Toyota Aygo přichází se známou technikou [první jízdní dojmy]

Po ženevské premiéře přichází nová kolínská trojčata na trh. V menším předstihu jsme nedaleko Amsterdamu vyzkoušeli první z nich – Toyotu Aygo.
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie

Ačkoliv se mluví o nové generaci, přesnější by možná bylo označení „důkladný facelift“. Nové Aygo stojí na stejném základu a používá stejný motor jako předchozí generace. Vše se ale samozřejmě dočkalo řady úprav tak, aby byl nejmenší model v české nabídce japonské automobilky lepší.

Zatímco rozvor náprav zůstal nezměněn, délka narostla o 25 mm. Pět milimetrů z této hodnoty připadlo na přední převis karoserie, zbytek má na svědomí zadní převis. Karoserie je zároveň o pět milimetrů nižší, o osm milimetrů byl zvětšen rozchod kol na obou nápravách.

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Také celková šířka se nezměnila, přesto Toyota uvádí o 40 mm více místa v úrovni loktů. O deset milimetrů narostla délka prostoru mezi pedály a středem zadního sedáku, přední a zadní cestující mají mezi sebou pouze o jeden milimetr více. Sedí se o 10 mm níže, prostor nad hlavou přibral sedm milimetrů. Kromě jiného za to může vyboulená střecha, která zároveň vylepšuje aerodynamiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aygo už nechce být roztomilé. Ve velkém míří na mladé lidi. Tomu odpovídá jak design, tak velké možnosti individualizace. 

Zavazadelník je objemnější. Dostal navíc 29 litrů, takže máte v základu k dispozici 168 litrů. Kromě nepatrně delší zádi má toto na svědomí výše položený kryt zavazadelníku.

Toyota Aygo celkově zhubla. Automobilka uvádí díky různým opatřením úsporu dvanácti kilogramů. Karoserie je ovšem tužší. Přidáno bylo 112 nových svarů. Dohromady byste jich na karoserii našli 544. Pracovalo se rovněž na odhlučnění.

Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Litrový tříválec taktéž zůstal, Toyota ovšem snížila tření v motoru a tím také spotřebu. Nová verze používá kromě jiného recirkulaci výfukových plynů, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklem, úpravy se dočkal také například systém vstřikování nebo sání. Mimochodem sání bylo vylepšeno i s ohledem na výraznější zvuk motoru, který se údajně zákazníkům líbil. Později dorazí také výkonnější jednotka s objemem 1,2 l původem od PSA.

Z praktického pohledu je nejdůležitější nižší spotřeba a jiný průběh točivého momentu. Ten má výraznější nástup v rozmezí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namísto původních 93 Nm je aktuálně k dispozici 95 Nm. Výkon vzrostl o 1 kW na 51 kW.

Klepněte pro větší obrázek 
Upravený motor nabízí nepatrně lepší parametry a hlavně jiný průběh točivého momentu.

K dispozici je pětistupňová manuální převodovka, kterou lze nahradit pětistupňovým robotem X-Shift. Toyota Aygo bude vznikat v klasickém provedení a v ekologické verzi. Ta má vylepšenou aerodynamiku (kryty podvozku, přední spoiler), pneumatiky se sníženým třením a prodloužené převody (třetí, čtvrtý a pátý stupeň).

Prodloužené převody byste našli také při porovnávání X-Shift se základním manuálem. Robotizovaná převodovka ovšem dostala zkrácený stálý převod. Důležitá věc: ekologická verze se v ČR prodávat nebude. Pro úplnost ale dodejme, že všechna auta, která byla na mezinárodní prezentaci osazená manuálem, prošla právě těmito ekologickými úpravami.

A jaké jsou ceny a naše první dojmy? Vše najdete v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků