Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Toyota Aygo prošla druhou modernizací. Nově přichází s upraveným designem, vylepšeným interiérem a bohatší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Co je nového?, První dojmy, Určeno pro ČR
  2. Fotogalerie

Toyota Aygo coby člen kolínských trojčat už působí na trhu poměrně dlouho. Výroba těchto malých automobilů odstartovala v roce 2005, o tři roky později se dostavil první facelift a v současnosti přichází v pořadí již druhá modernizace. Jen tak pro zajímavost, třetí facelift nebude. Už teď se v kolínské automobilce připravují na příchod nové generace.

Aygo je poměrně oblíbeným modelem, o tom mimo jiné svědčí také následující čísla. Od roku 2005 do konce roku 2011 bylo vyrobeno více než 600 000 kusů, přičemž jenom v minulém roce vyjelo z kolínské automobilky 90 687 malých Toyot. Drtivá většina samozřejmě míří ven z ČR. Jen pro představu, Toyota Motor Czech slavila 100 000 prodaných automobilů v roce 2010.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hlavní novinkou je přepracovaná přední část. Podobný design by se postupně měl objevit na dalších modelech značky.

Co je nového?

Na otázku, co je pro Toyotu Aygo nového, mám jednoduchou odpověď. Nového je spousta, ale žádná ze změn není vyloženě podstatná. Výčet novinek samozřejmě začíná přepracovanou přední částí. Jiný je nárazník, maska, kapota, přibyly LED diody denního svícení, dva odstíny karoserie (oranžová a béžová) a v případě, že sáhnete po ocelových kolech, dostanete ozdobné kryty s jiným designem.

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Mimochodem design přepracované přední části se postupně objeví také na dalších modelech značky. V interiéru najdeme tmavší plasty, výrobce slibuje vylepšenou kvalitu zpracování, sedadla jsou barevnější a úplným detailem je barevný rámeček kolem reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aygo chce být hravější a proto přidává výrazné barvy. Oranžová je výsadou výbavy Czech Edition.

Motoru se facelift v podstatě nedotknul. Přibližně v polovině roku se v nabídce objeví ECO paket, který bude volitelný, ale nebude za příplatek. Ekologické Aygo má delší převody a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Výsledkem je produkce emisí CO2 těsně pod hranicí 100 g na kilometr jízdy. Facelift zasáhl také do podvozku. Ten je teď tužší. Přepracován byl i spojkový kotouč a pro větší pohodlí jízdy výrobce zapracoval také na odhlučnění motoru.

První dojmy?

Toyota Aygo zase o kousek dospěla. Malý sympatický vůz má být díky faceliftu a novým takříkajíc trendy barvám hravější, což se mu docela i daří. Výrazná oranžová bude téměř jistě nejžádanější. Interiér barevně ožil a dokonce bych se nebál tvrdit, že ani sliby o lepší kvalitě zpracování nejsou jen planými řečmi. Když zavzpomínám na Peugeot 107, se kterým jsem asi před dvěma lety trávil jeden letní týden, přesně se mi vybavuje dojem, že auto uvnitř působilo tak trochu jako hračka. Tenhle dojem se poněkud vytratil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud sáhnete po Czech Edition, dostanete kromě jiného také oranžové kliky dveří a kryty zpětných zrcátek.

Krátká projížďka pak jasně potvrdila o malinko tužší podvozek. Litrový tříválec, který se velmi rád vytáčí, zůstal stále stejný. Pořád má dostatečný výkon a vůz je díky němu sympaticky hbitý. Do města určitě bohatě postačí. Možná je také o pár gramů CO2 šetrnější, ale to si myslím, že většinu tuzemských zákazníku zajímat nebude.

Určeno pro ČR

V rámci modernizace došlo nakonec také na změny v jednotlivých výbavách. Základní Base Cool zůstala, ale prostřední Terra nově obsahuje 4 airbagy, Isofix, dělená zadní sedadla 50/50 a 4 reproduktory. Na úvod je připravena ještě třetí možnost, a sice akční výbava Czech Edition. Ta vychází z předchozí úrovně Terra a navíc přidává LED denního svícení, metalízu a barevné doplňky v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
LED diody denního svícení opět obsahuje výbava Czech Edition.

Díky akčním cenám platným do konce března startuje Toyota Aygo na sumě 169 900 Kč, Terra je dražší o 16 000 Kč a za druhý pár dveří se připlácí 10 000 Kč. Czech Edition si můžete pořídit pouze v pětidveřové verzi. Cena začíná na 199 900 Kč. Pokud vás tento vůz zajímá, můžete se těšit na klasický redakční test. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je nového?, První dojmy, Určeno pro ČR
  2. Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 17 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik