Toyota Avensis v novém

Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.
Toyota Avensis v novém
Nový Avensis se stejně jako dosud prodává v provedení sedan, liftback a kombi. V motorovém prostoru můžeme nalézt dva benzínové a jeden dieselový motor.

Nová Toyota Avensis se pozná na první pohled díky upravenému designu zevnějšku. Příď působí hodnotněji a elegantněji díky nově navrženým světlometům s „diamantovou“ optikou. Optimalizované jsou taktéž zadní sdružené svítilny.

V interiéru najdeme mnoho drobných konstrukčních změn, které se velkou měrou podílí na nové atmosféře interiéru. Řidič i spolujezdci si mohou v novém Avenssu dopřát komfort, ne právě obvyklý u vozů střední třídy. Plastové díly interiéru působí kvalitním a hodnotným dojmem. Na dojmu větší kvality se významnou měrou podílí i dveřní kliky a další doplňky v chromovaném provedení. Na přístrojové desce dominují rychloměr a otáčkoměr.

Nové motory Toyoty Avensis těží z použití techniky proměnného časování ventilů VVT-i, které se již s úspěchem používá u pohonných modelů Yaris, Yaris Verso, Corolla, Celica, Previa, RAV4 a MR2.

Prvním z nich je benzínová čtyřválcová 1.6. Maximální výkon 81 kW, který nabízí při 6 000 ot./min, je mezi 1.6 neobvyklý. Solidní je i hodnota točivého momentu 150 Nm při 3 800 ot./min. Maximální rychlost činí 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Avensis z nejmenším motorem za 11,3 vteřiny.

Druhým benzínovým motorem je čtyřválcový 2.0 s maximálním výkonem 110 kW při 5 700 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm při 4 000 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9,1 vteřiny.

Třetím do party je čtyřválcový diesel vybavený systémem Common-Rail. Motor využívá 16 ventilový rozvod s dvojicí vačkových hřídelí. Výkon je shodný s benzínovou 1.6, tedy 81 kW při 4000 ot./min. Pozoruhodná je křivka točivého momentu. Maximální hodnota 250 Nm je k dispozici od 2 000 do 2 400 ot./min. Avensis vybavený dieselem dokáže uhánět 195 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,4 vteřiny.

Po seznámení s vozem můžeme s klidným svědomím říci, že plán Toyoty prodat do konce roku ještě 250 ks nového modelu Avensis je vzhledem k jeho kvalitám poměrně reálný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků