Po řadě upoutávek již Toyota odhaluje své první masově vyráběné elektrické SUV. Od  původního konceptu bZ4X  si novinka ponechává své označení i minimum změn v oblasti designu s výrazně prolisovanou karoserií. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Po řadě upoutávek již Toyota odhaluje své první masově vyráběné elektrické SUV. Od původního konceptu bZ4X si novinka ponechává své označení i minimum změn v oblasti designu s výrazně prolisovanou karoserií. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Jak už víme, bZ4X je v rámci sdíleného vývoje technických sourozencem  očekávaného Subaru Solterra . Základem je nová platforma e-TNGA vyvíjená oběma značkami pro své elektromobily. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Jak už víme, bZ4X je v rámci sdíleného vývoje technických sourozencem očekávaného Subaru Solterra. Základem je nová platforma e-TNGA vyvíjená oběma značkami pro své elektromobily. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Pro srovnání velikostí, bZ4X je o 85 mm nižší než RAV4, má o 160 mm delší rozvor a zároveň nabízí kratší převisy karoserie. Přesné hodnoty rozměrů elektrického SUV však Toyota teprve upřesní. Objem kufru už nicméně známe, standardně 452 litrů. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Pro srovnání velikostí, bZ4X je o 85 mm nižší než RAV4, má o 160 mm delší rozvor a zároveň nabízí kratší převisy karoserie. Přesné hodnoty rozměrů elektrického SUV však Toyota teprve upřesní. Objem kufru už nicméně známe, standardně 452 litrů. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Armáda asistentů je pak v novém elektromobilu samozřejmostí se zabudováním třetí generace souboru bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Armáda asistentů je pak v novém elektromobilu samozřejmostí se zabudováním třetí generace souboru bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

SUV bZ4X je dále první produkční Toyotou, která bude moci být vybavena plně elektronickým řízením (steer-by-wire). Systém bez jakéhokoliv mechanického spojení volantu s koly dorazí do nabídky na evropském trhu později. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

SUV bZ4X je dále první produkční Toyotou, která bude moci být vybavena plně elektronickým řízením (steer-by-wire). Systém bez jakéhokoliv mechanického spojení volantu s koly dorazí do nabídky na evropském trhu později. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant  nejnovější Tesly Model S ). | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant nejnovější Tesly Model S). | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Toyota uvádí, že díky systému steer-by-wire a tedy i proměnné charakteristice řízení nebude muset řidič přehmatávat volant (plného rejdu kol dosáhne natočením o 150 stupňů). | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Toyota uvádí, že díky systému steer-by-wire a tedy i proměnné charakteristice řízení nebude muset řidič přehmatávat volant (plného rejdu kol dosáhne natočením o 150 stupňů). | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Elektrické SUV nabídne Toyota ve dvou specifikacích – s pohonem předních kol s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 265 N.m... | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Elektrické SUV nabídne Toyota ve dvou specifikacích – s pohonem předních kol s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 265 N.m... | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

...nebo jako čtyřkolku se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 160 kW (217,5 k) a točivém momentu 336 N.m. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

...nebo jako čtyřkolku se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 160 kW (217,5 k) a točivém momentu 336 N.m. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Silnější verze má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Oficiálních hodnot se nicméně dočkáme až po homologaci. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Silnější verze má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Oficiálních hodnot se nicméně dočkáme až po homologaci. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

S baterií o kapacitě 71,4 kWh zmiňuje Toyota dojezd přes 450 km (WLTP) a rovněž se zaručuje k dlouhé životnosti baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

S baterií o kapacitě 71,4 kWh zmiňuje Toyota dojezd přes 450 km (WLTP) a rovněž se zaručuje k dlouhé životnosti baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

U rychlonabíječky (CCS2) s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut. Dojezd SUV bude moci prodloužit i příplatkový solární panel na střeše. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

U rychlonabíječky (CCS2) s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut. Dojezd SUV bude moci prodloužit i příplatkový solární panel na střeše. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Současné odhalení Toyoty bZ4X je prozatím světovou premiérou, na detailní prezentaci evropské specifikace modelu si počkáme až do 2. prosince. Těsně před tím automobilka spustí i on-line rezervace modelu pro první zájemce. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

Současné odhalení Toyoty bZ4X je prozatím světovou premiérou, na detailní prezentaci evropské specifikace modelu si počkáme až do 2. prosince. Těsně před tím automobilka spustí i on-line rezervace modelu pro první zájemce. | Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X Zdroj: Toyota

| Toyota bZ4X | Zdroj: Toyota

Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
Jak už víme, bZ4X je v rámci sdíleného vývoje technických sourozencem  očekávaného Subaru Solterra . Základem je nová platforma e-TNGA vyvíjená oběma značkami pro své elektromobily. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
Pro srovnání velikostí, bZ4X je o 85 mm nižší než RAV4, má o 160 mm delší rozvor a zároveň nabízí kratší převisy karoserie. Přesné hodnoty rozměrů elektrického SUV však Toyota teprve upřesní. Objem kufru už nicméně známe, standardně 452 litrů. | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). | Toyota bZ4X Zdroj: Toyota
21
Fotogalerie

Toyota bZ4X oficiálně: Elektrické SUV může mít volant jako Tesla, ujede 450 km

SUV na baterky drží pro japonskou značku několik prvenství. Především rozjíždí novou řadu plně elektrických modelů.

Po řadě upoutávek již Toyota odhaluje své první masově vyráběné elektrické SUV. Od původního konceptu bZ4X si novinka ponechává své označení i minimum změn v oblasti designu s výrazně prolisovanou karoserií. Model je taky prvním zástupcem nové řady bZ (beyond Zero), pod kterou bude Toyota uvádět i další nadcházející elektromobily.

Jak už víme, bZ4X je v rámci sdíleného vývoje technických sourozencem očekávaného Subaru Solterra. Základem je nová platforma e-TNGA vyvíjená oběma značkami pro své elektromobily. Pro srovnání velikostí, bZ4X je o 85 mm nižší než RAV4, má o 160 mm delší rozvor a zároveň nabízí kratší převisy karoserie. Přesné hodnoty rozměrů elektrického SUV však Toyota teprve upřesní. Objem kufru už nicméně známe, standardně 452 litrů.

Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air). Armáda asistentů je pak v novém elektromobilu samozřejmostí se zabudováním třetí generace souboru bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense.

SUV bZ4X je dále první produkční Toyotou, která bude moci být vybavena plně elektronickým řízením (steer-by-wire). Systém bez jakéhokoliv mechanického spojení volantu s koly dorazí do nabídky na evropském trhu později. S jeho použitím bude model vybaven i volantem ve tvaru kniplu (připomínající volant nejnovější Tesly Model S). Toyota uvádí, že díky systému steer-by-wire a tedy i proměnné charakteristice řízení nebude muset řidič přehmatávat volant (plného rejdu kol dosáhne natočením o 150 stupňů).

Elektrické SUV nabídne Toyota ve dvou specifikacích – s pohonem předních kol s elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 265 N.m nebo jako čtyřkolku se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 160 kW (217,5 k) a točivém momentu 336 N.m. Silnější verze má zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Oficiálních hodnot se nicméně dočkáme až po homologaci.

S baterií o kapacitě 71,4 kWh zmiňuje Toyota dojezd přes 450 km (WLTP) a rovněž se zaručuje k dlouhé životnosti baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. U rychlonabíječky (CCS2) s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut. Dojezd SUV bude moci prodloužit i příplatkový solární panel na střeše.

Současné odhalení Toyoty bZ4X je prozatím světovou premiérou, na detailní prezentaci evropské specifikace modelu si počkáme až do 2. prosince. Těsně před tím automobilka spustí i on-line rezervace modelu pro první zájemce.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud