak to ještě neznamená, že to umělo pořádně jezdit. :-P To je mi filozofie :-D:-D:-D Ale já vim, vśechny jsi je měl, tak to je osobní zkušenost B-]B-]B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
21. srpna • 21:43

Proč ten útočný tón? Nějaká frustrace nebo co? Kupodivu jedničkové a dvojkové GTI byla auta plná emocí, výborná pro řidiče i zábavu. Rychlá v přímce i velmi rychlá v zatáčkách. A ano dvojková GTI jsem měl v obou verzích, stejně jako třeba Kadet nebo Astru GSI. Ostatní ne. Poměr váhy nic nehovoří, byla to reakce na příspěvek, který jste zřejmě přeskočil, nebo ho úmyslně ignorujete. Chápu, že to někteří nejsou schopni přejít, že i koncern uměl dělat opravdu na svou dobu výkonná auta, ale měl byste se s tím naučit žít.

theolli70
21. srpna • 18:29

Tak hlavně jsem reagoval na již zminovaný koncerny. Ano G40-60 jelo dobře ale bylo to průserově nespolehlivé a hlavně je řeč o atmosferách jinak bych tu mohl "šermovat" třeba GT-Four kde zase už G60 neměla šanci,nebo třeba 323 Turbo 4x4 s obojím mám osobní zkušenost. V atmosferách to mohlo být ještě Mi16. Kdo z evropských automobilek kromě BMW uměl nabídnout adekvátní konkurenci k AE86,zadokolka s motorem 1.6 16V a myslím 96kW? Kdo z Evropských výrobců dokázal konkurovat atmosferické famózní 1.6VTI 118kW od Hondy kdy Honda přišla s tímto motorem někdy v 87 roce?? Ruku na srdce,Japonci naučili Evropu stavět auta/kromě lux.třídy/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
21. srpna • 21:50

Víte srovnání je velmi komplikované. Bavíme-li se o generacích, vzniklé +- v polovině 80. let, tak tam Celica opravdu v běžných verzích mimo zturbovaný vrchol nic extra nenabídla. 4. generace, která byla zmíněným vozům konkurenci končila tuším na 140 kW, ovšem v turbu. Atmosféry končily na tuším 110 nebo 115 kW, nejsem si nyní jist. Vezmeme-li pak poměr váhy a výkonu, pak na tom byla hůže, než někteří jiní soupeři a i ve vrcholné verzi např. parametry dynamiky nepřevyšoavala konkurenci.Těch 140 kW atmosférických o kterých se píše výše se objevilo až u poslední generace na přelomu tisíciletí. Do té doby sice Celica nabízela i výkony v edicích ke 180 kW, ale nad 115 kW to bylo vždy s turbem.Jinak Celica 5. generace byla má velmi oblíbená a ve verzi Turbo 4WD jsem s ni najel něco kilometrů. Velmi povedené auto a když to tak přeberu zpětně byl to asi nejsložitější rozchod s autem. Holt doba takových aut už skončila, dají se sice ještě kopuit řidičsky velmi přívětivé vozy, ale ty v nabídce běžných automobilek již prostě nejsou a již nikdy nebudou.

theolli70
21. srpna • 22:14

Nikdy jsem neřekl že Cellica byla excelentní,nadpruměrné jizdní vlastnosti,naopak jsem kritizoval vysokou spotřebu oleje a vysokou poruchovost ale vyzdvihoval jsem kvalitu zpracování a výbavu o tom se německým autům v tý době jen snilo. Výborná na ježdění a zábavu byla AE86 ale jestli mě něco v životě ohromilo tak to bylo Prelude 91 2.0 16V 4WS tam byly jízdní vlastnosti excelentní a spolehlivost famózní,snad proto jsem Hondě věrný do dnešních dní a nelituji a moje další auto ponese H

DTSmaniac
25. srpna • 10:01

Fakt závidím. AE86 bych chtěl někdy aspoň řídit. Ono když se tak podívám, co kdysi Toyota vyráběla a co z toho zbylo, nebo spíš nezbylo, nyní, je mi k pláči: Cellica, Supra, Corolla/Sprinter, MR2, a ty točivé motory, mmm...

Zelí
21. srpna • 14:17

Auto vzniklo jako kopie o tři roky staršího a velmi úspěšného fordu capri.

asdf
21. srpna • 10:02

je zajímavý, jak se z "japonskýho muslecaru" stala nafouklá mrdka, dobrá tak možná pro vesnický tuzery :-(

Vláďa I.
4. září • 9:47

docela by mě zajímalo v čem takovej ko..t jako ty jezdí. Myslim si že tady z někoho mluví závist, protože si celicu nemůže dovolit. nemam pravdu!!!!! :-):-):-)

HIS
21. srpna • 11:30

No, nevím jestli z musclecaru, ale z malýho a efektivního sporťáku schopnýho vyhrávat rallye se stala sračka leda na ježdění do Wal-martu. Ale který auto takovýto "posun" za posledních 10 let nezaznamenalo...Auta už dnes nejsou na ježdění, vesměs.

Hunter
21. srpna • 11:23

Tak "muscle carem" se stala Supra, k čemu by Toyote bylo vyrábět dvě stejný auta?Mimochodem tak vám ten koncept velmi výrazně připomíná novej Skyline (respektive GT-R) ?

Doporučujeme

Články odjinud