Toyota Celica - sport pro masy (64x foto)

Cenově dostupná kupé nejsou v současné době údajně v módě, ale dřív byla nabídka sportovně laděných vozů otázkou prestiže.

Čistokrevné sportovní automobily byly vždy velmi drahé, ale motoristé milovali jejich atraktivní styl, zvuk a dynamiku. Marketingová oddělení automobilek proto rychle objevila na trhu místo pro velkosériově vyráběné automobily se sportovním designem, výkonnými motory a sportovně laděným podvozkem. U Toyoty se rozhodli tímto směrem vydat v prosinci 1970.

Úspěšný debut

První Toyota Celica vyráběná v letech 1970 až 1977 byla technicky příbuzná s modelovými řadami Carina a Corona a mnohé její stylistické detaily nezapřely inspiraci Fordem Mustang.

Celica si podobně jako Mustang získala ihned značnou oblibu u zákazníků a také absolvovala první zkoušku ohněm ve světových soutěžích.

Klepněte pro větší obrázek
Mezi dnes již klasické sportovní vozy patří i japonská modelová řada Toyota Celica.

Druhá generace z roku 1977 zůstala u dvou karosářských variant se stupňovitou nebo splývavou zádí. Po ní následovala zatím poslední Celica s pohonem zadních kol, která se vyráběla v letech 1981 až 1985 nejen jako dvoudveřové kupé a třídveřový liftback, ale i jako otevřený kabriolet.

Poprvé se na scéně objevují modely Celica poháněné přeplňovanými motory, které se staly základem pro nasazení speciálu skupiny B do světových rallye, který byl úspěšný zejména v afrických soutěžích.

Vavříny v soutěžích

Čtvrtá generace vozů Celica z druhé poloviny 80. let získala ve světových soutěžích několik vavřínů, na něž navázala pátá a šestá Celica v 90. letech. Celkem Celica GT-Four získala dva tituly mistra světa v rallye v kategorii konstruktérů a čtyři mistrovské tituly v hodnocení jezdců.

Všechny tři zmíněné generace byly i nadále k dispozici ve třech karosářských variantách. Místo zadního pohonu měla ovšem Celica od roku 1985 pohon předních kol, o něco později následoval pro špičkové verze GT-Four pohon všech kol.

Zatím poslední, sedmá generace vozů Celica usilovala o zákazníky od července 1999 do dubna 2006, a to pouze jako třídveřový liftback s výrazně klínovitým tvarem. Toyota vůz výrazně zmenšila, odlehčila a vsadila výhradně na atmosféricky plněné motory 1,8 litru.

Žel zájem o tyto vozy zdaleka nedosahoval úrovně předchůdců, a tak Toyota vyřadila Celicu na dlouhé roky z nabídky. Toyota se však vrátí ke sportovnímu kupé na přelomu letošního a příštího roku s novinkou na základě konceptu FT-86 s motorem boxer a pohonem zadních kol.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  


 

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 112 219 km
Cena: 202 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků