Toyota Camry staví na úspěchu předchůdce

Závěr letošního roku se tak trochu odehrává ve znamení drahých luxusních aut. Po BMW řady 7, off-roadech Jeep Cherokee či Hyundai Terracan, nabídku na českém trhu od prosince rozšiřuje i nová generace Toyoty Camry.
Toyota Camry staví na úspěchu předchůdce
V pořadí již pátá generace vozu, která si svou evropskou premiéru odbyla na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, staví na úspěších předešlých modelů. Od roku 1980 se Camry vyrobilo více než sedm miliónů kusů a ročně se ho prodává okolo 600 tisíc, i když dvě třetiny z tohoto počtu připadá na americký trh. V České a Slovenské republice se reprezentativní limuzína nabízí od roku 1994 a v uplynulých sedmi letech se pro ni rozhodlo 595 zákazníků. Plány Toyoty na příští rok jsou smělé: chce prodat zhruba 150 těchto modelů. Přispět by k tomu měla i zvolená cena, která začíná na podobné úrovni jako dosavadní generace – od 959 900 korun.

Laťka pro konkurenci

Podle Toyoty nastavuje nová generace Camry zcela novou laťku v segmentu vyšší střední třídy. Zjednodušeně řečeno, představuje Klepněte pro větší obrázek veškerý komfort i prestiž sedanu užívaného zejména pro reprezentativní účely. Svým uživatelům nabízí plnohodnotnou radost z jízdy, která je dána nejen jízdními vlastnostmi, ale i vysokou mírou bezpečnosti a spolehlivosti provozu.

Jednou z výhod pro ty, kteří se pro Camry rozhodnou, bude nyní i celková prostornost vozidla. Překonstruovaný podvozek umožnil zvětšení rozvoru náprav o 50 mm (2720 mm), zatímco délka nové Toyoty se zvětšila o pouhých 15 milimetrů (4815 mm). Celková Klepněte pro větší obrázekvýška je nyní o sedm centimetrů vyšší (1500 mm). To všechno umožnilo zvětšení vnitřního prostoru o takřka sedm procent ve srovnání s předchůdcem (1870x1515x1225 mm). Ve své třídě pak Camry nabízí největší prostor na předních sedadlech pro hlavu a nohy. Impozantní zavazadlový prostor má objem 587 litrů.

Výbava jak se patří

Ovlivnit zájem zákazníků by měla pomoci celá řada moderních technologií, které budou u Camry standardem – například Klepněte pro větší obrázekautomatických ovládáním světlometů, děšťovým senzorem stíračů, plně automatickým řízením klimatizace a navigačním systémem na bázi DVD.

Samozřejmostí je bohatá výbava, v níž konkrétně na českém trhu nechybějí přední a boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, dále palubní počítač, přehrávač CD s autorádiem a šesti reproduktory, elektrické otevírání bočních oken, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická anténa, imobilizér, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější Klepněte pro větší obrázekzpětná zrcátka, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a už zmíněná automatická klimatizace a děšťový senzor. Patří sem i nastavitelný volant, trochu překvapivě je to možné pouze výškově.

V dražších modelech pak ve standardu nechybějí hliníková kola, protiprokluzový systém, hlavové airbagy pro přední i zadní sedadla, interiér v kůži, vyhřívání předních sedaček, tempomat či samostmívací vnitřní zrcátko. Opět trochu překvapivě nejsou ani za příplatek v nabídce Camry xenonová světla. Za metalízu se připlácí 15 tisíc korun.

Hladká jízda

U zákazníků aut vyšší střední třídy hodně rozhoduje i nabídka motorů. U Toyoty Camry si lze vybrat ze dvou vysoce výkonných benzinových motorů, jež byly konstruovány, aby doplnily a znásobily dynamické kvality vozu. Motor s objemem 2,4 litru (112 kW) využívá technologie VVT-i, jež dopomáhá ke zvýšení točivého momentu (218 N.m při 3800 až 4200 min-1) a k optimalizaci spotřeby paliva (průměrně 8,6 l/100 km). V nabídce je motor s manuální pětistupňovou nebo samočinnou čtyřstupňovou převodovkou. Podle toho se maximální hodnoty rychlosti pohybují na úrovni 210 a 200 km/h (manuální a automatická převodovka), zrychlení z místa na 100 km/h pak za 9,4 nebo 10,5 sekundy. Ne nezajímavý je i další “sprintérský” údaj: prvních čtyři sta metrů Camry s tímto motorem zvládne za 16,5, resp. 17,2 sekundy. Motor V6 o objemu 3,0 litru nabízí v kombinaci s automatickou převodovkou optimální výkon (137 kW) a vynikající plynulou akceleraci. Maximální točivý moment má hodnotu 273 N.m při 4300 otáčkách za minutu. V nejvyšší rychlosti ukazuje ručička třílitru 225 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne už za 9,1 sekundy.

Ceny a zákazníci

Celkem tři nabízené modely se budou prodávat od 959 900 Kč. To platí pro model 2,4 VVT-i s manuální převodovkou a základní výbavou (viz výše). Základní cena Camry se stejným motorem, ale s automatickou převodovkou (a některými doplňky navíc) je 1 169 900 korun, vrcholný třílitr pak zákazníky přijde na 1 299 900 Kč. Toyota počítá, že největší zájem bude o prostřední model (50 %), třílitru chce prodat 30 procentům a základní typ 20 procentům zákazníků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků