Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

O připravovaném faceliftu Toyoty Aygo jsme psali již začátkem tohoto měsíce. Nyní jsou k dispozici oficiální informace.

V květnu letošního roku tomu budou čtyři roky od zahájení výroby druhé generace Toyoty Aygo v kolínském závodě TPCA. Městské miniauto sdílí techniku s Peugeotem 108 a Citroënem C1, jenže zatímco vozy francouzských značek zatím zůstávají bez modernizace, Aygo se ukáže v omlazené podobě už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

„X-faktor“, kterým se od začátku chlubí druhá generace Toyoty Aygo, se s modernizací nevytratil, změny v designu přesto odhalíte snadno. Vůz dostal nové přední světlomety s integrovaným denním svícením, mřížka pod nimi může být vyvedena v černé, lesklé černé a stříbrné barvě, a změnou prošla i spodní část nárazníku. Vzadu se pak měnila hlavně grafika svítilen, nárazník zůstal nedotčen.

Největší novinky se však udály pod kapotou. Vůz bude stále vybaven atmosférickým litrovým tříválcem VVT-i, ten však povýšil na normu Euro 6.2 a prošel řadou úprav. Dostal dvojité vstřikování paliva, má vyšší kompresní poměr, snížené tření, a díky vylepšení vyvažovacího hřídele by měl méně vibrovat.

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Agregát disponuje výkonem 53 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 93 N.m ve 4400 otáčkách. To je pro srovnání o 2 kW více, ale zároveň 2 N.m méně než před modernizací. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 13,8 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h, změny na podvozku a řízení by pak měly zajistit ještě agilnější chování.

V nabídce opět nebude chybět verze Eco s delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm, pneumatikami s nižším valivým odporem, systémem stop/start a aerodynamickým vylepšením. Spotřeba se tím sníží z „ne-eco“ 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km.

ONLINE: Česko - Rusko OSR 0:0. Bojuje se o finále!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků