Toyota Auris: Nástupca Corolly skutočnosťou (ďalšie info)

Toyota očividne s uvedením Aurisu na trh neváha a na ten japonský sa dostáva v tejto chvíli, pričom európsku premiéru stihne ešte tento rok.

Mnoho fotografií zatiaľ na povrch ohľadne nového Aurisu neprepuklo. Japonská značka však svoj domáci trh obohatí o nový model už v nasledujúcich dňoch, Európa sa dočká premiéry 5.12. na motorshow v Bologni.

Už z tvarov je vidno, že Toyota si dala na dizajne Aurisu poriadne záležať. Európske proporcie majú prilákať zákazníkov, veď samotné vznikali v dizajnovom centre Toyoty na juhu Francúzska. Ľahké tvary športovejšieho charakteru spolu s krátkymi prevismi zabezpečujú dynamický dizajn, po otvorení dverí tomu nie je inak – moderná prístrojová doska priniesla kopu sviežosti a na materiály a samotnú ergonómiu ovládacích prvkov sa podľa automobilky dbalo vo zvýšenej miere.

Hatchback nižšej strednej triedy má rozvor kolies 2600 mm, meria 4220 mm do dĺžky, 1760 mm do šírky a vysoký je 1515 mm. Na európsky trh príde v troj aj päťdverovom prevedení.

Pod kapotou európskej špecifikácie sa objaví päť motorov, dva benzínové a tri dieselové. Základným bude zážihová jedna-štvorka s výkonom 71 kW (97 k), väčší výkon 91 kW (124 k) bude podávať úplne nový štvorvalec s objemom 1,6 l. Naftu budú zastupovať známe agregáty so systémom Commom-Rail. Prvým z nich je malý 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k), druhým dvojlitrový motor D-4D s výkonom 93 kW (126 k) a na vrchole bude stáť dva-dvojka D-Cat s výkonom 130 kW (177 k) a točivým momentom 400 Nm, ktorý sme otestovali v Toyote RAV4. Dva silnejšie nafťáky budú sériovo spojené so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, k benzínovej jedna-šestke a naftovej 1,4 D-4D si budú môcť zákazníci zvoliť šesťstupňový automat MultiMode s možnosťou radenia páčkami na volante.

Nový Auris vyzerá sľubne a už záleží len od cien, ktoré Toyota zatiaľ nestanovila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků