vysledky predaja hybridnych aut v cechach a na slovensku su absolutne tragicke aj kvoli urovni predaja. Som sa zaujimal o Prius u 2 predajcov a bola to cista tragedia. Prekvapila ma aj uboha uroven v C kupime v Rakusku al Nemecku ak sa motáci na Slovensku a v Cechach nerozhybu.
sucks, to nejak odseklo; spravna verzia>Prekvapila ma aj uboha uroven v CK Brno kde Prius nemaju k dispozicii a chlapik si zobral moje cislo pre dohodnutie osobneho terminu a za 3 mesiaca ziadny kontakt. Predajca v Trnave o Priuse nevedel vobec nic, dokonca je v presvedceni ze ziadny predajca na slovensku nema prius k dispozicii (obidve generacie boli v Ziline isty cas). Iste je ze buduce auto bude hybrid, asi Prius. Kupime v Rakusku al Nemecku ak sa motáci na Slovensku a v Cechach nerozhybu.
to si nic nerob z toho, uroven toyoty v sr je zalostna.ak chces viac info a konktakt na nove toyoty a lexusy z vonka za rozumny peniaz, chod na www.toyotateam.sk
Tato cesta je jen dočasně a velmi krátkodobě správná. Hybridní auta totiž ve skutečnosti produkují více emisí než je zdrávo - souvislost kombinace b.motor x baterie, oleje, CO,NO, váha .... Tento pohon nemá dlouhé budoucnosti , budoucnost je lehký elektromobil na krátké vzdálenosti a vodíkový pohon.Ten je již opravdu ekologický. Hybrid byl a bude jen hybrid , ovšem s nonšalantní reklamou. Celkově to však s jeho ekologií není vůbec slavné.....
Vodíkový pohon je ekologický, ale výroba vodíku už ne ;-) Alespoň zatím, protože k výrobě vodíku potřebuješ velké množství elektrické energie, která se převážně získává z uhelných elektráren, ktrých je nejvíc a ty taky produkují nejvíc CO2 v ovzduší. Třeba taková elektrárna v Prunéřově vyprodukuje za rok víc CO2 a dalších spalin než všechna auta (včetně 120tek, Avií atd.) v ČR dohromady za rok ! A to je jen jedna elektrárna.
Cas uz to ukazal. Jenom nekterym dele trva, nez ukazane pochopi.
Jo, jo, Honda to potvrzuje, že tudy vede cesta :-D
Hybrid je podla mna dobra cesta, ale nie kombinacia elektromotor a benzinovy motor! Priemerna spotreba takejto kombinacie je rovna spotrebe dieseloveho motoru, co je o nicom. Zda sa, ze to konecne dochadza aj ludom v Toyote (ktorej inac velmi fandim). Ja osobne by som zacal kombinaciou s dieselovymi motormi - Toyota dnes robi skvele diesle - a pridaval by som spomenute LPG a CNG. K tomu este umiestnit baterie do podlahy, aby neuberali na uzitkovych vlastnostiach auta, ferovo zverejnit, kolko je zivotnost baterii a kolko bude stat ich vymena, ponuknut hybridny pohon v bezne predavanych modeloch (Yaris, Auris, Avensis, RAV4, ...) a nasadit rozumnu cenu.
Tak kombinace s dieselovými motory není zrovna ideální. Diesel, aby vůbec jel musí mít turbo, které se musí dochlazovat když tomu pořádně šlápneš, tudíž nemůžeš motor vypnout "hned" jako u benzínu bez turba. Diesel má spoustu dalších citlivých (potencionálne poruchových) částí (viz. třeba VW a váha vzduchu - dnes už spotřebka :-D ). Dále dieselu trvá podstatně delší dobu než se zahřeje na provozní teplotu, což se dá řešit přídavným ohřevem, který ti ubírá zbytečně energii, což má i vliv na komfort jízdy, protože než se diesel zahřeje, tak je hlučný (některé i po zahřátí :-D ) . Dále diesel trpí podstatně víc častými starty než benzín, což znamená menší životnost dieselu.
neviem, ale ty si naozaj myslis ze v tom japonsku su vsetko mentalne obmedzeni jedinci? Ze si nespocitali 1 + 1 aby im nevyslo ze momentalne najlepsia kombinacia je benzin + elektro? Urcite aj ty budes suhlasit ze moderny benzinovy motor ma daleko vyssiu zivotnost nez moderny naftovy, baterie nie su az tak drahe (upgadovane baterky s vyssou kapacitou od tretej strany z USA stoja cca 2000 USD, bol tu na autorevue.cz nedavno clanok)."Priemerna spotreba takejto kombinacie je rovna spotrebe dieseloveho motoru, co je o nicom. "A ty si myslis ze ide len o tu spotrebu??? Na to, ako dynamicky dokaze ten hybrid napr v RX400h zatocit s autom je ta spotreba uzasna, si len zober co ti zozere pri rychlej jazde taky v10 tdi alebo iny velky diesel od MB... A ako som uz pisal, emisie su uplne inde ako diesle..."K tomu este umiestnit baterie do podlahy, aby neuberali na uzitkovych vlastnostiach auta"A kde su podla teba teraz? v priehradke pred spolujazdcom?"ponuknut hybridny pohon v bezne predavanych modeloch (Yaris, Auris, Avensis, RAV4, ...)"V japonsku a USA uz bezna vec, naposledy do tejto rodiny pribudla Camry Hybrid. Avensis je len lokalny europsky model."a nasadit rozumnu cenu." Zial v tomto sa seredne mylis - ta cena je SPICKOVA a VELMI ROZUMNA, len nie v Europe ci v CR a SR!!!! V usa stoji Prius POLOVICU toho co u nas, v zapadnej europe je oproti ceskoslovensku lacnejsi o cca 10-20%!!!! Takze pudel bude zakopany inde...
Pokial viem, tak vo vseobecnosti prevlada nazor, ze dieselove motory maju vyssiu zivotnost ako benzinove. Tak to tvrdia mechanici a podla toho sa spravaju aj ludia pri kupe viac ojazdenych aut (cca. od 150tis km nahor). Diesel je dost uprednostnovany.Netvrdim, ze ide len o priemernu spotrebu, ale u hybridov je podla mna dost podstatna. Mala by predsa vyvazit vyssiu kupnu cenu a okrem toho s nou priamoumerne suvisia aj emisie. Mozno to neplati u aut ako spominany RX400h, tam sa na ekonomiku prevadzky prilis nehladi, ale u aut od strednej triedy nadol je ekonomicka stranka dost podstatna. Rychla jazda podla mna nie je dobry priklad, dialnica vychadza pre hybridy omnoho nevyhodnejsie ako pre diesle.Napr. u Hondy Civic Hybrid su baterie v kufri za operadlami zadnych sedadiel, operadla sa nedaju sklopit, objem kufra je cca. 300L, velmi neprakticke...V USA sa hybridy predavaju za rozumnu cenu, u nas sa Prius financne vobec nevyplati, je to jedine image. Ja som mal na mysli prave tie europske ceny, ten rozdiel medzi SK/CZ a zap. europou je daleko menej zarazajuci ako rozdiel medzi EU a USA. Cenovu politiku u hybridov v EU by niekto mohol vysvetlit, dost by ma to zaujimalo.
Dlouhá životnost dieselů platila u starých jednoduchých dieselů, u těch moderních to zatím neplatí. Navíc benzíny mají stejně dlouhou životnost nebo i delší, záleží spíše na objemu, třeba diesel 1.9 vydrží možná víc než 1.3ka benzín, ale ve srovnání s 2.0 benzínem už to není pravda. A jen malá připomínka, rekord v počtu najetých kilometrů drží benzínové Volvo 1.8 s najetými tuším 4 miliony km ! :-P
"Netvrdim, ze ide len o priemernu spotrebu, ale u hybridov je podla mna dost podstatna."to urcite, ale s hybridom je to rovnake ako s dizlom - v malom aute s malym dizlovym motorom je uspora tak mala, ze investicia do dizla sa neoplati. Podobne je to aj s hybridom.Cim vyssi vykon, tym vyssia uspora. Preto je RX400h s hybridom velmi usporny..Inak preco nie spojenie dizel+hybrid uz tu pisali, ale je tu este dalsi rozmer - nech sa kazdy snazi ako chce, dizel je predsa len stale hlucnejsi, vibruje a hlavne nedokaze podat plny vykon bez turbolagu. Vo vsetkych troch atributoch ho tromfne aj obycajny benzinovy motor.
Neboj se, Toyota pracuje intenzivně na dieselovém hybridu, k mání ke konci 2008. Asi to hodlají použít pro boj s evropskou dieselovou konkurencí. A to by byla pro VW a podobné těžká rána.
hybridny Auris by sa mi pacil....a kombinacia LPG/CNG+elektromotor by bola uplne idealna..uz len kde to do toho auta vtesnat...drzim palce!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.