Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Po devíti letech výroby přišla chvíle na střídání stráží. V Ženevě slavila svoji výstavní premiéru také trojčata z kolínského závodu TPCA.

Toyota Aygo

Až na Peugeot, přeznačený ze 107 na 108, pokračují vozy i ve své druhé generaci pod stejnými jmény. Jejich zaměření zůstává stejné, přesto se tito tři blízcí sourozenci na první pohled výrazněji liší a vesměs působí dospělejším a hodnotnějším dojmem. Toyota Aygo narostlo do délky o 25 mm na 3 455 mm, a i když klesla výška karoserie o 5 mm na 1 460 mm, interiér údajně nabídne o 7 mm více místa pro hlavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Aygo

Ačkoli byl rozvor náprav zachován na hodnotě 2 340 mm, délka prostoru pro posádku údajně narostla o 9 mm. Toyota Aygo zároveň nabízí rozchod kol na obou nápravách rozšířený o 8 mm a oproti svým francouzským bratříčkům vyniká výraznou maskou chladiče ve tvaru písmene X s rameny protaženými hluboko do sloupků A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přístrojový štít je soustředěn do jednoduchého segmentu před volantem

Stejně jako u Peugeotu, ale nikoli u Citroënu, je nad zadním oknem spoiler, Toyota se pak vyznačuje tenkým sloupkem C a stoupající spodní hranou zasklení v zadních dveřích. U Ayga se zřejmě na rozdíl od 108 a C1 nepočítá s verzemi se shrnovací střechou.

Autosalony | Toyota | Design | Ženeva 2014

Toyota Aygo: Poslední kolínské trojče je tady. Zatím ještě neoficiálně

Peugeot 108

Základní pohonná jednotka bude k dispozici pro všechny tři modely stejná, půjde o vylepšenou verzi litrového tříválce Toyota s výkonem 69 koní (51 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 95 Nm při 4 300 ot./min. Koeficient odporu vzduchu cx byl omezen z 0,30 na 0,29, což pomohlo k snížení průměrné spotřeby na 4,1 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 95 g/km. Uprostřed nové palubní desky najdeme u některých verzí sedmipalcový dotykový monitor se standardní projekcí obrazu couvací kamery.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 108

Peugeot 108 vyniká měkkými liniemi inspirovanými většími vozy značky a je 3 470 mm dlouhý a 1 620 mm široký, připlácet bude možno za shrnovací plátěnou střechu s délkou 760 mm a šířkou 800 mm, doplněnou výsuvným deflektorem pro omezení turbulencí při rychlejší jízdě. Kromě „litru“ Toyota bude pro Peugeot k dispozici také motor 1,2 VTi s výkonem 83 koní (61 kW), převodovky jsou v obou případech pětistupňové manuální.

Premiéry | Hatchbacky | Peugeot | Design | Příslušenství | Ženeva 2014

Peugeot 108 v nových snímcích a informacích, hmotnost od 840 kg

Citroën C1

Brzdová soustava využívá vpředu ventilovaných kotoučů s průměrem 247 mm a vzadu bubnů o průměru 200 mm, standardem jsou vypínatelné ESP, ABS i nouzové samočinné brzdění. V základu najdeme i šestici airbagů a elektrický posilovač řízení. Citroën C1, třetí do party, se délkou řadí mezi své sourozence (3 460 mm) a má být k dispozici v široké škále barev, schémat a kombinací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1, vpravo studie Swiss and Me

Přídi Citroënu C1 dominuje typická maska chladiče s včleněným firemním logem obklopená oddělenými páry svítilen vzdáleně připomínajícími Nissan Juke. Také C1 bude k mání s tří a pětidveřovou karoserií a s poměrně širokou základní výbavou. Prodeje všech tří příbuzných modelů mají být zahájeny už v průběhu letošního jara.

Video | Premiéry | Autosalony | Hatchbacky | Citroën

Nový Citroën C1 oficiálně na prvních fotkách i na videu

A nezapomeňte nahlédnout do naší fotogalerie a všechny tři verze porovnat!

Předchozí KAPITOLY Následující
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků