Toyota Aygo Crazy: šílené mini

Automobilka Toyota představila studii závodního speciálu, který je postaven na základu modelu Aygo. Malý prcek je teď opravdu rychlý.

Již při krátkém pohledu na přiložené snímky je vidět, že Aygo doznalo řady změn a samotný nový kabát dává pocit velké dynamiky. Jenže Aygo nejen vypadá, že umí jezdit rychle, ale ono takové i je.

Celkový body kit je plně funkční a má svůj důvod. Řádně vytažené blatníky umožnily použit šiřší pneu a hlavně rozšířit rozchod kol pro lepší stabilitu vozu. Přední nárazník pak pomáhá usměrňovat proudění pod vozem a stará se o přívod vzduchu k brzdám.

Průduchy před zadními koly se pak starají o přívod vzduchu k chladičům a zadní křídlo pak zvyšuje přítlak při středních a vysokých rychlostech.

O pohon se stará zcela nový agregát, který je umístěn za předními sedačkami. Svůj původ má v modelu Celica a MR2 a jedná se o čtyřválec 1,8 VVT-i. Ten byl rádně naladěn a výsledkem je výkon 150 kW (205 k) a točivý moment 240 Nm. Ve spojení s nízkou hmotností 1050 kg lze očekávat opravdu dobrou dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Aygo Crazy

 

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek