Evropská divize Toyoty představuje v rámci nadcházející modernizace elektrické řady bZ4X nový derivát tohoto SUV. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Evropská divize Toyoty představuje v rámci nadcházející modernizace elektrické řady bZ4X nový derivát tohoto SUV. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Verze s označením Touring přijíždí nejen jako dobrodružněji specifikovaný elektromobil s robustnějším bodykitem a vyšším podvozkem, ale také s větším zavazadlovým prostorem. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Verze s označením Touring přijíždí nejen jako dobrodružněji specifikovaný elektromobil s robustnějším bodykitem a vyšším podvozkem, ale také s větším zavazadlovým prostorem. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

A kromě toho uvádí technické novinky, které můžeme čekat i ve standardní kompaktnější karoserii bZ4X. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

A kromě toho uvádí technické novinky, které můžeme čekat i ve standardní kompaktnější karoserii bZ4X. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Z očividných novinek lze tedy zmínit vyšší světlou výšku o 20 mm a prodlouženou karoserii, která dostává Touring na celkových 4830 mm délky (+140 mm). | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Z očividných novinek lze tedy zmínit vyšší světlou výšku o 20 mm a prodlouženou karoserii, která dostává Touring na celkových 4830 mm délky (+140 mm). | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Díky tomu se povedlo zvýšit objem kufru o více než třetinu (+148 litrů) na celkem 600 litrů. Jinak zde nechybí dvojitá podlaha zavazadelníku a zadní sedačky sklopitelné v poměru 40:60. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Díky tomu se povedlo zvýšit objem kufru o více než třetinu (+148 litrů) na celkem 600 litrů. Jinak zde nechybí dvojitá podlaha zavazadelníku a zadní sedačky sklopitelné v poměru 40:60. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Při pohledu na boční profil vozu nakonec připomíná bZ4X Touring spíše zvýšené kombi, což považuje za přednost i sama Toyota. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Při pohledu na boční profil vozu nakonec připomíná bZ4X Touring spíše zvýšené kombi, což považuje za přednost i sama Toyota. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Model bude i v této iteraci dostupný s pohonem předních kol (s elektromotorem o výkonu 165 kW/224 k) nebo jako čtyřkolka (dva elektromotory pro systémových 280 kW/380 k). | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Model bude i v této iteraci dostupný s pohonem předních kol (s elektromotorem o výkonu 165 kW/224 k) nebo jako čtyřkolka (dva elektromotory pro systémových 280 kW/380 k). | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Obě verze Toyota kombinuje s novou větší baterií o kapacitě 74,7 kWh, která má zajistit předběžný dojezd až 560 kilometrů. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Obě verze Toyota kombinuje s novou větší baterií o kapacitě 74,7 kWh, která má zajistit předběžný dojezd až 560 kilometrů. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Palubní nabíječka zvládne nabíjet výkonem 11 kW, příplatkově až 22 kW, kdežto u veřejných DC rychlonabíječek bude maximem 150 kW. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Palubní nabíječka zvládne nabíjet výkonem 11 kW, příplatkově až 22 kW, kdežto u veřejných DC rychlonabíječek bude maximem 150 kW. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Baterie má rovněž nový systém vodního chlazení a podporuje funkce manuálního či automatického předehřevu. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Baterie má rovněž nový systém vodního chlazení a podporuje funkce manuálního či automatického předehřevu. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Konfigurace modelu s pohonem všech kol pak využije jízdních režimů XMode a systému Grip Control pro dostatečnou trakci na nezpevněném povrchu vozovky. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Konfigurace modelu s pohonem všech kol pak využije jízdních režimů XMode a systému Grip Control pro dostatečnou trakci na nezpevněném povrchu vozovky. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

A nakonec zmiňuje Toyota i slušnou tažnou sílu, Touring totiž zvládne přívěsy do hmotnosti až 1500 kg (standardní bZ4X dosud jen 750 kg). | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

A nakonec zmiňuje Toyota i slušnou tažnou sílu, Touring totiž zvládne přívěsy do hmotnosti až 1500 kg (standardní bZ4X dosud jen 750 kg). | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Nová maska a design osvětlení vpředu i vzadu se u řady bZ4X představují v rámci modernizace... | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Nová maska a design osvětlení vpředu i vzadu se u řady bZ4X představují v rámci modernizace... | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

...verze Touring to však dále koření standardními střešními ližinami s nosností 70 kg, dodatečným „oplastováním“ nárazníků a prahů a černě lakovanými koly. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

...verze Touring to však dále koření standardními střešními ližinami s nosností 70 kg, dodatečným „oplastováním“ nárazníků a prahů a černě lakovanými koly. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Uvnitř uvádí Toyota novou středovou konzoli s duem nabíjecích podložek pro telefony nebo přepracovanou 14palcovou obrazovku infotainmentu. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Uvnitř uvádí Toyota novou středovou konzoli s duem nabíjecích podložek pro telefony nebo přepracovanou 14palcovou obrazovku infotainmentu. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Další podrobnosti o bZ4X Touring a nepochybně i modernizaci standardního modelu odhalí značka před uvedením na trh. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Další podrobnosti o bZ4X Touring a nepochybně i modernizaci standardního modelu odhalí značka před uvedením na trh. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Konkrétně pro verzi Touring zmiňuje start prodejů v Evropě na jaře 2026. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

Konkrétně pro verzi Touring zmiňuje start prodejů v Evropě na jaře 2026. | Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Touring | Zdroj: Toyota

Verze s označením Touring přijíždí nejen jako dobrodružněji specifikovaný elektromobil s robustnějším bodykitem a vyšším podvozkem, ale také s větším zavazadlovým prostorem. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota
A kromě toho uvádí technické novinky, které můžeme čekat i ve standardní kompaktnější karoserii bZ4X. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota
Z očividných novinek lze tedy zmínit vyšší světlou výšku o 20 mm a prodlouženou karoserii, která dostává Touring na celkových 4830 mm délky (+140 mm). | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota
Díky tomu se povedlo zvýšit objem kufru o více než třetinu (+148 litrů) na celkem 600 litrů. Jinak zde nechybí dvojitá podlaha zavazadelníku a zadní sedačky sklopitelné v poměru 40:60. | Toyota bZ4X Touring Zdroj: Toyota
23
Fotogalerie

Toyota bZ4X se proměnila v robustní kombi. Nový Touring má kufr o objemu 600 litrů

Modelovou řadu svého elektrického SUV neobohacuje Toyota jen o tradiční hrstku plastů, překvapivě uvádí zcela novou karosářskou verzi.

Evropská divize Toyoty představuje v rámci nadcházející modernizace elektrické řady bZ4X nový derivát tohoto SUV. Verze s označením Touring přijíždí nejen jako dobrodružněji specifikovaný elektromobil s robustnějším bodykitem a vyšším podvozkem, ale také s větším zavazadlovým prostorem. A kromě toho uvádí technické novinky, které můžeme čekat i ve standardní kompaktnější karoserii bZ4X.

Z očividných novinek lze tedy zmínit vyšší světlou výšku o 20 mm a prodlouženou karoserii, která Touring dostává na celkových 4830 mm délky (+140 mm). Díky tomu se povedlo zvýšit objem kufru o více než třetinu (+148 litrů) na celkem 600 litrů. Jinak zde nechybí dvojitá podlaha zavazadelníku a zadní sedačky sklopitelné v poměru 40:60. Při pohledu na boční profil vozu nakonec připomíná bZ4X Touring spíše zvýšené kombi, což považuje za přednost i sama Toyota.

Model bude i v této iteraci dostupný s pohonem předních kol (s elektromotorem o výkonu 165 kW/224 k) nebo jako čtyřkolka (dva elektromotory pro systémových 280 kW/380 k). Obě verze Toyota kombinuje s novou větší baterií o kapacitě 74,7 kWh, která má zajistit předběžný dojezd až 560 kilometrů. Palubní nabíječka zvládne nabíjet výkonem 11 kW, příplatkově až 22 kW, kdežto u veřejných DC rychlonabíječek bude maximem 150 kW.

Baterie má rovněž nový systém vodního chlazení a podporuje funkce manuálního či automatického předehřevu. Konfigurace modelu s pohonem všech kol pak využije jízdních režimů XMode a systému Grip Control pro dostatečnou trakci na nezpevněném povrchu vozovky. A nakonec zmiňuje Toyota i slušnou tažnou sílu, Touring totiž zvládne přívěsy do hmotnosti až 1500 kg (standardní bZ4X dosud jen 750 kg).

Nová maska a design osvětlení vpředu i vzadu se u řady bZ4X představují v rámci modernizace, verze Touring to však dále koření standardními střešními ližinami s nosností 70 kg, dodatečným „oplastováním“ nárazníků a prahů a černě lakovanými koly. Uvnitř uvádí Toyota novou středovou konzoli s duem nabíjecích podložek pro telefony nebo přepracovanou 14palcovou obrazovku infotainmentu.

Další podrobnosti o bZ4X Touring a nepochybně i modernizaci standardního modelu odhalí značka před uvedením na trh. Konkrétně pro verzi Touring zmiňuje start prodejů v Evropě na jaře 2026.

Zdroj: Toyota | Zdroj videa: Toyota

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud