Toyota Aygo X startuje na částce 319.000 Kč při započítání aktuálního zvýhodnění 8000 Kč. Motor je jen jeden, tříválec 1.0 VVT-i s dosahující výkonu 53 kW (72 koní) v 6000 otáčkách a točivého momentu 93 N.m ve 4000 otáčkách.  Zdroj: Toyota

Toyota Aygo X startuje na částce 319.000 Kč při započítání aktuálního zvýhodnění 8000 Kč. Motor je jen jeden, tříválec 1.0 VVT-i s dosahující výkonu 53 kW (72 koní) v 6000 otáčkách a točivého momentu 93 N.m ve 4000 otáčkách.  | Zdroj: Toyota

V základní výbavě Active je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, vyšší výbavy jsou k dispozici s automatem CVT. Zdroj: Toyota

V základní výbavě Active je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, vyšší výbavy jsou k dispozici s automatem CVT. | Zdroj: Toyota

Hmotnost činí 1360 kilogramů a platformu TNGA (GA-B) sdílí s modely Aqua či Yaris. Vpředu má vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku. Motor 1KR-FE dostane tohle autíčko z 0 na 100 km/h za 15,6 sekundy. Zdroj: Toyota

Hmotnost činí 1360 kilogramů a platformu TNGA (GA-B) sdílí s modely Aqua či Yaris. Vpředu má vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku. Motor 1KR-FE dostane tohle autíčko z 0 na 100 km/h za 15,6 sekundy. | Zdroj: Toyota

Je dlouhé 3700 mm, nabídne zavazadlový prostor o objemu 231 litrů a s šířkou 1740 mm je pro něj parkování hračka. Zdroj: Toyota

Je dlouhé 3700 mm, nabídne zavazadlový prostor o objemu 231 litrů a s šířkou 1740 mm je pro něj parkování hračka. | Zdroj: Toyota

V základu je bílý lak, metalíza vyjde na minimálně 10.000 Kč. Verze Active a Comfort mají jako jediné 17palcové ocelové disky s poklicemi.  Zdroj: Toyota

V základu je bílý lak, metalíza vyjde na minimálně 10.000 Kč. Verze Active a Comfort mají jako jediné 17palcové ocelové disky s poklicemi.  | Zdroj: Toyota

Elektricky ovládaná okna jsou jen vpředu, protože vzadu jsou okna ve všech verzích výklopná. První tři výbavy startují klíčem, ale třeba nepostrádají manuální klimatizaci. Zdroj: Toyota

Elektricky ovládaná okna jsou jen vpředu, protože vzadu jsou okna ve všech verzích výklopná. První tři výbavy startují klíčem, ale třeba nepostrádají manuální klimatizaci. | Zdroj: Toyota

Zajímavé pak je, že verze Active jako jediná postrádá otáčkoměr a všechny ostatní výbavy mají také lepší odhlučnění. Absenci parkovací kamery jsme tak nějak čekali, ale chybí i parkovací senzory. Zdroj: Toyota

Zajímavé pak je, že verze Active jako jediná postrádá otáčkoměr a všechny ostatní výbavy mají také lepší odhlučnění. Absenci parkovací kamery jsme tak nějak čekali, ale chybí i parkovací senzory. | Zdroj: Toyota

Kůží čalounění volant s hlavicí řadicí páky a kryt zavazadlového prostoru jsou také pasé. Na první pohled vás pak odhalí černý zadní nárazník. Zdroj: Toyota

Kůží čalounění volant s hlavicí řadicí páky a kryt zavazadlového prostoru jsou také pasé. Na první pohled vás pak odhalí černý zadní nárazník. | Zdroj: Toyota

Takhle vypadá nejlevnější Aygo X jako solidní holátko, ale cenu přesahující tři sta tisíc korun nemá jen tak. Zdroj: Toyota

Takhle vypadá nejlevnější Aygo X jako solidní holátko, ale cenu přesahující tři sta tisíc korun nemá jen tak. | Zdroj: Toyota

Má LED denní svícení, šest airbagů, multifunkční volant a infotainment Toyota Touch 2 s bluetooth a zrcadlením chytrých telefonů (ano, sice jen se dvěma reproduktory, ale i to se počítá). Zdroj: Toyota

Má LED denní svícení, šest airbagů, multifunkční volant a infotainment Toyota Touch 2 s bluetooth a zrcadlením chytrých telefonů (ano, sice jen se dvěma reproduktory, ale i to se počítá). | Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Nedlouho po  premiéře nové Toyoty Aygo X  se objevují myšlenky ostré verze malého crossoveru, který by mohl rozšířit rodinu GR modelů vedle GR86, Yarisu a Supry. Zdroj: Toyota

Nedlouho po premiéře nové Toyoty Aygo X se objevují myšlenky ostré verze malého crossoveru, který by mohl rozšířit rodinu GR modelů vedle GR86, Yarisu a Supry. | Zdroj: Toyota

Na možný potenciál GR verze Aygo X totiž nedávno reagoval i Andrea Carlucci, evropský viceprezident evropské Toyoty, v rozhovoru s britským Autocarem. Zdroj: Toyota

Na možný potenciál GR verze Aygo X totiž nedávno reagoval i Andrea Carlucci, evropský viceprezident evropské Toyoty, v rozhovoru s britským Autocarem. | Zdroj: Toyota

Velké naděje bychom si zatím k uvedení Toyoty GR Aygo X nedělali, na druhou stranu možnost této verze Carlucci nechtěl vyloučit. Zdroj: Toyota

Velké naděje bychom si zatím k uvedení Toyoty GR Aygo X nedělali, na druhou stranu možnost této verze Carlucci nechtěl vyloučit. | Zdroj: Toyota

„Ať už jsou naše plány jakékoliv, tento model si zaslouží pozornost s ohledem na jeho podvozek a tuhost šasi,“ uvedl Carlucci, naznačující, že základ Aygo X by mohl mít potenciál pro sportovnější verzi. „Nikdy neříkejte nikdy,“ dodal. Zdroj: Toyota

„Ať už jsou naše plány jakékoliv, tento model si zaslouží pozornost s ohledem na jeho podvozek a tuhost šasi,“ uvedl Carlucci, naznačující, že základ Aygo X by mohl mít potenciál pro sportovnější verzi. „Nikdy neříkejte nikdy,“ dodal. | Zdroj: Toyota

Carlucci rovněž uvedl, že samozřejmě záleží na celkové diskuzi a reakci veřejnosti k uvedení takového modelu, a tím pádem vidině potenciálu ostré verze. Zdroj: Toyota

Carlucci rovněž uvedl, že samozřejmě záleží na celkové diskuzi a reakci veřejnosti k uvedení takového modelu, a tím pádem vidině potenciálu ostré verze. | Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Na druhou stranu přední převis je o 72 mm kratší než dříve a podvozek se zvýšil o 11 mm ve srovnání s předchozí generací Aygo (celková výška 1525 mm). Na 231 litrů (+63 litrů) se pak zvětšil i objem kufru. Zdroj: Toyota

Na druhou stranu přední převis je o 72 mm kratší než dříve a podvozek se zvýšil o 11 mm ve srovnání s předchozí generací Aygo (celková výška 1525 mm). Na 231 litrů (+63 litrů) se pak zvětšil i objem kufru. | Zdroj: Toyota

Do nové architektury palubní desky zapadá 9palcový displej posledního infotainment systému, který zvládá aktualizace na dálku (over-the-air), používá cloudovou navigaci a podporuje bezdrátová rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Zdroj: Toyota

Do nové architektury palubní desky zapadá 9palcový displej posledního infotainment systému, který zvládá aktualizace na dálku (over-the-air), používá cloudovou navigaci a podporuje bezdrátová rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. | Zdroj: Toyota

Dokonce nabízí i stejný výkon jako  v předchozí generaci Aygo , tedy 72 koní (53 kW) a točivý moment 93 N.m. Volbou je manuální pětistupňová nebo automatická CVT převodovka. Zdroj: Toyota

Dokonce nabízí i stejný výkon jako v předchozí generaci Aygo, tedy 72 koní (53 kW) a točivý moment 93 N.m. Volbou je manuální pětistupňová nebo automatická CVT převodovka. | Zdroj: Toyota

Pod kapotou ale novou techniku nečekejte, natož hybridní. Toyota uvádí pouze známý atmosférický litrový tříválec, který byl dále upraven pro splnění posledních emisních norem. Zdroj: Toyota

Pod kapotou ale novou techniku nečekejte, natož hybridní. Toyota uvádí pouze známý atmosférický litrový tříválec, který byl dále upraven pro splnění posledních emisních norem. | Zdroj: Toyota

Obsahuje například předkolizní systémy s detekcí chodců (ve dne i noci) a cyklistů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu nebo nouzový asistent řízení při detekci možné srážky. Zdroj: Toyota

Obsahuje například předkolizní systémy s detekcí chodců (ve dne i noci) a cyklistů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu nebo nouzový asistent řízení při detekci možné srážky. | Zdroj: Toyota

V základní výbavě Active je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, vyšší výbavy jsou k dispozici s automatem CVT. Zdroj: Toyota
Hmotnost činí 1360 kilogramů a platformu TNGA (GA-B) sdílí s modely Aqua či Yaris. Vpředu má vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku. Motor 1KR-FE dostane tohle autíčko z 0 na 100 km/h za 15,6 sekundy. Zdroj: Toyota
Je dlouhé 3700 mm, nabídne zavazadlový prostor o objemu 231 litrů a s šířkou 1740 mm je pro něj parkování hračka. Zdroj: Toyota
V základu je bílý lak, metalíza vyjde na minimálně 10.000 Kč. Verze Active a Comfort mají jako jediné 17palcové ocelové disky s poklicemi.  Zdroj: Toyota
37
Fotogalerie

Takto vypadá nové nejlevnější auto z Česka. Je roztomilé, ale o kůži nic neslyšelo a nemá ani otáčkoměr

Toyota Aygo X se vyrábí v Kolíně. Její základní verze je nejlevnějším novým autem vyráběným na našem území.

Toyota Aygo X se oficiálně představila v listopadu loňského roku jako náhrada za oblíbený městský automobil Aygo, přetvořený do moderní podoby pomocí prvků  crossoveru. Vyrábí se v Kolíně a o českých cenách jsme vám psali na začátku letošního roku. Jak se také ukázalo, jedná se nejlevnější vůz vyráběný V Česku. Pojďme se tak podívat, co s „cenou od“ nabídne.

Toyota Aygo X startuje na částce 319.000 Kč při započítání aktuálního zvýhodnění 8000 Kč. Motor je jen jeden, tříválec 1.0 VVT-i s dosahující výkonu 53 kW (72 koní) v 6000 otáčkách a točivého momentu 93 N.m ve 4000 otáčkách. V základní výbavě Active je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, vyšší výbavy jsou k dispozici s automatem CVT.

Hmotnost Ayga X činí 940 kilogramů a platformu TNGA (GA-B) sdílí s modely Aqua či Yaris. Vpředu má vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku. Motor 1KR-FE dostane tohle autíčko z 0 na 100 km/h za 15,6 sekundy. Aygo X je dlouhé 3700 mm, nabídne kufru o objemu 231 litrů a s šířkou 1740 mm je pro něj parkování hračka.

V základu je bílý lak, metalíza vyjde na minimálně 10.000 Kč. Verze Active a Comfort mají jako jediné 17palcové ocelové disky s poklicemi. Elektricky ovládaná okna jsou jen vpředu, protože vzadu jsou okna ve všech verzích výklopná. První tři výbavy startují klíčem, ale třeba nepostrádají manuální klimatizaci.

Zajímavé pak je, že verze Active jako jediná postrádá otáčkoměr a všechny ostatní výbavy mají také lepší odhlučnění. Absenci parkovací kamery jsme tak nějak čekali, ale chybí i parkovací senzory. Kůží čalouněný volant s hlavicí řadicí páky a kryt zavazadlového prostoru jsou také pasé. Na první pohled vás pak odhalí černý zadní nárazník.

Takhle vypadá nejlevnější Aygo X jako solidní holátko, ale cenu přesahující tři sta tisíc korun nemá jen tak. Má LED denní svícení, sedm airbagů, multifunkční volant a infotainment Toyota Touch 2 s bluetooth a zrcadlením chytrých telefonů (ano, sice jen se dvěma reproduktory, ale i to se počítá).

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud