Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Po devíti letech výroby přišla chvíle na střídání stráží. V Ženevě slavila svoji výstavní premiéru také trojčata z kolínského závodu TPCA.

Toyota Aygo

Až na Peugeot, přeznačený ze 107 na 108, pokračují vozy i ve své druhé generaci pod stejnými jmény. Jejich zaměření zůstává stejné, přesto se tito tři blízcí sourozenci na první pohled výrazněji liší a vesměs působí dospělejším a hodnotnějším dojmem. Toyota Aygo narostlo do délky o 25 mm na 3 455 mm, a i když klesla výška karoserie o 5 mm na 1 460 mm, interiér údajně nabídne o 7 mm více místa pro hlavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Aygo

Ačkoli byl rozvor náprav zachován na hodnotě 2 340 mm, délka prostoru pro posádku údajně narostla o 9 mm. Toyota Aygo zároveň nabízí rozchod kol na obou nápravách rozšířený o 8 mm a oproti svým francouzským bratříčkům vyniká výraznou maskou chladiče ve tvaru písmene X s rameny protaženými hluboko do sloupků A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přístrojový štít je soustředěn do jednoduchého segmentu před volantem

Stejně jako u Peugeotu, ale nikoli u Citroënu, je nad zadním oknem spoiler, Toyota se pak vyznačuje tenkým sloupkem C a stoupající spodní hranou zasklení v zadních dveřích. U Ayga se zřejmě na rozdíl od 108 a C1 nepočítá s verzemi se shrnovací střechou.

Toyota Aygo: Poslední kolínské trojče je tady. Zatím ještě neoficiálně

Toyota Aygo: Poslední kolínské trojče je tady. Zatím ještě neoficiálně

Peugeot 108

Základní pohonná jednotka bude k dispozici pro všechny tři modely stejná, půjde o vylepšenou verzi litrového tříválce Toyota s výkonem 69 koní (51 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 95 Nm při 4 300 ot./min. Koeficient odporu vzduchu cx byl omezen z 0,30 na 0,29, což pomohlo k snížení průměrné spotřeby na 4,1 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 95 g/km. Uprostřed nové palubní desky najdeme u některých verzí sedmipalcový dotykový monitor se standardní projekcí obrazu couvací kamery.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 108

Peugeot 108 vyniká měkkými liniemi inspirovanými většími vozy značky a je 3 470 mm dlouhý a 1 620 mm široký, připlácet bude možno za shrnovací plátěnou střechu s délkou 760 mm a šířkou 800 mm, doplněnou výsuvným deflektorem pro omezení turbulencí při rychlejší jízdě. Kromě „litru“ Toyota bude pro Peugeot k dispozici také motor 1,2 VTi s výkonem 83 koní (61 kW), převodovky jsou v obou případech pětistupňové manuální.

Peugeot 108 v nových snímcích a informacích, hmotnost od 840 kg

Peugeot 108 v nových snímcích a informacích, hmotnost od 840 kg

Citroën C1

Brzdová soustava využívá vpředu ventilovaných kotoučů s průměrem 247 mm a vzadu bubnů o průměru 200 mm, standardem jsou vypínatelné ESP, ABS i nouzové samočinné brzdění. V základu najdeme i šestici airbagů a elektrický posilovač řízení. Citroën C1, třetí do party, se délkou řadí mezi své sourozence (3 460 mm) a má být k dispozici v široké škále barev, schémat a kombinací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C1, vpravo studie Swiss and Me

Přídi Citroënu C1 dominuje typická maska chladiče s včleněným firemním logem obklopená oddělenými páry svítilen vzdáleně připomínajícími Nissan Juke. Také C1 bude k mání s tří a pětidveřovou karoserií a s poměrně širokou základní výbavou. Prodeje všech tří příbuzných modelů mají být zahájeny už v průběhu letošního jara.

Nový Citroën C1 oficiálně na prvních fotkách i na videu

Nový Citroën C1 oficiálně na prvních fotkách i na videu

A nezapomeňte nahlédnout do naší fotogalerie a všechny tři verze porovnat!

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků