Toyota Auris: Nástupca Corolly skutočnosťou (ďalšie info)

Toyota očividne s uvedením Aurisu na trh neváha a na ten japonský sa dostáva v tejto chvíli, pričom európsku premiéru stihne ešte tento rok.

Mnoho fotografií zatiaľ na povrch ohľadne nového Aurisu neprepuklo. Japonská značka však svoj domáci trh obohatí o nový model už v nasledujúcich dňoch, Európa sa dočká premiéry 5.12. na motorshow v Bologni.

Už z tvarov je vidno, že Toyota si dala na dizajne Aurisu poriadne záležať. Európske proporcie majú prilákať zákazníkov, veď samotné vznikali v dizajnovom centre Toyoty na juhu Francúzska. Ľahké tvary športovejšieho charakteru spolu s krátkymi prevismi zabezpečujú dynamický dizajn, po otvorení dverí tomu nie je inak – moderná prístrojová doska priniesla kopu sviežosti a na materiály a samotnú ergonómiu ovládacích prvkov sa podľa automobilky dbalo vo zvýšenej miere.

Hatchback nižšej strednej triedy má rozvor kolies 2600 mm, meria 4220 mm do dĺžky, 1760 mm do šírky a vysoký je 1515 mm. Na európsky trh príde v troj aj päťdverovom prevedení.

Pod kapotou európskej špecifikácie sa objaví päť motorov, dva benzínové a tri dieselové. Základným bude zážihová jedna-štvorka s výkonom 71 kW (97 k), väčší výkon 91 kW (124 k) bude podávať úplne nový štvorvalec s objemom 1,6 l. Naftu budú zastupovať známe agregáty so systémom Commom-Rail. Prvým z nich je malý 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k), druhým dvojlitrový motor D-4D s výkonom 93 kW (126 k) a na vrchole bude stáť dva-dvojka D-Cat s výkonom 130 kW (177 k) a točivým momentom 400 Nm, ktorý sme otestovali v Toyote RAV4. Dva silnejšie nafťáky budú sériovo spojené so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, k benzínovej jedna-šestke a naftovej 1,4 D-4D si budú môcť zákazníci zvoliť šesťstupňový automat MultiMode s možnosťou radenia páčkami na volante.

Nový Auris vyzerá sľubne a už záleží len od cien, ktoré Toyota zatiaľ nestanovila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků