Toyota boduje s novým Priusem, má již 80 000 objednávek

Ačkoli o celkové efektivitě hybridů stále panují pochybnosti, mezi zákazníky se najde dostatek těch, kteří hybridní technologii naprosto věří. Nová Toyota Prius, kterou jsme vám velmi podrobně představili začátkem tohoto roku, teprve tento týden vstoupila do prodejů na japonském trhu a ještě než se tak vůbec stačilo stát, objednalo si ji 80 tisíc zákazníků. Toyota tak, zdá se, nebude mít ani přes složitou situaci na trhu problém letos splnit svůj cíl, který počítá s 400 tisíci Priusů prodaných na celém světě.

Tip: Přečtěte si naše testy hybridů: Toyoty Prius předchozí generace, Lexusu GS450h a Lexusu RX400h.

Prius se tak ukazuje být opět prodejně úspěšným vozem. Ještě před vstupem na trhu překonal v prodejnosti novou Hondu Insight, které se na japonském trhu neobyčejně daří, minulý měsíc tam byla vůbec nejprodávanějším vozem. Jenže novinka Toyota zkrátka hraje jinou ligu, 80 tisíc zákazníků Insight nenasbíral od začátku roku a novou prodejní jedničkou bude prakticky jistě právě nový Prius.

Prius 02.jpg Prius 03.jpg Prius 04.jpg
Nová Toyota Prius

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud