Nejmenší model Toyoty si novou motorizací prodlužuje život, oproti staré technice totiž značce razantně sníží flotilové emise.
Po třech letech na trhu Toyota vylepšuje svůj malý městský crossover. Nejnovější Aygo X přijíždí s novou tváří, novou výbavou, a především se teď netradičně v segmentu A stává full-hybridem – pod kapotu totiž obdrželo elektrifikovaný tříválec původem z většího hatchbacku Yaris, výhradně již také spojený s automatickou převodovkou.
Mimo přepracovanou příď, jejíž design posoudí každý sám, je tedy hlavní zprávou ona motorizace. Nejdostupnější model značky teď pohání zážehový 1,5litrový tříválec ve full-hybridní konfiguraci, který na přední kola posílá identicky jako v Yarisu výkon 116 koní (85 kW). Stejně tak je jedinou možností automatická převodovka e-CVT. Dynamicky si Aygo X slušně polepšilo, na 100 km/h akceleruje pod 10 sekund (dříve 14,9 s).
Moderní hybridní patnáctistovka nahrazuje v nabídce modelu starý tříválec 1.0 VVT‑i (72 koní/53 kW), který dosud ve výchozí specifikaci nabízel právě i manuální převodovku. Nasazením nového motoru Toyota samozřejmě vozu zásadně snižuje produkci emisí CO2. S předpokládanou hodnotou 86 g/km (WLTP; dříve 108 g/km) má být v tomto ohledu Aygo X nejšetrnějším full-hybridem na evropském trhu. Odhad spotřeby paliva nicméně zatím značka neuvádí.
V rámci modernizace Toyota vylepšuje modelu i jízdní komfort, konkrétně zapracovala na odhlučnění s lepší akustickou izolací palubní desky, kapoty, krytu pod motorem a výfukové soustavy s novým tlumičem. U vyšších výbav přitom nabídne také další opatření ke snížení hladiny hluku, například silnější skla oken nebo dodatečné prvky odhlučnění v rámci celé karoserie.
Dále se uvnitř objevuje nový 7palcový digitální přístrojový štít (nahrazující dosavadní analogové budíky), přepracovaný ovládací panel klimatizace, přičemž standardem je nyní u všech výbav rovněž elektronická parkovací brzda a dvojice USB-C portů. Do vyšších úrovní pak míří bezdrátová nabíječka telefonu, digitální klíč, elektrické sklápění zrcátek nebo čistička vzduchu. Modernizaci podstoupily také asistenční systémy, které lze nyní aktualizovat bezdrátově.
Po vzoru dalších modelů Toyoty se nakonec Aygo X dočkalo sportovně laděné výbavy GR Sport. Kromě přiostřeného stylingu, včetně dvoubarevného lakování s černou kapotou, a doplňků interiéru zajistí úroveň především specifická 18palcová kola, tužší nastavení podvozku a pro pohotovější odezvu rovněž jinou konfiguraci elektrického posilovače řízení.
Aygo X se bude i po modernizaci nadále vyrábět v české továrně Toyoty v Kolíně. Do prodeje na evropských trzích dorazí koncem letošního roku. Cenovky se teprve dozvíme.
Zdroj: Toyota |
Zdroj videa: Toyota