Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Japonská automobilka oficiálně potvrdila, že výroba modelu C-HR bude probíhat v závodě v turecké provincii Sakarya. Právě zde vznikají modely Verso a Corolla.
Toyota C-HR se bude po boku Versa a Corolly také vyrábět v Turecku

Pokud prahnete po kompaktním crossoveru a Nissan Juke pro vás není tím pravým, za pár týdnů budete mít možnost sáhnout po zajímavé alternativě. Na trh totiž dorazí nová Toyota C-HR, jejíž výroba bude probíhat po boku modelů Verso a Corolla v turecké provincii Sakarya.

Ve snaze vyhovět globální poptávce po tomto voze se největší světová automobilka rozhodla investovat do vývoje fungujícího závodu dalších 350 milionů euro (téměř 9,5 miliardy korun). Rozšíření továrny navíc nabídne dva tisíce nových pracovních míst. Roční objem vyrobených automobilů se má zvýšit na 280 000 vyprodukovaných jednotek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota místo výroby oznámila krátce před oficiální premiérou americké specifikace vozu, které se dočkáme na autosalonu v Los Angeles

Kromě změn v oblasti designu nabídne model C-HR také plně hybridní hnací ústrojí. Ekologicky šetrná verze bude alternativou pro klasické pohonné jednotky a nabídne hardware, který bude do Turecka dovážen z továrny ve Velké Británii. Základ tvoří 1,8litrový benzínový motor s výkonem 90 kW, točivým momentem 142 Nm a pohonem předních kol.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Alternativou bude 1,2litrová jednotka vypůjčena z modelu Auris, která nabídne výkon 85 kW a točivý moment 185 Nm. Ta může spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou, ale také automatem. Na vybraných trzích se pak objeví i dvoulitrová zážehová jednotka s automatem a 107 kW.

Výroba v turecké továrně není vhodná jen kvůli evropskému trhu, logický krok to je i pro budoucí export do Spojených států, Kanady či Jižní Afriky. Americká specifikace automobilu bude oficiálně odhalena příští týden na autosalonu v Los Angeles, do prodeje se dostane na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2002
Stav: 91 890 km
Cena: 56 000 Kč
Toyota Verso 2
Rok výroby: 2013
Stav: 42 507 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2011
Stav: 89 641 km
Cena: 136 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 28 458 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2010
Stav: 40 277 km
Cena: 680 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 87 000 km
Cena: 131 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků