Toyota Auris T-Sport: 200 koní, ale v naftě

Pamatujete si na skvělou Toyotu Corollu T-Sport s výkonným čtyřválcem 1,8 VVTL-i? Případně na nástupce s kompresorem a výkonem 215 koní? Pak jistě přivítáte informaci, že se ostré provedení chystá i pro nový Auris. Pokud ovšem neznáte detaily.

Toyota MotorSport chce ovšem na autosalonu v Essenu představit ostré provedení modelu Auris s výkonem dokonce 200 koní. Jenže nepůjde o benzínovou verzi, ale o naftovou. Pod kapotou bude umístěn modifikovaný agregát 2,2 D-4D, který produkuje základní výkon 180 koní.

U ostrého provedení bude ovšem upravena řídící jednotka, která dodá zbývající výkon a to spolu s výfukovým duplexovým potrubím.

O přenos výkonu se bude starat šestistupňový manuál, který bude posílat točivý moment na 18" kola z lehké slitiny. Bližší informace nejsou známy, ale hovoří se také o snížení o zhruba 15 mm a nasazení kvalitnějších brzd.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků