TEST Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive: Malá, ale šikovná. Dá si město i rychlostku na jeden kvalt!

17 komentářů

Praktické auto
19. června • 13:18

Když to srovnám s i20 nebo Rio jde jenom dost více auta za tyhle peníze, nebo sanderme stepway pokud už strašně potřebuju crossover tak je to bohužel cenové prostě moc. Ale jinak vypadá k světu a věřím že ve městě to budu bude fungovat, klidně bych tom i dojížděl do práce svých 40km po okreskach, ale ta cena je prostě na takove auto moc.

JK
20. června • 21:18

I20 vypadá fajn, Rio jsem neměl a i když Dacii docela fandím, protože mě baví ta strohost a přímočarost, tak za dnešní ceny bych koupil raději o kousek menší Aygo X, než např Sandero Stepway, které jsem jel a byl sem zklamanej. Respektive od Dacie sem low cost čekal, mnohem víc mě zklamalo Clio - tak krásný auto a takovej aušus pocit - ve srovnání s Toyotou. Ale férově - Aygo X je stylový low cost od Toyoty. Už na první pohled/posed je mezi Aygem a Yarisem citelný rozdíl, jak auta dvou značek. Nicméně přestože se nepovažuju za princeznu, tak smrad jak pytel gumovejch papučí z tržnice, který člověka přivítá po nastoupení do Sandera Stepway mě popravdě více než překvpil. Dacia Sandero prostě není auto za půl milionu bez ohledu na inflaci a než např za 460 Stepway v plné polní tak za 440 Aygo X v základu. Ono paradoxně ty výbavy budou asi i dost podobné. Síla a smysl Dacie je spíš v těch základních výbavách.

19. června • 14:40

Sandero Stepway stojí stejně jako základní Aygo. Sice nabídne "více auta", ale taky znatelně horší kvalitu, zpracování, a trvanlivost. Navíc je to zoufalý papírák, postavený na druhořadé verzi platformy a svařený z toho nejhoršího, co snad existuje. Při nárazových testech se ani zdaleka nevyrovná soudobým autům, a to ani není třeba brát v úvahu nějaké asistenty.
A i20, kde si musíš ještě ve druhé výbavě připlácet i za rádio, to je úplný výsměch moderní době. Zkus srovnávat s Aygem auta, ne odpad.

Mirek
19. června • 21:17

Tobě se zdá, že i20 Club 1,0 T-GDI za 369 900 Kč, motor 1,0T-GDI 74 kW, již s rádiem a 16" litými disky je moc, když to srovnám s tímto Aygem?
paket Club:
– rádio s RDS, MP3 přehrávačem, DAB, USB, 4 reproduktory (2 přední + 2 výškové)
– ovládání autorádia na volantu a Bluetooth handsfree, LED denní světla
– kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná zadní okna
– dojezdová rezerva, boční blikače integrované ve zpětných zrcátkách, tónovaná skla

A že se v testech nikde nevyjadřují o i20 tak jako ty? Já vím, oni tomu nerozumí, ty ano.

Hulk
19. června • 17:57

Dacia Sandero Stepway získala v nárazových testech 2* v roce 2021. Aygo získalo 3* v roce 2017. Vzhledem k tomu, že se parametry testů zpřísňovaly, jsou ty 2* Dacie víc než 3* Toyoty. Takže jestli je tady něco pojízdná rakvička, tak je to Aygo.

19. června • 18:56

Tuhle Toyotu ještě netestovali, takže těžko porovnávat. Původní Aygo bylo o dost jiné.
A o hvězdičkách to fakt není, záměrně jsem psal o nárazovém testu, kde Sandero krutě vyhořelo, bez ohledu na asistenty. Najdi si ten test, podívej se na procenta hodnocení a na barevné znázornění figurín.

Praktické auto
19. června • 19:12

Krute vyhořet si představuji trochu jinak, ale jasně levná značka může mít těžko srovnatelné parametry s dražšími, ale ten rozdíl je celkem úměrný ceně. Sandero čelní dospělí 70 děti 72 fabia 85 a děti 81. Jestli je tohle vyhoření tak ok ;). Pro zajimavost třeba BMW 2 coupé 82 a 81 to je za mě větší ostuda, auto kde se dá předpokládat že se bude jezdit i rychleji ;) a je na tom hůř než fabie (ale tady se o šrotu nekřičí!) Nebo Peugeot 308 s 76 a 84 ;). Opel moka 73 a 75 jo chce to méně hejtovat a více premyslet

Rex
19. června • 18:18

Hvězdička sem, hvězdička tam.Ochrana předních/zadních sestujících (%)Dacia Sandero Stepway: 70/72
Toyota Aygo + safety pack: 82/63.
Zadní jsou masakr, za volantem to je o 17% lepší.
V čem se měnily testy? Jiné nájezdové rychlosti či překryv?

19. června • 19:02

Testy se neměnily. Nájezdová rychlost je stále stejná. Jediná změna byla ta, že nově se počítá celkový počet hvězdiček pouze podle nejnižší dosažené hodnoty ze všech hodnocených oblastí. Takže třeba Zoe, které dostalo nulu za asistenční systémy, má celkově nulu (teda, ono je Zoe tragické i ve všech ostatních oblastech, i za nárazový test by to byla maximálně jedna).
Od té doby Renault brečí, že chce změnit metodiku testování, protože kdysi přední značka jde najednou do prdele.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Praktické auto
20. června • 19:45

Jo a je po diskuzi stačí chytit lháře za ruku při činu odkrýt jaký je hlupák a je po všem ;)

Praktické auto
19. června • 19:14

Když chcete lhát ve věcech které jsou snadno dohledatelné nebo plno lidí je ví tak jste hodně k smíchu otevřete si euro NCAP a pusťte si celá bude a uvidíte rozdíl hned na prvním testu. Jinak byl to i článek tady na autorevue https://m.autorevue.cz/nove-evropske-crash-testy... Není těžké usvědčit lháře když je to zároveň hlupák ;)

Praktické auto
19. června • 18:58

Jasný když dřív bouralo auto do pevné bariéry v 64 s překrytím 40 procent a teď bourá v 50 do náhrady auta kterou rozpohybuji také na 50 kmh a překrytí je 50 procent tak za mě to je setsakramentsky rozdíl, ono z logiky věci kdyby nebyl tak by to neměnili a měli by větší srovnatelnost v čase;) ps neni zač za dohledání toho co bylo snadné najít ;)

Praktické auto
19. června • 18:16

Pro objektivnost tohle je nově aygo a Crash test ještě nemá. Takže uvidíme jak dopadne i kdyz můžeme vzpomenout třeba na Toyotu Urban cruiser a je vidět že i Toyota umi uštědřit na bezpečnosti. A na druhou stranu, pokud chce byt euro NCAP seriózní tak by vždy s novou metodikou měl nejdřív udělat a zveřejnit přehodnocení nejmíň tři aut v každé kategorii pro srovnání s metodikou poslední před změnou. Ono by bylo zajímavé vědět kolik procent ubude po zvýšení rychlosti nebo změně poměru překrytí. Takhle je srovnatelné jen to co je testované dle stejně platné metodiky a mužem se jen hádat jestli je lepší výsledek 4 hvězdy a procenta u dvojkové Octavie nebo aktuální výsledek sandera. NCAP je takhle neobjektivitou a zaměřením na asistenty čím dál víc k smíchu a brzo ho nebude brát vážně nikdo kromě odpůrců Dacie;)

OnlyTruth
19. června • 14:23

ale toto je konkurent i10

Praktické auto
19. června • 16:35

To chápu jen že je za to i o třídu víc auta;) u iqp je to úplná propast. Zas ale nemá "módní" oplastovanim jako ten stepway ono vůbec vlastně přímou konkurencí to nemá ale s touhle cenou si nabízí ta o třídu vyssi

Hulk
19. června • 13:09

440 tisíc za takové dětské autíčko co spadlo z autodromu je trochu moc.

Petoo55
19. června • 12:58

Jazdil som oboma predchádzajúcimi generáciami. Ktoré boli ľahšie a pri rovnakom výkone motora. A najviac ma štvalo slabé pružné zrýchlenie.
Pokým to človek nevytáčal ja sprostý. Ten malý krútiaci moment tam proste cítiť, alebo skôr necítiť.

Doporučujeme

Články odjinud