Toyota bude v budoucnu pouze hybridní

15 komentářů

maro-01
26. června • 21:23

vysledky predaja hybridnych aut v cechach a na slovensku su absolutne tragicke aj kvoli urovni predaja. Som sa zaujimal o Prius u 2 predajcov a bola to cista tragedia. Prekvapila ma aj uboha uroven v C kupime v Rakusku al Nemecku ak sa motáci na Slovensku a v Cechach nerozhybu.

maro-01
26. června • 21:30

sucks, to nejak odseklo; spravna verzia>Prekvapila ma aj uboha uroven v CK Brno kde Prius nemaju k dispozicii a chlapik si zobral moje cislo pre dohodnutie osobneho terminu a za 3 mesiaca ziadny kontakt. Predajca v Trnave o Priuse nevedel vobec nic, dokonca je v presvedceni ze ziadny predajca na slovensku nema prius k dispozicii (obidve generacie boli v Ziline isty cas). Iste je ze buduce auto bude hybrid, asi Prius. Kupime v Rakusku al Nemecku ak sa motáci na Slovensku a v Cechach nerozhybu.

elvis
27. června • 1:03

to si nic nerob z toho, uroven toyoty v sr je zalostna.ak chces viac info a konktakt na nove toyoty a lexusy z vonka za rozumny peniaz, chod na www.toyotateam.sk

borek
26. června • 19:42

Tato cesta je jen dočasně a velmi krátkodobě správná. Hybridní auta totiž ve skutečnosti produkují více emisí než je zdrávo - souvislost kombinace b.motor x baterie, oleje, CO,NO, váha .... Tento pohon nemá dlouhé budoucnosti , budoucnost je lehký elektromobil na krátké vzdálenosti a vodíkový pohon.Ten je již opravdu ekologický. Hybrid byl a bude jen hybrid , ovšem s nonšalantní reklamou. Celkově to však s jeho ekologií není vůbec slavné.....

petr
27. června • 6:34

Vodíkový pohon je ekologický, ale výroba vodíku už ne ;-) Alespoň zatím, protože k výrobě vodíku potřebuješ velké množství elektrické energie, která se převážně získává z uhelných elektráren, ktrých je nejvíc a ty taky produkují nejvíc CO2 v ovzduší. Třeba taková elektrárna v Prunéřově vyprodukuje za rok víc CO2 a dalších spalin než všechna auta (včetně 120tek, Avií atd.) v ČR dohromady za rok ! A to je jen jedna elektrárna.

Mirda
26. června • 9:37

Cas uz to ukazal. Jenom nekterym dele trva, nez ukazane pochopi.

lunochod
26. června • 10:40

Jo, jo, Honda to potvrzuje, že tudy vede cesta :-D

Duri17
26. června • 8:26

Hybrid je podla mna dobra cesta, ale nie kombinacia elektromotor a benzinovy motor! Priemerna spotreba takejto kombinacie je rovna spotrebe dieseloveho motoru, co je o nicom. Zda sa, ze to konecne dochadza aj ludom v Toyote (ktorej inac velmi fandim). Ja osobne by som zacal kombinaciou s dieselovymi motormi - Toyota dnes robi skvele diesle - a pridaval by som spomenute LPG a CNG. K tomu este umiestnit baterie do podlahy, aby neuberali na uzitkovych vlastnostiach auta, ferovo zverejnit, kolko je zivotnost baterii a kolko bude stat ich vymena, ponuknut hybridny pohon v bezne predavanych modeloch (Yaris, Auris, Avensis, RAV4, ...) a nasadit rozumnu cenu.

petr
26. června • 12:51

Tak kombinace s dieselovými motory není zrovna ideální. Diesel, aby vůbec jel musí mít turbo, které se musí dochlazovat když tomu pořádně šlápneš, tudíž nemůžeš motor vypnout "hned" jako u benzínu bez turba. Diesel má spoustu dalších citlivých (potencionálne poruchových) částí (viz. třeba VW a váha vzduchu - dnes už spotřebka :-D ). Dále dieselu trvá podstatně delší dobu než se zahřeje na provozní teplotu, což se dá řešit přídavným ohřevem, který ti ubírá zbytečně energii, což má i vliv na komfort jízdy, protože než se diesel zahřeje, tak je hlučný (některé i po zahřátí :-D ) . Dále diesel trpí podstatně víc častými starty než benzín, což znamená menší životnost dieselu.

elvis
26. června • 10:09

neviem, ale ty si naozaj myslis ze v tom japonsku su vsetko mentalne obmedzeni jedinci? Ze si nespocitali 1 + 1 aby im nevyslo ze momentalne najlepsia kombinacia je benzin + elektro? Urcite aj ty budes suhlasit ze moderny benzinovy motor ma daleko vyssiu zivotnost nez moderny naftovy, baterie nie su az tak drahe (upgadovane baterky s vyssou kapacitou od tretej strany z USA stoja cca 2000 USD, bol tu na autorevue.cz nedavno clanok)."Priemerna spotreba takejto kombinacie je rovna spotrebe dieseloveho motoru, co je o nicom. "
A ty si myslis ze ide len o tu spotrebu??? Na to, ako dynamicky dokaze ten hybrid napr v RX400h zatocit s autom je ta spotreba uzasna, si len zober co ti zozere pri rychlej jazde taky v10 tdi alebo iny velky diesel od MB... A ako som uz pisal, emisie su uplne inde ako diesle..."K tomu este umiestnit baterie do podlahy, aby neuberali na uzitkovych vlastnostiach auta"
A kde su podla teba teraz? v priehradke pred spolujazdcom?"ponuknut hybridny pohon v bezne predavanych modeloch (Yaris, Auris, Avensis, RAV4, ...)"
V japonsku a USA uz bezna vec, naposledy do tejto rodiny pribudla Camry Hybrid. Avensis je len lokalny europsky model."a nasadit rozumnu cenu." Zial v tomto sa seredne mylis - ta cena je SPICKOVA a VELMI ROZUMNA, len nie v Europe ci v CR a SR!!!! V usa stoji Prius POLOVICU toho co u nas, v zapadnej europe je oproti ceskoslovensku lacnejsi o cca 10-20%!!!! Takze pudel bude zakopany inde...

Duri17
26. června • 13:19

Pokial viem, tak vo vseobecnosti prevlada nazor, ze dieselove motory maju vyssiu zivotnost ako benzinove. Tak to tvrdia mechanici a podla toho sa spravaju aj ludia pri kupe viac ojazdenych aut (cca. od 150tis km nahor). Diesel je dost uprednostnovany.Netvrdim, ze ide len o priemernu spotrebu, ale u hybridov je podla mna dost podstatna. Mala by predsa vyvazit vyssiu kupnu cenu a okrem toho s nou priamoumerne suvisia aj emisie. Mozno to neplati u aut ako spominany RX400h, tam sa na ekonomiku prevadzky prilis nehladi, ale u aut od strednej triedy nadol je ekonomicka stranka dost podstatna. Rychla jazda podla mna nie je dobry priklad, dialnica vychadza pre hybridy omnoho nevyhodnejsie ako pre diesle.Napr. u Hondy Civic Hybrid su baterie v kufri za operadlami zadnych sedadiel, operadla sa nedaju sklopit, objem kufra je cca. 300L, velmi neprakticke...V USA sa hybridy predavaju za rozumnu cenu, u nas sa Prius financne vobec nevyplati, je to jedine image. Ja som mal na mysli prave tie europske ceny, ten rozdiel medzi SK/CZ a zap. europou je daleko menej zarazajuci ako rozdiel medzi EU a USA. Cenovu politiku u hybridov v EU by niekto mohol vysvetlit, dost by ma to zaujimalo.

petr
27. června • 6:40

Dlouhá životnost dieselů platila u starých jednoduchých dieselů, u těch moderních to zatím neplatí. Navíc benzíny mají stejně dlouhou životnost nebo i delší, záleží spíše na objemu, třeba diesel 1.9 vydrží možná víc než 1.3ka benzín, ale ve srovnání s 2.0 benzínem už to není pravda. A jen malá připomínka, rekord v počtu najetých kilometrů drží benzínové Volvo 1.8 s najetými tuším 4 miliony km ! :-P

matuS
26. června • 19:29

"Netvrdim, ze ide len o priemernu spotrebu, ale u hybridov je podla mna dost podstatna."to urcite, ale s hybridom je to rovnake ako s dizlom - v malom aute s malym dizlovym motorom je uspora tak mala, ze investicia do dizla sa neoplati. Podobne je to aj s hybridom.
Cim vyssi vykon, tym vyssia uspora. Preto je RX400h s hybridom velmi usporny.
.
Inak preco nie spojenie dizel+hybrid uz tu pisali, ale je tu este dalsi rozmer - nech sa kazdy snazi ako chce, dizel je predsa len stale hlucnejsi, vibruje a hlavne nedokaze podat plny vykon bez turbolagu. Vo vsetkych troch atributoch ho tromfne aj obycajny benzinovy motor.

WinDiesel
26. června • 10:05

Neboj se, Toyota pracuje intenzivně na dieselovém hybridu, k mání ke konci 2008. Asi to hodlají použít pro boj s evropskou dieselovou konkurencí. A to by byla pro VW a podobné těžká rána.

IO
26. června • 8:39

hybridny Auris by sa mi pacil....a kombinacia LPG/CNG+elektromotor by bola uplne idealna..uz len kde to do toho auta vtesnat...drzim palce!

Doporučujeme

Články odjinud