Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Japonská automobilka oficiálně potvrdila, že výroba modelu C-HR bude probíhat v závodě v turecké provincii Sakarya. Právě zde vznikají modely Verso a Corolla.
Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Pokud prahnete po kompaktním crossoveru a Nissan Juke pro vás není tím pravým, za pár týdnů budete mít možnost sáhnout po zajímavé alternativě. Na trh totiž dorazí nová Toyota C-HR, jejíž výroba bude probíhat po boku modelů Verso a Corolla v turecké provincii Sakarya.

Ve snaze vyhovět globální poptávce po tomto voze se největší světová automobilka rozhodla investovat do vývoje fungujícího závodu dalších 350 milionů euro (téměř 9,5 miliardy korun). Rozšíření továrny navíc nabídne dva tisíce nových pracovních míst. Roční objem vyrobených automobilů se má zvýšit na 280 000 vyprodukovaných jednotek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota místo výroby oznámila krátce před oficiální premiérou americké specifikace vozu, které se dočkáme na autosalonu v Los Angeles

Kromě změn v oblasti designu nabídne model C-HR také plně hybridní hnací ústrojí. Ekologicky šetrná verze bude alternativou pro klasické pohonné jednotky a nabídne hardware, který bude do Turecka dovážen z továrny ve Velké Británii. Základ tvoří 1,8litrový benzínový motor s výkonem 90 kW, točivým momentem 142 Nm a pohonem předních kol.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Alternativou bude 1,2litrová jednotka vypůjčena z modelu Auris, která nabídne výkon 85 kW a točivý moment 185 Nm. Ta může spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, ale také automatem. Na vybraných trzích se pak objeví i dvoulitrová zážehová jednotka s automatem a 107 kW.

Výroba v turecké továrně není vhodná jen kvůli evropskému trhu, logický krok to je i pro budoucí export do Spojených států, Kanady či Jižní Afriky. Americká specifikace automobilu bude oficiálně odhalena příští týden na autosalonu v Los Angeles, do prodeje se dostane na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků