Toyota Avensis v novém

Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.
Toyota Avensis v novém
Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.

Nová Toyota Avensis se pozná na první pohled díky upravenému designu zevnějšku. Příď působí hodnotněji a elegantněji díky nově navrženým světlometům s „diamantovou“ optikou. Optimalizované jsou taktéž zadní sdružené svítilny.

V interiéru najdeme mnoho drobných konstrukčních změn, které se velkou měrou podílí na nové atmosféře interiéru. Řidič i spolujezdci si mohou v novém Avenssu dopřát komfort, ne právě obvyklý u vozů střední třídy. Plastové díly interiéru působí kvalitním a hodnotným dojmem. Na dojmu větší kvality se významnou měrou podílí i dveřní kliky a další doplňky v chromovaném provedení. Na přístrojové desce dominují rychloměr a otáčkoměr.

Nové motory Toyoty Avensis těží z použití techniky proměnného časování ventilů VVT-i, které se již s úspěchem používá u pohonných modelů Yaris, Yaris Verso, Corolla, Celica, Previa, RAV4 a MR2.

Prvním z nich je benzínová čtyřválcová 1.6. Maximální výkon 81 kW, který nabízí při 6 000 ot./min, je mezi 1.6 neobvyklý. Solidní je i hodnota točivého momentu 150 Nm při 3 800 ot./min. Maximální rychlost činí 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Avensis z nejmenším motorem za 11,3 vteřiny.

Druhým benzínovým motorem je čtyřválcový 2.0 s maximálním výkonem 110 kW při 5 700 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm při 4 000 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9,1 vteřiny.

Třetím do party je čtyřválcový diesel vybavený systémem Common-Rail. Motor využívá 16 ventilový rozvod s dvojicí vačkových hřídelí. Výkon je shodný s benzínovou 1.6, tedy 81 kW při 4000 ot./min. Pozoruhodná je křivka točivého momentu. Maximální hodnota 250 Nm je k dispozici od 2 000 do 2 400 ot./min. Avensis vybavený dieselem dokáže uhánět 195 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,4 vteřiny.

Po seznámení s vozem můžeme s klidným svědomím říci, že plán Toyoty prodat do konce roku ještě 250 ks nového modelu Avensis je vzhledem k jeho kvalitám poměrně reálný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků