Proslulé jméno, ale zcela jiný design, platforma i pohon – seznamte se s třetím elektromobilem Toyoty.
Po bZ4X a novém Urban Cruiseru představuje japonská automobilka svůj třetí bateriový model, který z hlediska velikosti zapadá přímo mezi ně. Novinka stojí na platformě e-TNGA, tedy specifické bateriové konstrukci, kterou využívají bZ4X a sedan pro čínský trh bZ3. Z toho vyplývá, proč se po stránce designu i rozměrů tolik liší od „klasického“ C-HR druhé generace AX20 na platformě TNGA-C. Na délku má 4520 mm (plug-in/hybridní jmenovec měří 4360 mm) a stojí na rozvoru 2750 mm, zavazadlový prostor pojme 416 litrů. Exteriér se lehce se svažující střechou slibuje dostatek místa uvnitř a také dobrou aerodynamiku.
Vůz bude nabízen s dvěma kapacitami baterie – 57,7 kWh u modelu s pohonem předních kol, větší 77kWh akumulátor je možné kombinovat s pohonem předních nebo všech kol. Předokolka s menší baterií disponuje výkonem 123 kW, u větší baterie dostanete 165 kW. S pohonem 4x4 pak C-HR+ posílá na kola dokonce 252 kW a zrychlí na 100 km/h za 5,2 sekundy. Maximální dojezd – zřejmě u předokolky s větší baterií – by měl být 600 kilometrů, nabíjení je možné až 150 kW. V základu má novinka 11kW palubní nabíječku, na přání bude k dispozici 22kW.
Z hlediska výbavy nabídne elektrická C-HR jako standardní výbavu 14palcový displej infotainmentu a navigaci, která umí plánovat zastávky na dobíjení. Bezpečnost zajistí balíček asistenčních systémů Toyota Safety Sense se sledováním slepých úhlů, automatickým brzděním, adaptivními dálkovými světlomety a dalšími prvky, ve vyšších výbavách se majitelé mohou těšit na panoramatické parkovací kamery nebo automatické parkování. U baterie Toyota garantuje kapacitu nejméně 70 procent po deseti letech, servisní plán počítá s jejími každoročními kontrolami až do stáří 10 let nebo (poněkud vtipně) milionu najetých kilometrů. C-HR+ vstoupí na vybrané evropské trhy již koncem letošního roku, všude na starém kontinentu pak bude k dispozici v roce 2026. Ceny zatím Toyota neoznámila.