Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

O připravovaném faceliftu Toyoty Aygo jsme psali již začátkem tohoto měsíce. Nyní jsou k dispozici oficiální informace.

V květnu letošního roku tomu budou čtyři roky od zahájení výroby druhé generace Toyoty Aygo v kolínském závodě TPCA. Městské miniauto sdílí techniku s Peugeotem 108 a Citroënem C1, jenže zatímco vozy francouzských značek zatím zůstávají bez modernizace, Aygo se ukáže v omlazené podobě už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

Toyota v Ženevě ukáže facelift Ayga. Sourozenci C1 a 108 však podobu nezmění

„X-faktor“, kterým se od začátku chlubí druhá generace Toyoty Aygo, se s modernizací nevytratil, změny v designu přesto odhalíte snadno. Vůz dostal nové přední světlomety s integrovaným denním svícením, mřížka pod nimi může být vyvedena v černé, lesklé černé a stříbrné barvě, a změnou prošla i spodní část nárazníku. Vzadu se pak měnila hlavně grafika svítilen, nárazník zůstal nedotčen.

Největší novinky se však udály pod kapotou. Vůz bude stále vybaven atmosférickým litrovým tříválcem VVT-i, ten však povýšil na normu Euro 6.2 a prošel řadou úprav. Dostal dvojité vstřikování paliva, má vyšší kompresní poměr, snížené tření, a díky vylepšení vyvažovacího hřídele by měl méně vibrovat.

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Toyota má novou verzi svého minivozu Aygo. Jde ale jen o design

Agregát disponuje výkonem 53 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 93 N.m ve 4400 otáčkách. To je pro srovnání o 2 kW více, ale zároveň 2 N.m méně než před modernizací. Zrychlení z 0-100 km/h zabere 13,8 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h, změny na podvozku a řízení by pak měly zajistit ještě agilnější chování.

V nabídce opět nebude chybět verze Eco s delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm, pneumatikami s nižším valivým odporem, systémem stop/start a aerodynamickým vylepšením. Spotřeba se tím sníží z „ne-eco“ 4,1 l/100 km na 3,9 l/100 km.

ONLINE: Česko - Rusko OSR 0:0. Bojuje se o finále!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků