Australský srovnávač Compare the Market zveřejnil žebříček nejvyhledávanějších značek ve 154 zemích. Prvnímu místu patří téměř třetinový podíl.
Ať už se rozhodujete o koupi nového vozu nebo si jen udržujete přehled, pravděpodobně zamíříte na Google, celosvětově nejoblíbenější vyhledávač. Hned vidíte, jaké automobilky jsou nejúspěšnější a jakých technických pokroků dosáhly. Snadno si také najdete žebříček těch nejoblíbenějších.
Nejvíce vyhledávanou značkou byla v roce 2021 Toyota a to ve 47 ze 154 srovnávaných zemích. Tím si vysloužila podíl celých 31 %. Na druhém místě je BMW s prvenstvím ve 29 zemích a Mercedes-Benz se 23 uzavírá trojici vítězů. Mimochodem, z mapy lze snadno vyčíst, že BMW dominuje podstatné části evropských zemí včetně České republiky a Slovenska.
Zmíněné značky spolu soupeří o posty nejvyšší už čtyři roky, zejména Toyota a BMW. Například BMW drželo v roce 2019 první místo ve 118 zemích. Do žebříčku se letos poprvé zapojila i Tesla a šlo o nejvyhledávanější značku v Hongkongu, Izraeli, Macau, Singapuru a Číně. Druhé, nebo třetí místo obsadila v Rakousku, na Bahamách, v Botswaně, Kongu, Kinshase, Chorvatsku, Finsku, Guineji, Islandu, Kuvajtu, Madagaskaru, Maltě, Norsku, Palestině, Rwandě, Jižní Africe, Jižní Koreji, Sýrii, Spojených státech a Jemenu.
Zatímco pořadí ostatních značek se v jednotlivých letech mění, meziročně si hodně polepšilo Audi, Hyundai a Suzuki. Mazda a Rolls-Royce se od roku 2018 objevily na první příčce vyhledávání alespoň v jedné zemi. Prvenství ani v jedné ze zemí naopak nedosáhly značky Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo.