Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

O připravovaném faceliftu Toyoty Aygo jsme psali již začátkem tohoto měsíce. Nyní jsou k dispozici oficiální informace.

V květnu letošního roku tomu budou čtyři roky od zahájení výroby druhé generace Toyoty Aygo v kolínském závodě TPCA. Městské miniauto sdílí techniku s Peugeotem 108 a Citroënem C1, jenže zatímco vozy francouzských značek zatím zůstávají bez modernizace, Aygo se ukáže v omlazené podobě už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

„X-faktor“, kterým se od začátku chlubí druhá generace Toyoty Aygo, se s modernizací nevytratil, změny v designu přesto odhalíte snadno. Vůz dostal nové přední světlomety s integrovaným denním svícením, mřížka pod nimi může být vyvedena v černé, lesklé černé a stříbrné barvě, a změnou prošla i spodní část nárazníku. Vzadu se pak měnila hlavně grafika svítilen, nárazník zůstal nedotčen.

Největší novinky se však udály pod kapotou. Vůz bude stále vybaven atmosférickým litrovým tříválcem VVT-i, ten však povýšil na normu Euro 6.2 a prošel řadou úprav. Dostal dvojité vstřikování paliva, má vyšší kompresní poměr, snížené tření, a díky vylepšení vyvažovacího hřídele by měl méně vibrovat.

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Agregát disponuje výkonem 53 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 93 N.m ve 4400 otáčkách. To je pro srovnání o 2 kW více, ale zároveň 2 N.m méně než před modernizací. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 13,8 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h, změny na podvozku a řízení by pak měly zajistit ještě agilnější chování.

V nabídce opět nebude chybět verze Eco s delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm, pneumatikami s nižším valivým odporem, systémem stop/start a aerodynamickým vylepšením. Spotřeba se tím sníží z „ne-eco“ 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km.

ONLINE: Česko - Rusko OSR 0:0. Bojuje se o finále!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků