Toyota Avensis v novém

Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.
Toyota Avensis v novém
Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.

Nová Toyota Avensis se pozná na první pohled díky upravenému designu zevnějšku. Příď působí hodnotněji a elegantněji díky nově navrženým světlometům s „diamantovou“ optikou. Optimalizované jsou taktéž zadní sdružené svítilny.

V interiéru najdeme mnoho drobných konstrukčních změn, které se velkou měrou podílí na nové atmosféře interiéru. Řidič i spolujezdci si mohou v novém Avenssu dopřát komfort, ne právě obvyklý u vozů střední třídy. Plastové díly interiéru působí kvalitním a hodnotným dojmem. Na dojmu větší kvality se významnou měrou podílí i dveřní kliky a další doplňky v chromovaném provedení. Na přístrojové desce dominují rychloměr a otáčkoměr.

Nové motory Toyoty Avensis těží z použití techniky proměnného časování ventilů VVT-i, které se již s úspěchem používá u pohonných modelů Yaris, Yaris Verso, Corolla, Celica, Previa, RAV4 a MR2.

Prvním z nich je benzínová čtyřválcová 1.6. Maximální výkon 81 kW, který nabízí při 6 000 ot./min, je mezi 1.6 neobvyklý. Solidní je i hodnota točivého momentu 150 Nm při 3 800 ot./min. Maximální rychlost činí 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Avensis z nejmenším motorem za 11,3 vteřiny.

Druhým benzínovým motorem je čtyřválcový 2.0 s maximálním výkonem 110 kW při 5 700 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm při 4 000 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9,1 vteřiny.

Třetím do party je čtyřválcový diesel vybavený systémem Common-Rail. Motor využívá 16 ventilový rozvod s dvojicí vačkových hřídelí. Výkon je shodný s benzínovou 1.6, tedy 81 kW při 4000 ot./min. Pozoruhodná je křivka točivého momentu. Maximální hodnota 250 Nm je k dispozici od 2 000 do 2 400 ot./min. Avensis vybavený dieselem dokáže uhánět 195 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,4 vteřiny.

Po seznámení s vozem můžeme s klidným svědomím říci, že plán Toyoty prodat do konce roku ještě 250 ks nového modelu Avensis je vzhledem k jeho kvalitám poměrně reálný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 112 219 km
Cena: 202 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků