Toyota Aygo: střízlík z Kolína (představení)

Malý Toyota Aygo patří do trojice kolínských novinek, které délkou dosahují pouze 3,4 m. Díky tomu jsou ideální do městského provozu. Aygo pohání litrový benzínový tříválec, později se přidá nafťák 1.4 HDi. V základu budou dva airbagy, ABS, posilovač řízení a CD.
Toyota Aygo: střízlík z Kolína (představení)
Seznam kapitol
  1. Stručně o Aygo, exteriér, interiér, dvě výbavy, bezpečnost
  2. Dva motory, fotogalerie
  3. Myslete na rozpočet, parametry (tabulka)

Poznámka: Text pochází z webové stránky www.aygo.cz.

Život ve městě vyžaduje určitý typ automobilu, jenž je praktický a snadno se zaparkuje, ale současně nabízí jedinečnou dynamickou jízdu, stejně tak jako módní design. Zcela nový automobil Toyota AYGO nabízí všechny tyto vlastnosti ve stylovém a vůči životnímu prostředí ohleduplném balení. Svými rozměry, délkou 3405 mm, šířkou 1645 mm a výškou 1465 mm, je AYGO doposud nejmenším automobilem Toyoty určeným pro Evropu.

Tip: Představení Citroenu C1 a Peugeotu 107

Název vozu má původ ve dvou anglických slovech „I“ (já) a „go“ (jet), které symbolizují svobodu a mobilitu. AYGO nabízí nezávislost nové evropské generaci. Obrací se na takový typ aktivního a městského jedince, který chce plně využívat výhod prostředí, kde prakticky neexistují hranice a vzdálenosti. AYGO přitom nabízí kvalitu, která zdaleka předčí jakýkoli jiný automobil v segmentu A. Krátce řečeno AYGO poskytuje snadnou a přesto dynamickou mobilitu ve městě.

AYGO vyjadřuje v několika úrovních nový přístup Toyoty. Má potenciál zaujmout zákazníky, kteří jsou mladší než je průměrný kupující Toyoty. To vysvětluje, proč Toyota očekává, že 80 až 90 % zákazníků, kteří si koupí AYGO, bude vlastnit vůz značky Toyota vůbec poprvé. „Jsme svědky velmi kladného vzájemného vztahu mezi AYGO a značkou Toyota“, poznamenává viceprezident pro prodej a marketing Toyoty v Evropě Andrea Formica. „AYGO dodává racionálním hodnotám Toyoty, jako je prvotřídní kvalita, trvanlivost a spolehlivost, emocionální vlastnosti. Tuto mocnou kombinaci předznamenává logo AYGO by Toyota, které je uvedeno na stánku Toyoty a které budou používat prodejci po celé Evropě.“

„A co více, k uvedení Toyoty AYGO na trh a jeho prezentaci v průběhu jeho životního cyklu jsme zaujali ojedinělý přístup, který se liší od přístupu používaného pro jakýkoli předcházející model Toyoty,“ dodává pan Formica. Kampaň spojená s uvedením modelu AYGO na trh bude zaměřena na řadu velkých evropských měst namísto toho, aby se soustředila na státy. Toyota má rovněž v úmyslu prostřednictvím řady akcí udržet módní vlnu nového modelu AYGO po celou dobu jeho životnosti. Každý rok se v České republice vyrobí 100 000 vozů AYGO.

Pro srovnání rozměry všech tří vozů:

  • Peugeot 107: 3 428 x 1 630 x 1470 mm,
  • Toyota Aygo: 3 405 x 1 615 x 1465 mm,
  • Citroën C1: 3 429 x 1 630 x 1 470 mm.

Exteriér

Za účelem přímého vyjádření představy městské dynamiky má automobil nízkou, dynamicky a prostorově řešenou karoserii s výraznými oblouky blatníků kombinovanými s kabinou ve tvaru projektilu. Tento originální design umocňují opticky vystupující kola a světlomety, jejichž vzhled dodává vozidlu ze segmentu A a podsegmentu B nečekaně emocionální a neotřelý rys.

Zkrácené převisy kol a design cab-forward navíc vytvářejí kompaktní exteriér a nečekaně prostorný interiér vozu. Design přední části vozu představuje zcela novou tvář Toyoty - má dynamický, prostorový tvar s výrazným logem firmy, který poskytuje automobilu mimořádně atraktivní, přirozeně dynamický vzhled při čelním pohledu a zároveň zvyšuje obecné povědomí o značce Toyota.

Interiér

Design interiéru vyjadřuje stejný pocit zábavy a potěšení jako exteriér. Kompaktní přístrojová deska má dva barevné tóny, které umocňují prostornost vnitřku vozu ve všech dimenzích. Válcovitý ovladač topení a jednoduchá, moderní grafika přístrojů přispívají k pocitu zábavy a potěšení a přímo vyzívají cestující, aby se dívali a dotýkali. Design interiéru tak vytváří nový vztah interakce mezi automobilem a posádkou.

Čalounění dveří si záměrně ponechává barvu vnějšku karoserie, aby interiér působil živějším a sportovnějším dojmem. Atraktivitu interiéru rovněž podtrhuje provedení volantu a řadicí páky. Sloupek řízení a přístroje v jednom celku umožňují řidiči kombinovat nejlepší nastavení volantu s optimální čitelností provozních údajů.

Toyota představuje u modelu AYGO novou povrchovou úpravu přístrojové desky, která nejenže zdůrazňuje krásu materiálu, ale také stanovuje nové standardy pokud jde o odolnost vůči poškrábání, možnosti čistění a zamezení stárnutí. Moderní a čistý design sedadel vytváří pocit, že člověk je sedadlem obemknut, a vybízí řidiče, aby se okamžitě stal jednolitou součástí automobilu. Čalounění sedadel je nejen mimořádně odolné, ale také vysoce kvalitní.

Interiér modelu AYGO byl vyvinut tak, aby vyhovoval cestujícím všech tělesných proporcí, dokonce i velmi vysokým lidem. Nejvýznamnější inovací jsou přístroje umístěné na sloupku řízení - jejich poloha se mění podle úhlu sklonu sloupku řízení, a proto je má řidič stále v zorném poli. Mezi přímými konkurenty AYGO zaujme svými nejkratšími převisy, což umožňuje mnohem lepší využití vnitřního prostoru. Vzdálenost mezi předním a zadním kyčelním referenčním bodem je v porovnání s přímými konkurenty také největší.

V automobilu se nachází mnoho příhodných úložných prostorů, včetně kapes ve všech dveřích, osmi přihrádek, tří držáků nápojů, přihrádky na mince a velké vnitřní zpětné zrcátko. Audiosystém je k dispozici ve dvou specifikacích se standardním CD přehrávačem. Všechny komponenty jsou vybaveny propojovací zásuvkou, do které je možné zapojit externí zařízení jako jsou MP3 přehrávače nebo přehrávač minidisků. To znamená, že řidič si může na jakémkoli místě vychutnat své oblíbené hudební žánry.

Dva modely v prodeji

Zákazníci si mohou zvolit základní model AYGO Base, nebo mnohem luxusnější úroveň výbavy. V obou případech je automobil standardně vybaven širokou paletou doplňků zpříjemňujících jízdu. Model AYGO má ve standardu mimo jiné ABS a EBD, dva airbagy, rádio s CD přehrávačem.

K vytvoření ideálního vozu AYGO pro každého zákazníka byly vyvinuty tři sady nadstandardní výbavy:

  • Zvuková sada (Sound pack) - Audio CD tuner je vybaven šesti reproduktory (dva vpředu, dva vzadu, dva malé reproduktory) a poskytuje v rámci segmentu neporovnatelný zvukový zážitek zejména pro ty, kteří staví skvělé melodie nade vše.
  • Sportovní sada (Sports pack) - Mlhové světlomety začleněné do nárazníku a sportovní 14" litá kola s pěti paprsky propůjčují vozu úžasnější vzhled, díky kterému se řidič vozu AYGO může odlišit „městské džungli“.
  • Cestovní sada (Travel pack) - Zahrnuje odkládací schránku (s přihrádkou určenou pro CD), brašnu na výzbroj a výstroj na kolečkách a batoh. Vše je vyvinuto společně s renomovanou značkou Samsonite. Travel pack je ideální pro lidi, kteří jsou stále v pohybu a snaží se poznat svět vysoce kvalitními ale nenákladnými způsoby cestování. ¨

AYGO je k dispozici ve třech exkluzivních odstínech: ledová modř (Ice Blue), antracitová šeď (Anthracite Grey) a ohnivě rudá (Fire Red). Jedná se o barevné odstíny, které vyjadřují chladné, "sportovní a přesto kultivované", aktivní image.

Bezpečnost

Cílem Toyoty je zajistit modelu AYGO v rámci segmentu A co možná největší ochranu při nárazu. Automobil je vybaven systémem minimálního narušení interiéru (MICS), vyvinutým Toyotou. Jedná se o bezpečnostní strukturu, která účinně snižuje riziko vážných zranění při nárazu. Tento systém se již osvědčil ve vozech Avensis a Corolla Verso a díky němu oba modely získaly pětihvězdičkovou klasifikaci při testech Euro NCAP.

Automobil AYGO je vybaven nejmodernějšími prvky pasivní bezpečnosti: 4 airbagy, předpínači bezpečnostních pásů u předních sedadel, vypínáním airbagu spolujezdce a zádržným systémem ISOFIX. AYGO je ve všech verzích standardně vybaveno systémem upozorňujícím na nezapnuté bezpečnostní pásy (se zvukovou signalizací). V tomto segmentu se toto vybavení vyskytuje pouze ojediněle.

Toyota se u modelu AYGO zaměřuje na dosažení co nejlepší ochrany chodců v rámci segmentu. Příkladem je struktura pohlcující energii, která je součástí zesílení předního nárazníku. Tato struktura v okamžiku deformace pohlcuje energii nárazu a snižuje tak rozsah zranění nohou. Účinnost brzdové soustavy je podpořena nejnovější generací protiblokovacího systému ABS a elektronickým děličem brzdné síly (EBD). Oba systémy tvoří součást standardní výbavy v rámci celé modelové řady.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručně o Aygo, exteriér, interiér, dvě výbavy, bezpečnost
  2. Dva motory, fotogalerie
  3. Myslete na rozpočet, parametry (tabulka)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků