Toyota Avensis 2.0 D-4D: japonský Evropan (kompaktní test)

44 komentářů

Honza
15. února • 9:06

Dobry den,
zajimalo by mne, jak se da VSC vypnout. Ja mam Avensis 2008 a je mozne vypnout pouze TRC. Diky za odpoved.

Jurka
28. ledna • 18:40

Nemáte někdo zkušenost s TOYOTA Carina e s brzdami. Mám neustále problémy a v servisu si nědí rady. Při brždění se vybruje volant a přední kola. Již dvakrát měnili kotouče, několikrát srovnávali, měnily náboj a brzdové destičky. Auto je vždy v pořádku a když najedu kolem 1500 km začne to znovu. Nestalo se vám to někdy. Jinak je auto skvělé po všech stránkách.
Díky za případnou odpověď

Honziss
10. dubna • 13:29

Jezdim s timhle autem cca rok (D4-D, 130tkm, kombi) a dlouhodoby prumer mam 6.5 (dalnice/praha/mimo mesto) a to ho vubec nesetrim, dostat se pres 8 litru vyzaduje dalnicni jizdu 180kmh+, takze ty hodnoty v testu jsou pekny nesmysl - stejne jako obrazek palubky s otackomerem z 1.8vvti
Ten motor je podle me uzasne kultivovany, kdyz jsem kratce presednul do O2 s 2.0tdi - tak to byl normalni traktor proti avensisu. Spousta lidi nepozna ze to je diesel.
Klady: motor, podvozek, interier, kvalita, spolehlivost (myslim ze to auto do 200tkm jezdit budu)
Zapory: cena servisu v cr, ceny nahradnich dilu, destovy senzor je magor
Mame ve firme i tu 1.8vvti, jizda neni spatna, ale rekl bych ze je mirne hlucnejsi a spotreba je vyssi asi o 2 litry v prumeru

Dusan
26. února • 22:10

Spotreba: mimo mesto - rychlost do 100 km 4,5l. Dialnica do 130 km 5,6l a ked ides 180 km po dialnici tak 8,5. V meste do 7,5 viac sa nemas sancu dostat ani keby neviem co robis....Najazdene mam 60000Km . Jedine co sa da vypnut je ESP ziadny iny system nevypnes. Total spokojnost az na to radenie je naozaj trochu tazsie, resp. prechadzas cez zuby-subj.pocit.Vsetkych pozdravujem

Atlis
5. srpna • 13:15

Ja mám Avensis D-4D len kratučko (3 týždne, 3500km), no spotreba ktorú uvádzate je skutočne prehnaná, kombinovanú spotrebu mám 6,5 litra, momentálne jazdím len v meste s 8,2 litrami. Absolvoval som aj 900km jazdu zo Slovenska do Poľska cez ČR a Nemecko a spotreba bola 5,3 litra. Rýchlosti sa pohybovali na diaľnici od 120 - 140 km/h, Od Teplíc po Drážďany som išiel po miestnych cestách - kto tade často jazdí vie o čom hovorím, podobná situácia je asi na 60 km úseku okolo nemecko-poľských hraníc (60 - 80km/h, časté radenie, kolóny). V aute som išiel sám, ale mal som plne naložený kufor.
Motor ožíva za hranicou 2100 otáčok, nárast výkonu je ohromný, za 3500 otáčok je zbytočné sa hnať. Radenie je skutočne horšie pri jednotke, ostatné stupne sú presné.
Rád by som sa spýtal či má niekto skúsenosť s čipom zvyšujúcim výkon tohto motora na 140 koní (BitPower napr.), ako je to potom so zárukov a pod.
Ďakujem, Atlis

dzambo
8. srpna • 22:18

v tom meste snad stali na miste a nebo jeli jako prase, 10 litru - to snad neni ani mozne,majitele novych avensisu mi urcite daji za pravdu     DZAMBO

Sedmispáč
24. července • 14:12

taky se podělím o své dojmy, doposud jsem jezdil jenom evropskými vozy (vystřídal jsem všechny značky francouzů v práci máme komplet nabídku koncernu VW-Škoda, benzíny i diesel), teď jsem si koupil po dlouhém váhání ojetou Toyotu Avensis D4-D, r.v.2000/10. šlo o dovoz z Holandska, byl se mnou technik z Toyoty Praha (zaměstnán přes 8let), auto mělo na tachometru 76.000, vynikající stav, posléze jsem zjistil, že dle servisní knížky spíše 170.000 či více. technik nepoznal, že má najeto více ale i s tolika najetými klimetry (za 3 roky provozu) je to auto naprosto špičkové, velmi pohodlné, nejvyšší výbava (Sol, včetně navigace), při porovnání s novou Oktávkou TDI neuvěřuïtelně tichý motor, spotřeba Praha a okolí průměrně 6,5 litrů nafty (zimní gumy - nestihl jsem ještě koupit letní! a klimatizace běží pořád v těch vedrech)
pokud je pravda, že má najeto více než ukazuje tachometr, je sranda, že to nepozná ani technik od Toyoty mě přišla jako skoro nové auto (uvnitř vše ve skutečně vynikajícím stavu: potahy, volant atd...) motor běží jako švýcary a spotřeba vynikající.
pokud to srovnám třeba s Peugeotem nebo Citroenem, tak tam po najetí 200.000km bylo auto na hranici použitelnosti, motoricky, ale i interiér. o Oktávkách a Passatech nemluvě, tam je to obdobné, bohužel.
pokud tedy vypadá Toyota po 200.000km tak jako ta moje, už nikdy nechci žádná evropská auta a kupuju jen japonská, škoda, že nemám na nového Avensise, koupil ho okamžitě!
jel jsem i v Hondě Accord, ale ta byla dost hlučná (benzín! poslední model 2004).
děkuji za pozornost...

Sedmispáč ;o)

ruda neruda
4. srpna • 14:55

Za jakou cenu se dá takový Avensis v Holandsku pořídit ?

Děkuji za odpověď.

 

marcel
23. července • 9:57

MOje předchozí auto bylo TOYOTA STARLET má najeti 120 tis a prakticky jsem na něj nešáhl kromě nutných výměn olej, destičky atd. potřeboval jsem větší pořídil jsem si Avensis D4-D r. 2000. Je to komfort jen do něj nasedneš to se s  nějakou Octavií nedá vůbec srovnávat , sptřeba je asi 7 l/100 km , je o něco vyšší než u Octávky ale tím opřednosti octavie končí. Myslím, že kdo nejezdil s Toyotou a nezná její spolehlivost by si ji měl aspon jednou pořídit a pak si myslim, že už by jiný  auto nechtěl. To můj názor

King
21. července • 10:44

No, po dlouhé době trochu slušnější a střízlivý test daného autora, ale nebyl by to on, aby tam nebylo zase pár podivností. Jako třeba že se s vypnutým ESP chová stejně jako ostatní auta bez ESP, to je teda hláška měsíce. Takže proč dělat dobré podvozky, uděláme mizerné jako má Laguna, Vectra a Avensis a nacpeme to elektronikou, aby to poslouchalo....  Dále - kdyby autor s dieselem nejezdil jako na rallye, tak by mu to žralo méně. Také by mě zajímalo, kdy je pro normálního řidiče lepší ESP vypnout.... Zpočátku jsem ho neměl rád, chovávalo se divně, ale od té doby uplynuly dvě generace a teď už fungují OK. Stajně mám ale raději podvozky, které ho nepotřebují. Moc se ale hodí v zimě.... Avensis se také nenaklání "více", ale "hodně", přitom ale nezvládá tlumit výraznější rázy. je to prostě podobné, jako u francouzů v téhle třídě, jen o něco lepší. A na závěr něco z historie - Carina E byla jakž takž úspěšná jen ve své první generaci, zbytek byl naprostý propadák (teď si nejsem jistý, jesti byly dvě, nebo 3), o vydařenosti nelze hovořit vůbec. Také je na silnici skoro nepotkáte. prolomil to až Avensis, proto takéu něj Toyota vyměnila jméno. Je ostatně s podivem, co na Toyotách tolik lidí vidí. když vynecháme spolehlivost, nic extra to není.

Locklear
21. července • 13:45

No já bych řekl, že povídáš Kingu zajímavě, ale bohužel trochu pohádky.Nový Avensis má velice dobrý podvozek více než srovnatelný s nynějšími konkurenty ve své třídě-rozhodně lepší než golf nebo oktávka (jsou sice tyto vozy ze třídy nižší, ale většina Čechů si z důvodu pocitu výhodnosti koupi dělají iluze a srovnávají svého "miláčka" s vozy, které jsou úplně někde jinde-výše). Jina s tou Carinou E jsi mě rozesmál, Carina vyráběná v Evropě byla CarinaE a vyráběla se od 92-98 - byla to pouze jedna generace s jední facelitem v 96, jinak celkově to byla třetí generace, ty předchozí bych však z důvodu stáří nezmňoval.

Petr
21. července • 12:32

Avensis má podvozek poměrně dost dobrý, což se pozná např. při jízdě na kluzkém povrchu, kdy trvá překvapivě dlouho, než se utrhne. Ano, má měkký podvozek a naklání se, když člověk jede ostře. Avensis narozdíl od Octavie/Fabie RS nepředstírá, že je sportovní auto. Jde jen o zvyk. Já si zvykl a náklon beru jako varování, že do té zatáčky jedu dost rychle, což si člověk mnohdy ani neuvědomí, dokud se nepodívá na tachometr. Tvrdý podvozek svádí ke "sportovnější" jízdě, ale s bezpečností to moc společného nemá.

Neexistuje přímá souvislost mezi měkkostí/tvrdostí podvozku a jízdními vlastnostmi. Zkuste si Avensis dostat do smyku a pak hodnoťte kvailtu podvozku. Hodnocení podle měkkosti jsou jen kecy ... Jezdím s Avensisem bez ESP a zatím mi ESP ke štěstí nechybělo, ani v zimě. Možná to bude tím, že nejezdím jako prase ... Z elektronických systému jsem  využil ABS a brzdový asistent. ABS zabírá tak akorát, neměl jsem pocit, že by zabíralo předčasně, jako se mi to zdálo např u Fabie.

 Co na Toyotách ostatní vidí ? Otázka je co ostatní vidí na vozidlech francouzské a italské výroby, případně vozidlech VW group.

Avensis je dost podařené auto.  Kdybych na to měl, jezdil bych Lexusem. Na Lexus nemám.  Při rozhodování mezi Avensisem, Oktávkou/Passatem/Mazdou6 a Nissanem Primera u mě vyhrál Avensis.

Avensis bez ESP u mě vyhrál nad Mazdou6 s ESP, ikdyž je mou prioritou bezpečnost ... Pořádně udělaný podvozek elektronikou nedoženeš ...

Adam XI.
22. července • 20:29

Petre, myslim, ze jsi vybral dobre...Ve stredni tride je Avensis jedno z nejlepsich aut. V Cechach bohuzel lide prednosti Toyot neznaji a budou dal jezdit VW , francouzema a podobnymi auty. Jejich chyba...My uz vime. Accord je take moc dobre auto, ale ten kombik se jim vizuelne moc nepovedl. Jo a ten Lexus...to je autak pro fajnsmekry.

Michal
21. července • 13:21

Petře, byl ve Vašem výběru i Accord? Ten ESP jistě nemá, ale podvozek prvotřídní.

Petr
21. července • 13:44

Accord se mi v té době zdál poněkud předražený. O jeho podvozku a skvělých motorech nepochybuji, ikdyž jsem v něm nikdy neseděl. Avensis mě dostal svými pohodlnými sedačkami, malou spotřebou, okením airbagům  a výborným crash testům. Avensis byl v dané výbavě na hranici finančních možností.

Když jsme se cca před rokem rozhodovali, tak jsem se na Hondu díval, ale kombinací výbava/cena nepostoupila, stejně jako Passat, do užšího výběru

Když jsem se dnes mrknul na cenu/výbavu u Accordu, tak to vypadá rozumněji, než to bylo před rokem.

Současný Accord Tourer  se mi nelíbí snad jen zestetického hlediska. Sedan je super, ale zadek u kombíku se mi nelíbí.  

 

TDI
20. července • 8:46

Výkon a spotřeba stejně zoufalá jako u Hondy Accord Tourer.......

Huhla
20. července • 12:32

hmm, další zoufalec co nikdy neseděl v pořádným autě .

Huhla

Dawe
19. července • 19:11

S timhle autem jsem neco najezdil, jen to byl kombik. Musim rict, ze je to velmi prijemne a pohodlne auto. Co me zarazilo byl beh motoru. Jelikoz jsem si uz "uzival" s nejruznejsimi TDI, opravdu jsem koukal jak tichy a kultivovany umi diesel byt. Jezdil jsem v prumeru za 7,5 litru, coz opravdu neni nijak malo, ale zase jsem ho urcite nesetril a jezdilo se svizne. S razenim jsem nemel nejmensi problem, predpokladam, ze to byla vada konkretniho vozu v testu.

Mac
20. července • 9:54

Já jezdím asi rok se sedanem 1,8 benzín. Když bylo auto nové, tak bylo řazení lehce tužší, ale rychle si to sedlo a od nějakých 5000 km bylo v pohodě. Zůstala jenom tužší jednička, pokud ji řadím za jízdy (nedávám meziplyn). S tím si synchronizace občas neporadí na 100%. No a pak bych ještě uvítal kratší dráhu řazení u pětky. Pak by byla převodovka dokonalá.
Dlouhodobou spotřebu mám 8 litrů. Zhruba 1/3 Praha, 1/3 mimoměsto a 1/3 dálnice (okolo 130 km/h, přes 150 jezdím naprosto výjimečně)

majk
19. července • 11:57

Proč jsou na těch fotkách zasněžený auta? Kdy se testovalo?

Huhla
19. července • 13:33

testovalo se v norsku. Pan dolejš dorazil na sněžným skůtru, otestoval avensis a výplody poslal na sobovi...

BTW - kromě těch fotek nevidím jedinej důkaz že test nebyl udělanej na základě studia katalogů a pr. materiálů. štve mě to, protože by mě ta toyotka fakt zajímala - hlavně ve srovnání s D acordem. Proč to auto nedostal někdo z normální redakce?

Huhla

Libor Zezulka
19. července • 14:09

Testovalo se na začátku jara, ale zveřejnění jsme odkládali tak dlouho, až roztáhl sníh a rozkvetly stromy. Toyotu Avensis a další Toyoty podrobnému testu určitě ještě podrobíme.

Martin
19. července • 15:35

Tesim se

Tomik
19. července • 14:44

Uz netrpelive cekam  Hlavne jsem zvedav na podrobny test nove Corolly

Michal
19. července • 15:19

...a ja jsem zvedavy na nejaky fajn testik Toyota Land Cruiser. Chysta se letos neco takoveho?

mfilip
19. července • 10:58

mno nevim, zda se mi posledni dobou, ze diesly zerou pomalu vice jak benziny.

Peter
19. července • 12:15

Chces mi povedat, ze nejaky benzin s takymi parametrami ako ma motor D4-D ma takuto spotrebu, hodnota 7,5 litra je uvadzana v meste, a testuje sa vo velkomestach kde za zaratavaju pomale prejazdy v kolonach. A pri primeranej dynamike jazdy. Spotreba tohto motora je na vynikajucej urovni. Staci sa pozriet na diesel u BMW 3 alebo hociakeho auto v triede, tak uvidis je su rovnake. A este chcem by som vydiet nejake auto z 2 litovim benzinovym motorom adekvatnej vahy s nizsou spotrebou. A nemozem sa zo, ze ty urobis mensu. A za akej namahy, vypinat motor a vliect sa ako konsky zaprah.

mfilip
19. července • 14:59

podivej, pokud mi nekdo u dieslu napise takove udaje u diesel motoru: "Po městě to bylo v daných podmínkách přes deset litrů, mimo město mezi šesti a sedmi a na dálnici kolem osmi. Celkově jsme tak jezdili s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km. ", tak to obecne povazuju na diesel za vysokou spotrebu, at se ti to libi nebo ne. Ze je to spotreba nizka mne presvedci akorat dovetek, ze to bylo testovano v Norsku pri - 30 st. Jinak fakt ne u dieslu. Ze to neni zaden zazrak oproti benzinu mne nadale presvedcilo i srovnani s 95 kW benzinem v toyote. Rozdil 1.4 l v kombinovane spotrebe pri o 10 kW mensim vykonu motoru je zanedbatelny, a alespon u mne jasne hovori pro benzin.

palo
21. listopadu • 16:30

to je moc. 1.9 tdi 81kw na dialnici 130km/h(tacho), tempomat, spotreba 5 litrov. pri 60km/h spotreba 3 litre

caxton
19. července • 20:27

Nevíte někdo, jak se měří nějak objektivně spotřeba? Já sem teď urazil 2 x 880 km do Chorvatska a zpátky a jel sem 90-100 po nomální a 130-140 po dálnici. Tam 5,5 l/100 (bez klimatizace) a zpátky 6,2 l/100 (s klimatizací). Opel Astra 1,4 16v. Ale po městě si může vzít 7 nebo taky třeba 10, město je dost relativní pojem. Můžu ject většinu 90 po Jižní spojce nebo magistrále nebo poskakovat mezi semaforama...

PeterL
19. července • 17:06

tak tak, na TD je to obrovská spotreba. Ja jazdím s ťažkou nohou a dlhodobú mám maximálne 6,5 na TDI 81 kW. Keby som mal dlhodobú okolo 8 litrov, tak okamžite mením za benzín.

Huhla
20. července • 12:40

Hmm, tak mě to nevadí. Služebně jsem měl oktávku comb. tdi (81kw) a soukromě hdi a je to nebe a dudy. Nevadí mě že subjektivně má hdi nižší výkon, ale oceňuju větší klid. Uznávám že je to asi otázka priorit, ale rozhodně beru naftu...

btw - (to není  proti nicku PeterL) - zaujalo mě, kolik lidí tady na serveru vychvaluje tdi. Mám teorii že většina z toho jsou příznivci "tuc tuc" hudby, kterou obšťastňují své okolí (a díky tomu neslyší motor) nebo děti, který se několikrát projeli v otcově oktávce a maj z toho už rok erekci. Když má ale člověk urazit delší trasu v tdi a srovná to s moderním cr, tak v "tdi" si fakt připadá jak v traktoru (to je moje zkušenost a to jsem ještě nevyzkoušel bmw a hondu). Neberte to jako flame - je to jen můj názor.

Huhla

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miki
7. prosince • 15:17

Toyota Carina E r.v.1992 - 2.0i 16V
udaje vyrobcu:
spotreba:
mesto/120/90(km/h)- 9,6/7,5/5,9
Vykon 98 Kw, pohotovostna hmotnost 1200 kg.
max 205 km/h, 0-100 za 9s.

Tato Toyota mala nizsiu spotrebu ako sucasny Avensis 2.0i 16v

PeterL
20. července • 14:21

Je to hlavne o prioritách. Konkrétne u mňa sú: výkon a čo najnižšie náklady.

Pre objektivitu treba ale povedať, že je rozdiel v odhlučnení koncernových áut používajúcich TDI. Konkrétne moje Toledo je odhlučnené celkom dobre, zvuk neobťažuje. Oktávka je na tom o trochu horšie. Minule som potreboval niečo odviezť, použil som Octaviu Combi a bol som prekvapený (na rozdiel od normálnej Octavie) spektrom otáčok, kde motor nepríjemne dunel. To isté Fabia Combi 1,4 TDI. Relatívne najhlučnejšia mi pripadala Fabia 1,9 TDI 74 kW. Auto išlo ako malá raketa, ale bol som hodne ohlušený.

Čo sa týka Passata (TDI 96 KW) - nemal som dojem (na rozdiel od mnohých diskutujúcich na tomto webe), že je auto extra hlučné, ale treba povedať, že som skúšal posledné modely (2004).

Ja mám v práci výhodu, že pokiaľ chcem, môžem si vyskúšať hocijaké auto. Preto som zobral ako služobák TDI, ostatné dízle mi jednoducho nesadli - to by som radšej zobral benzín. Je ale možné, že po dlhšom jazdení by mi iný dízel (HDI, TDCI) pripadal dobrý, ale u áut dávam zásadne na prvý dojem. Po nejakom čase má totiž človek tendenciu ospravedlňovať a obhajovať niektoré nedostatky.

Petr
20. července • 11:14

Ta spotřeba v testu je opravdu vysoká. Já si ho byl v Toyotě vyzkoušet minulý měsíc a jezdil jsem po Brně a okolí s průměrem 6,7 litru a to sem ho nešetřil.

Petr
19. července • 11:10

Tak tak, ty rozdíly nejsou zase tak velké, jezdit se dá úsporně i s benzínem. Běžná cesta po dálnici s 1.8T Octavií za 7,5 l => pohoda nejvyšší, tempomat 140 km/h. A žadný trncdrnc traktor zvuk

Peter
19. července • 12:21

Neviem ci si niekedy sedel a isiel na 1.8T octavii. Pri 140km/hod ma spotrebu 9 - 10 litrov (a to musis byt sam v aute a ist s vetrom o preteky). Trochu si to presolil, no ved vy Cesi nedate dopustit na skodovku. Nabuduce si rozmysli co napises, lebo taka bajka ti neprejde. A to že použivaš tempomat, na tom nic nezmeni.

Petr Broža
19. července • 12:46

Mám 1.8T rok a půl a ještě jsem na dálnici neměl větší spotřebu než 8,5 l...

FP
26. ledna • 0:37

Ano, já s Mondeem 2.0 benzínem taky jezdím dálky za 7.8 a to včetně dálnic...

Niemand
19. července • 13:06

Meli jsme ve firme O combi 1.8 T (kdyz sla, tak mela cca 150 000km). Spotreba Jihlava - Brno 6,2 litru (jel jsem sam, bezvetri, 90 km/h, vic ani rana). Pri 130 to uz ale bralo pres 8 l. Kdyz tomu clovek nalozil, tak to melo i 10 l.

Nyni mame O combi 1.9 tdi 66kW a ta to nezajeta zvlada pri 130 za 4,7 - 5,3, podle vetru, nalozeni a provozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
19. července • 16:18

Po dálnici jezdím většinou 135-140 km/h (tacho) tempomat a trasu Brno-Olomouc zvládá Octavia pod osm, Brno-Praha 8-8,5 km/h, podle toho, jak je provoz. Vždy měřenou ve dvou lidech.

lubos
19. července • 11:57

Ale tataz oktavka s 1.9tdi ti vezme tak 4l mozna.

Martin Kalenda
19. července • 11:31

no vidis a ta sama octavie jede pri 110 na tempomat s jemnym popostouchavanim ridice za 4,5 litru ja v dansku pri strachu z pokut (prestoze mam detektor kterej mi tam funguje dost obstojne) ujel na jednu nadrz 1100km. ukaz mi tohle za bezneho provozu. stejne tak pha berlin na jednu nadrz v teplicich a pak supky dupky 180+- za Drazdanama to to tvy 1.8T jde tak na 12 litru, 1.8t jeste jde ale 1.6tkari si to po 40 minutach jizdy 180 (tj nejaky 172 v realu - octavia dost klame) rychle rozmisli protoze ja jedu za 8.5 litru a oni za 12

XAS
20. dubna • 18:52

Mam O II 1.6 MPI. Pokud budou psat do diskuzi lidi jako jsi ty tak bude vzdy TDI ten nejlepsi coz uz v dnesni dobe moc neplati.  Minuly tyden jsem jel Liberec - Praha 180 km/hod. spotreba 8,5-9,0 tak tady nepis takove hovadiny kdyz jsi v tom ani nejel.

Doporučujeme

Články odjinud