Toyota Auris: nástupce legendy (představení)

Toyota Auris je nástupcem legendární Corolly. Hatchback nižší střední třídy přichází i k nám. Čím bude bojovat o zákazníky?

V druhé polovině minulého roku přišel z čistého nebe blesk. Automobilka Toyota oznámila, že končí s názvem Corolla u svého modelu nižší střední třídy. Nástupce dostal zcela nové jméno Auris. Stejně jako nový jméno je nové i celé auto.

Design Aurisu lze označit za mírně konzervativní s typickými prvky automobilky Toyota poslední doby. Kompaktní hatchback připomíná stávající Corollu a také druhou generaci malého Yarisu. Podobnost jednotlivých modelů je ovšem v poslední době v módě, a tak se není čemu divit.

Design vozu plný křivek a oblin působí trochu baculatě a usedle. Líbivé tvary ovšem z určitých úhlů přináší poměrně sportovní nádech a jakési přikrčení, které čeká na povel řidiče, aby vůz popohnal vpřed.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Auris nebude zákazníky lákat velkými vnějšími rozměry. Ve své třídě se zařadí k malým hatchbackům. Na délku měří 4 220 mm, na šířku 1 760 mm, na výšku 1 515 mm a rozvor má hodnotu 2 600 mm.

Design vozu ovšem vznikl přímo na míru evropským zákazníkům a tvůrci vozu dávali velký důraz na přání řidičů ze starého kontinentu. Vůz je navíc navržen tak, aby poskytoval vysoký stupeň ochrany nejen posádce, ale také chodcům při střetu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota oznámila útok na pět hvězdiček v crash testu EuroNCAP a toto se ji podařilo splnit na výbornou. Po zveřejnění výsledku je jasné, že v oblasti bezpečnosti bude Auris patřit na vrchol nižší střední třídy.

Tip: Výsledek crash testu si můžete prohlédnou zde.

Pětidveřový Auris nabídne vcelku solidních 354 l zavazadlového prostoru. Pokud ovšem sklopíte zadní sedačky, získáte až 761 l. Měřeno metodou VDA. 

Motory a převodovky

Auris bude od počátku nabízen s pěti čtyřválcovými motory. Dva benzínové agregáty doplní tři naftové. Všechny pohonné jednotky, až na benzínovou jedna šestku, jsou zákazníkům známé a nepřináší tak mnoho nového.

Nový zážehový motor 1,6 l dual VVT-i o zdvihovém objemu 1598 ccm používá variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Je tak možné optimálně nastavit předstih nebo zpomalení časování sacích a výfukových ventilů podle momentálních jízdních podmínek.

Technologie dual VVT-i s plynulou regulací časování ventilů v praxi znamená zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách. Použitá technologie zároveň zlepšuje spotřebu paliva a snižuje obsah škodlivých emisí ve výfukových plynech.

O přenos výkonu na přední kola se budou starat tři převodovky. Pětistupňový manuál bude k dispozici pro oba benzínové agregáty a také pro naftový motor o objemu 1,4 litru. Šestistupňový manuál pak pro větší naftové motory.

Třetí typ převodovky je pak určen pro benzínový agregát 1,6 a jako alternativa k nejmenšímu dieselu 1,4 D-4D. Převodovka MultiMode umožní výběr ze dvou režimů. Plně automatického, nebo manuálního, kdy je možno řadit buď řadičkou na středovém tunelu, nebo tlačítky na volantu.

Benzínové motory

 
1,4 VVT-i
1,6 Dual VVT-i
MT5
MT5
AT5
Objem motoru (ccm)
1 398
1 598
Ventilový rozvod
DOHC 16V
DOHC 16V
 
Výkon (kW/k)
71/97
91/124
Točivý moment (Nm)
130
157
 
Zrychlení 0-100 (s)
13
10,4
12,1
Maximální rychlost (km/h)
170
190
190
 
Spotřeba (l/100 km)
Město
8,7
9
8,5
Mimo město
5,9
5,9
5,9
Kombinace
6,9
7,1
6,9

Naftové motory

 
1,4 D-4D
2,0 D-4D
2,2 D-4D
MT5
AT5
MT6
MT6
Objem motoru (ccm)
1 364
1 998
2 231
Ventilový rozvod
SOHC 8V
DOHC 16V
DOHC 16V
 
 
 
 
 
Výkon (kW/k)
66/90
93/126
130/177
Točivý moment (Nm)
190
300
400
 
Zrychlení 0-100 (s)
12
14,7
10,3
8,6
Maximální rychlost (km/h)
175
175
198
210
 
Spotřeba (l/100 km)
Město
5,8
5,8
7/7,2*
7,9
Mimo město
4,5
4,5
4,6/4,9*
5,2
Kombinace
5
5
5,4/5,7*
6,2
* bez/s DPF
 
 
 
 

Výbava

Auris nebude na konkurenty ztrácet ani ve výbavě. Tři stupně výbavy pro každý motor umožní získat vůz dle vlastních představ. Pro nejsilnější naftový agregát je pak určena i nejvyšší výbava.

Stále vcelku ojedinělé je v dané třídě bezklíčové startování a otevírání vozu Smart Entry & Start. Systém je schopen rozpoznat „klíč” na vzdálenost až jeden metr a otevřít vůz. Poté stačí usednou a bez nutnosti vytahovat cokoli z kapsy lze nastartovat Auris tlačítkem na přístrojové desce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stabilizační systém VSC, automatická dvouzónová klimatizace, rádio s CD a podporou mp3 a wma, navigační systém, kožené čalounění, kompletní elektrická výbava a další prvky jsou dnes již samozřejmostí.

Ve standardní výbavě všech verzí lze pak mj. najít - dálkové zamykání dveří, ABS s EBD, čelní airbagy, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag, výškově stavitelné sedadlo řidič, multifunkční displej s palubním počítačem, optitronové displeje, audio systém s CD, podporu mp3 a wma a 4 repro a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků