Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Japonská automobilka oficiálně potvrdila, že výroba modelu C-HR bude probíhat v závodě v turecké provincii Sakarya. Právě zde vznikají modely Verso a Corolla.
Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Pokud prahnete po kompaktním crossoveru a Nissan Juke pro vás není tím pravým, za pár týdnů budete mít možnost sáhnout po zajímavé alternativě. Na trh totiž dorazí nová Toyota C-HR, jejíž výroba bude probíhat po boku modelů Verso a Corolla v turecké provincii Sakarya.

Ve snaze vyhovět globální poptávce po tomto voze se největší světová automobilka rozhodla investovat do vývoje fungujícího závodu dalších 350 milionů euro (téměř 9,5 miliardy korun). Rozšíření továrny navíc nabídne dva tisíce nových pracovních míst. Roční objem vyrobených automobilů se má zvýšit na 280 000 vyprodukovaných jednotek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota místo výroby oznámila krátce před oficiální premiérou americké specifikace vozu, které se dočkáme na autosalonu v Los Angeles

Kromě změn v oblasti designu nabídne model C-HR také plně hybridní hnací ústrojí. Ekologicky šetrná verze bude alternativou pro klasické pohonné jednotky a nabídne hardware, který bude do Turecka dovážen z továrny ve Velké Británii. Základ tvoří 1,8litrový benzínový motor s výkonem 90 kW, točivým momentem 142 Nm a pohonem předních kol.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Alternativou bude 1,2litrová jednotka vypůjčena z modelu Auris, která nabídne výkon 85 kW a točivý moment 185 Nm. Ta může spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, ale také automatem. Na vybraných trzích se pak objeví i dvoulitrová zážehová jednotka s automatem a 107 kW.

Výroba v turecké továrně není vhodná jen kvůli evropskému trhu, logický krok to je i pro budoucí export do Spojených států, Kanady či Jižní Afriky. Americká specifikace automobilu bude oficiálně odhalena příští týden na autosalonu v Los Angeles, do prodeje se dostane na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků