Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

O připravovaném faceliftu Toyoty Aygo jsme psali již začátkem tohoto měsíce. Nyní jsou k dispozici oficiální informace.

V květnu letošního roku tomu budou čtyři roky od zahájení výroby druhé generace Toyoty Aygo v kolínském závodě TPCA. Městské miniauto sdílí techniku s Peugeotem 108 a Citroënem C1, jenže zatímco vozy francouzských značek zatím zůstávají bez modernizace, Aygo se ukáže v omlazené podobě už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

„X-faktor“, kterým se od začátku chlubí druhá generace Toyoty Aygo, se s modernizací nevytratil, změny v designu přesto odhalíte snadno. Vůz dostal nové přední světlomety s integrovaným denním svícením, mřížka pod nimi může být vyvedena v černé, lesklé černé a stříbrné barvě, a změnou prošla i spodní část nárazníku. Vzadu se pak měnila hlavně grafika svítilen, nárazník zůstal nedotčen.

Největší novinky se však udály pod kapotou. Vůz bude stále vybaven atmosférickým litrovým tříválcem VVT-i, ten však povýšil na normu Euro 6.2 a prošel řadou úprav. Dostal dvojité vstřikování paliva, má vyšší kompresní poměr, snížené tření, a díky vylepšení vyvažovacího hřídele by měl méně vibrovat.

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Agregát disponuje výkonem 53 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 93 N.m ve 4400 otáčkách. To je pro srovnání o 2 kW více, ale zároveň 2 N.m méně než před modernizací. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 13,8 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h, změny na podvozku a řízení by pak měly zajistit ještě agilnější chování.

V nabídce opět nebude chybět verze Eco s delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm, pneumatikami s nižším valivým odporem, systémem stop/start a aerodynamickým vylepšením. Spotřeba se tím sníží z „ne-eco“ 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km.

ONLINE: Česko - Rusko OSR 0:0. Bojuje se o finále!

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků