Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

O připravovaném faceliftu Toyoty Aygo jsme psali již začátkem tohoto měsíce. Nyní jsou k dispozici oficiální informace.

V květnu letošního roku tomu budou čtyři roky od zahájení výroby druhé generace Toyoty Aygo v kolínském závodě TPCA. Městské miniauto sdílí techniku s Peugeotem 108 a Citroënem C1, jenže zatímco vozy francouzských značek zatím zůstávají bez modernizace, Aygo se ukáže v omlazené podobě už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

„X-faktor“, kterým se od začátku chlubí druhá generace Toyoty Aygo, se s modernizací nevytratil, změny v designu přesto odhalíte snadno. Vůz dostal nové přední světlomety s integrovaným denním svícením, mřížka pod nimi může být vyvedena v černé, lesklé černé a stříbrné barvě, a změnou prošla i spodní část nárazníku. Vzadu se pak měnila hlavně grafika svítilen, nárazník zůstal nedotčen.

Největší novinky se však udály pod kapotou. Vůz bude stále vybaven atmosférickým litrovým tříválcem VVT-i, ten však povýšil na normu Euro 6.2 a prošel řadou úprav. Dostal dvojité vstřikování paliva, má vyšší kompresní poměr, snížené tření, a díky vylepšení vyvažovacího hřídele by měl méně vibrovat.

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Agregát disponuje výkonem 53 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 93 N.m ve 4400 otáčkách. To je pro srovnání o 2 kW více, ale zároveň 2 N.m méně než před modernizací. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 13,8 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h, změny na podvozku a řízení by pak měly zajistit ještě agilnější chování.

V nabídce opět nebude chybět verze Eco s delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm, pneumatikami s nižším valivým odporem, systémem stop/start a aerodynamickým vylepšením. Spotřeba se tím sníží z „ne-eco“ 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km.

ONLINE: Česko - Rusko OSR 0:0. Bojuje se o finále!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků