Toyota Avensis 2,0 D-4D: druhý poločas (test)

Toyota Avensis se po třech letech dočkala omlazovací kúry. Co vše se faceliftem změnilo a jak mu sluší nový dieselový agregát 2,0 D-4D?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změny na exteriéru a interiéru
  2. Solidní výbava už v základu, Jistá jízda
  3. Nabídka motorů, 125 koní v dieselovém dvoulitru, Dynamika a spotřeba
  4. Závěr a srovnání s konkurencí, Výbava, cena, technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (včetně nepublikovaných snímků)

Toyota prvním Avensisem nahradila v roce 1997 na evropské zákazníky zacílenou Carinu E, ten si ale narozdíl od ní příliš popularity nezískal. O pět let později přišla druhá generace, s níž Avensis na pohled zrobustněl a reálně narostl ve všech směrech do velkého vozu. Zároveň byl japonskou značkou zvýšen komfort řidiče, a to nejen interiérovým pohodlím, ale i technicky vyspělou výbavou. Avensis druhý si naopak za těch pár let, co je na našem trhu, přízeň získal. Pro modelový rok 2007 připravila Toyota facelift, který jsme společně s novým dieselovým motorem v nabídce mohli vyzkoušet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po třech letech omlazený avensis

Změny především na exteriéru

Změn není mnoho, tím spíše jsou ale, zejména ty designové, výraznější. Upraven byl panel zadních světel. Směrová světla po bočních stranách se nově přesunula do zpětných zrcátek, v duchu designérských zvyklostí poslední doby. Nejvýraznějších změn ale doznala přední maska. Byla změněna optika předních světlometů, přepracování se dostalo žebrování nasávacího otvoru, předního nárazníku i mlhovek. Žebrování samotné evropští designéři zakřivili z roviny do „U“, tedy směrem k úsměvu masky, logo toyoty bylo vyčleněno z jeho objetí. Prohnutí, obtékající logo, se změnilo z horního na dolní, to bylo tedy vizuálně přidruženo více k víku motoru – podobně jako je tomu o dalších modelů automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo maska Avensisu po faceliftu, vpravo pro srovnání ta před ním

Zde si neodpustím kratší komentář. Přední maska je právě to, co dává vozu charakter a to, jakým dojmem na nás působí. S předchozí vizáží na mě působil avensis robustněji, s vypjatou hrudí, možná mohutněji než jakým ve skutečnosti Avensis je. S trochou nadsázky by se dalo říci, že se tvářil jako více reprezentativní vůz. Nyní, po faceliftu, vypadá přední maska dynamičtěji, moderněji a snad elegantněji, jaksi se z ní ale z mého pohledu vytratil ten prvek robustnosti. Jakoby v dojmu reprezentativnějšího a mohutnějšího vozu nyní o chlup ztrácel. To mě právě na změnách, na první pohled zřejmě k lepšímu, trochu vadí. Možná že to je právě cílem, možná Toyota posunuje zákazníky, bažící po těchto „reprezentativních“ prvcích, blíže ke značce Lexus, respektive Lexus níže k dostupnosti širším vrstvám zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo maska faceliftovaná, vpravo původní

Pokud avensis porovnáme s konkurenty ve střední třídě, namátkou vyberme například VW Passat, Mazdu 6 a Ford Mondeo, vypadá subjektivně nejusedleji právě faceliftovaný Avensis.

Stejný interiér střídmého vzezření

Interiér se faceliftem příliš nezměnil. Jen displej palubního počítače se přesunul ze středové konzole mezi budíky přístrojové desky. Displej počítače tak nahradila odkládací schránka, celá přepracovaná středová konzola s novým rádiem ale jako výraznější změna nepůsobila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je stále prostorný a pohodlný, mnoho odkládacích prostor ale nenabízí

V základní výbavě může interiér působit chudě a nenápaditě – sám jsem si po prvním usednutí do Avensisu připadal jako v pět let starém luxusu: velké budíky, volant, strohý, nijak výrazný design panelu, odvedený celý v černé barvě, velké popisky tlačítek, jejich rozmístění a i vcelku tvrdé měkčené plasty, to všechno může působit na řidiče stroze a fádně. To samozřejmě nemusí nutně znamenat negativum, naopak, mnohým potenciálním zákazníkům Toyoty to může naprosto vyhovovat. Mám ale za to, že interiér vyšších výbav, ač téměř stejný, působí výrazně lépe, přestože je toho docílenou pouhými několika drobnými změnami v barvách a použitých materiálech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V horní řadě interiér po faceliftu, dole pro srovnání starší interiér, ale ve vyšší výbavě
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změny na exteriéru a interiéru
  2. Solidní výbava už v základu, Jistá jízda
  3. Nabídka motorů, 125 koní v dieselovém dvoulitru, Dynamika a spotřeba
  4. Závěr a srovnání s konkurencí, Výbava, cena, technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (včetně nepublikovaných snímků)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků